Diervriendelijke muizenval

Voor techniek moet ik zelf een diervriendelijke muizenval maken.
Maar ik weet helemaal niks, ik heb op google en op gs gezocht/gekeken, maar kon niks vinden :anguished:?
Heeft iemand tips voor me?
Ooh en het moet hieraan voldoen:
het moet 12 cm zijn en de muis moet er heel uitkomen.

Gewoon zo’n vierkant bakje met een stukje kaas erin. Het dekseltje klapt dicht wanneer het muisje erin gaat.

ja wat hierboven zei…
dus met zon schuifdeurtje aan een touwtje en je moet zorgen dat het kaasje zegmaar op het touwtje ligt en als de muis het kaasje eet … het touwtje dus los is en het deurtje naar beneden valt…

haha, daar dacht ik ook gelijk aan xD

ik dacht aan de stokje-dat-een-doos-ondersteund-wegtrekken-met-een-lintje-en-dan-valt-zit-je-muis-gevangen-variant

Ja haha dacht ik ook eerst aan totdat ik hoorde dat 't automatisch moest werken.
Maar hoe krijg ik dan zeg maar die luikje zo dat je er wel in kan maar niet uit?

Een vierkant onderstel met daar over heen rond gaas. En dan 2 gaten de binnenkant dicht wat knijpen zodat ie er wel in kan maar niet uit… Die hebben wij wel eens gehad. Mn beschrijving is niet zo goed haha. Dus weet niet of je het snapt.

Tadaaa http://www.speurders.nl/o…al-vangkooi-38756336.html

ziet er niet diervriendelijk uit:$

Hoeft er toch niet diervriendelijk uit te zien. Als het maar diervriendelijk is. En dat is ie :grinning:

hij moet echt diervriendelijk zijn, omdat er bij mij op school muizen zijn ( :astonished: ) en die gaan ze daarmee vangen ofzo…

Kan je niet een deurtje in een doosje maken met een scharniertje dat vanzelf weer terug op z’n plek gaat? Dus als de muis van buiten naar binnen gaat, gaat her deurtje vanzelf open, en zodra ie erin zit klapt het weer dicht zegmaar… xD
(Dus dat je er van buiten wel naar binnen kan, maar niet van binnen weer naar buiten… ^^’’)
Sorry dat het zo vaag is uitgelegd, maar ik weet niet precies hoe ik het kan uitleggen, haha.

En dat laten ze een stel 13-, 14-jarigen ontwerpen en maken? Hahaha, dan kunnen ze toch beter de techniekleraren aan het werk zetten als het serieus is. Of professionals inhuren.

Ik moest mijn eigen muizen ook vangen op diervriendelijke wijze en de stokjes methode en die bakjes methode of whatever werkte niet. Ik kreeg van iemand een plastic kokertje met 2 piramide vormige uiteindes, waardoor de muizen wél naar binnen kunnen maar niet naar buiten. Leuk bedacht, ik ving mijn muizen ermee :slightly_smiling_face:

Die opdracht had ik vorig jaar ook, je kan het proberen met een deurtje dat maar naar een kant open kan zodat de muis wel in maar niet uit kan