Digipabo

Hallo iedereen,

Graag zou ik in februari beginnen aan de digipabo ( een digitale versie van de pabo aan Hogeschool Inholland te Den haag.) Doordat mijn thuissituatie niet zo goed is, is het van belang dat ik op mijzelf ga wonen, ik ben 19. Dit is echter niet mogelijk als ik stop met werken. Vandaar dat ik voor een deeltijd studie wil gaan, waarbij de doelgroep kinderen is.

Nu is het alleen zo dat ik niet veel recente recensies kan vinden op internet. Ik hoop dan hier ook iemand tegen te komen die mij kan vertellen hoe de digipabo bevalt.

Ook zou ik graag te weten komen hoeveel klokuren mensen per week bezig zijn met de studie en of een stage zoeken in regio Rotterdam een beetje te doen is.

Alvast heel erg bedankt!

Huh digitale versie vn pabo…? Wat leuk … Hoe zit dat dN

Ben er niet bekend mee, maar houdt dit in dat je alleen digitaal les krijgt?
Vraag mij af of dit werkt, heb zelf de ‘normale’ Pabo gedaan en een groot deel van de lessen bestond toch wel uit discussiëren met elkaar over lesstof ed. Iets wat je toch mist zonder klassikale les.

Ben wel benieuwd hoe dit in z’n werk gaat!

je zegt dat je ook nog moet werken. realiseer je dan wel dat je bij de pabo ook stage moet lopen onder schooltijd. verder heb ik er geen ervaring mee maar ik wil je wel veel succes wensen.

Geen ervaring met digipabo, maar wel met studeren op afstand!

Bedankt voor jullie reacties!

Tijdens de digipabo volg je lessen op afstand. Colleges krijg je via video’s en er word er veel gebruik gemaakt van powerpoint. Discussies voeren en overleggen gaat waarschijnlijk in groepjes via skype of Blackboard.

Ik besef me dat ik stage moet lopen :slightly_smiling_face:, dit zal de eerste twee jaar 1 dag in de week zijn. Dit is goed te combineren met werken!

Is er echt niemand die ervaring heeft?

InHolland vind ik persoonlijk geen fijne aanschrijving. Ze sjoemelen met werk en diploma’s. De PABO draait om vakmanschap. Stage lopen is de essentie van deze opleiding. Ook deeltijdstudenten moeten zo nu en dan een week stage lopen en stage is 1 tot 4 dagen in de week. Wat voor werk doe je nu als ik vragen mag? Sluit het aan op de PABO?

Inholland is slecht in het nieuws geweest inderdaad, echter is het de afgelopen jaren wel oke. Zoals ik zal zei loop je de eerste 2 jaar 1x in de week stage. In jaar 3 en 4 is het 2 dagen per week.

Momenteel ben ik personeelsfunctionaris en salarisadministrateur. Dit sluit dus niet aan. Ik wil graag de digipabo doen om een andere richting te geven aan mijn vervolgcarrière, het huidige werk bevalt namelijk niet. :slightly_smiling_face:

Ik heb verder geen ervaring met de digipabo. Ik doe de gewone PABO en vind het persoonlijk een zware opleiding qua schoolwerk en minoren. Ben benieuwd of je het gaat doen.

Bevalt de PABO verder wel? Ik ga het denk ik wel doen, tenzij ik een andere maatschappelijke hbo thuisstudie vind, voor enkel het collegegeld. :slightly_smiling_face:

Ik volg de PABO aan INHolland, geen Digipabo welliswaar, maar goed.
INHolland vind ik een fijne school, vooral omdat het niet al te groot is en docenten je persoonlijk kennen en je dus ook regelmatig kunnen vragen naar je voortgang e.d.

Het feit dat de school een paar jaar geleden slecht in het nieuws is geweest, zorgt er alleen maar voor dat regels enorm zijn aangescherpt en dat heb ik ook zeker gemerkt. Ik denk dat het voor de mensen die nu starten helemaal geen slecht idee is, omdat de opleidingen nu juist beter zijn geworden. Ze kunnen zich natuurlijk niet nogmaals zo’n slechte naam veroorloven. Die diplomakwestie ging trouwens niet over de PABO.

Ik kwam al van het MBO en onderwijs, dus PABO was een logische stap voor me. Mijn afstuderen is alleen wat vertraagd en banen zijn er amper, maar verder is het me prima bevallen.

Bij welke vestiging van inholland volg jij de opleiding?

ik pb je even :slightly_smiling_face:

Up! Is er echt niemand :slightly_smiling_face:?