Dierproeven.. liever een dier dan een mens toch?

De laatste tijd denk ik vaak aan dierproeven. Ik keek namelijk laast op tv en toen hadden ze het daarover. Dat het niet goed was en dat het moet stoppen (je snapt me wel).

Eigelijk ben ik het daar een beetje oneens mee… Stel je hebt een oogschaduw (een voorbeeld hé!) en het word niet getest op een dier… maar op een mens. En die gene zijn oogdinges branden helemaal en het doet pijn en alles erop en eraan…
Wat heb je dan liever? Een mens of een dier?
Of vind je dat het helemaaaal niet getest zou moeten worden op iets of iemand? (dat word ook een drama denk ik)

En kijk ik vind het wel erg dat sommige beesten dan in van die kleine hokjes. (vooral aapjes… zo zielig)

Wat vinden jullie van dierproeven??
Waarop zouden ze al die producten moeten testen volgens jou?

Ik denk dat het beter is om op zieke of oude dieren te testen.

Er zijn wel andere alternatieven dan dierproeven waarbij er niemand wordt toegetakeld of gedood…

Er zijn genoeg alternatieven. Dierproeven zijn dus niet nodig en ethisch gezien gewoon fout

Er zijn indd ook tests dat je gewoon geen levende wezens nodig hebt om het op te testen.

Ik betaal liever iets meer voor een product dat niet op dieren is getest. Het kan namelijk ook anders.:slightly_smiling_face:

ja dat is waar… maar bijvooorbeeld bij huidproducten. dat kan toch niet op niemand worden getest?
want laatst had ik bijvoorbeeld zo’'n maskertje op me huid. en het juikte als de ***** dus dat was echt niet goed weetje. toen ik het eraf haalde was me hele gezicht rood

Misschien was jij gewoon allergisch voor een bepaald bestandsdeel, dat kan ook hè. :’)

jaa dat dacht ik eerst ook. maar dat heb ik echt noooit. ik ben echt een maskertjes fan xD
me zus deed het ook op en ze had precies hetzelfde. haar hoofd werd niet rood maar ze zei dat het ook verschrikkelijk jeukte

Hahaha :’)

Het is niet omdat dierentesten niet worden toegelaten, dat ze het dan op mensen gaan uitproberen he

Mensen heeft zich vrijwilligers opgegeven om het te doen.
Ook weet ze dat ze ook problemen kan krijgen op hun huid.

Ik vind dat ontzettend egoistisch. Omdat jij zo nodig een maskertje op je huid wil (wat je nie teens nodig hebt) moeten dieren daarvoor lijden.
Kijk bij medicijnen snap ik het nog enigszins, ook al vind ik dat daar zo veel mogelijk alternatieven voor gezocht en gebruikt moeten worden. Maar met cosmetica en dergelijke vind ik het volstrekt belachelijk dat, omdat wij zo nodig ons mooi willen maken, daar dieren voor moeten lijden. Dan liever een mens ja.

Sowieso zijn er genoeg alternatieven. En dan nog, dierproeven hebben geen zin. Dieren kunnen niet aangeven of ze wel/geen pijn hebben, en daarnaast zijn er bestanddelen waar mensen niet tegen kunnen en dieren wel (of andersom). Door dierproeven te gebruiken voor cosmetische/medische doeleinden voor de mens is nutteloos. Dieren zijn nu eenmaal geen mensen en je kunt die gegevens die je hebt verzameld door het gebruiken van proefdieren niet omreken/vertalen naar of het wel of niet veilig is voor mensen.
Daarbij kunnen dieren niet zeggen of ze wel of niet willen, en een mens wel. Dus ik heb er eigenlijk geen medelijden mee als een mens zichzelf opgeeft als proefpersoon en daar iets mee gebeurt, daar heb je dan zelf voor gekozen.

Sowieso worden producten toch altijd getest op mensen, of ze nu wel of geen proefdieren gebruiken. Dan lijkt mij toch dat dierproeven overbodig zijn en dat we ze gewoon kunnen afschaffen?

En mensen = dieren, dus je stelling klopt niet.

Waarom zouden mensen minder recht hebben op het voelen van pijn dan dieren? Ik ga toegeven dat ik niet weet of er proeven op vrijwilligers worden gedaan maar het ultieme verschil is dat proefpersonen er dan wel kunnen voor kiezen, dieren bezitten die keuzemogelijkheid niet en worden ook in erbarmelijke situaties ondergebracht.

dieren zijn onschuldig en kunnen er niks tegen inbrengen, dus dit kun je zien als dierenmishandeling vind ik.
een mens kan zich verzetten, en er zelf voor kiezen om te doen…

helemaal mee eens.

Ja, want cosmetica en huidverzorging zijn ZULKE eerste levensbehoeftes dat we het op dieren uit moeten proberen.