dietiste

hallo, sorry dat ik nog een topic open, maar ik heb een paar vragen en hoop dat er meiden zijn die me kunnen helpen, want ik wil later graag dietiste worden dus een paar vraagje :

Als je dietiste wilt worden, moet je dan biologie gedaan hebben op het middelbaar?
weet iemand een opleiding die je kan volgen om dietiste te worden?

Hardstikke bedankt alvast, kuss !

Op beide vragen is een ja.
Als je even googled op de naam van je beroep, vind je vast opleidingen die erop aansluiten.
En biologie lijkt me vrij logisch.

ja leek mij ook logisch, maar er stond ergens dat je via havo/vwo kon instromen met elk profiel, en ik zit zelf op havo.

Ik zou inderdaad even google raadplegen, dan kan je precies de opleidingen vinden die erop aansluiten.
& biologie weet ik eigenlijk wel zeker.

Ik zou dit soort dingen met je decaan o.i.d overleggen.
Of je metor, kan je vast wel helpen… Ik weet er iig niks van
dus ik kan je ook niet helpen, sorry! :wink:

Ik studeer voeding en dietetiek en je hoeft geen biologie te hebben om dietiste te worden. Het is wel aanbevolen, want we krijgen nu wel anatomie en chemie. Maar ze beginnen echt vanaf de basis, dus mensen die dat niet hadden kunnen het goed bijhouden (als ze hun huiswerk doen dan haha). Ik had ook geen bio op de middelbare! Maar als je dietiste wilt worden kun je denk ik het beste die opleiding doen (voeding en dietetiek) :slightly_smiling_face:

Dankjewel voor je reactie ! heb er veel aangehad, maar ik heb wel bio, alleen ben ik er niet zo goed in ;$ dus dat is een beetje het probleem haha :slightly_smiling_face: