dierproefvrije producten

Dierproeven komen steeds meer in het nieuws. Dit jaar zijn er al bijna 20.000 dieren opgeofferd aan dierproeven. Een deel van die dieren alleen voor make-up. Werk jij hier aan mee door producten van bijvoorbeeld Dove te kopen? Of koop jij liever dierproefvrije make-up producten zoals van Miss Helen?

Omdat het moeilijk is om aan producten te zien of ze dierproefvrij heb ik hier een aantal merken voor je op een rijtje gezet:

• essence
  • Miss Helen
  • Hema
  • Huismerken zoals die van Da, etos, Albert Hein en kruidvat
  • Rituals
  • Santé
  • The body shop
  • A. Vogel
    en vele andere

wil je precies weten welke producten wel of niet dierproefvrij zijn? Dan kun je de cosmeticagids bestellen voor slechts ¤1,50. ook kun je rondkijken op http://www.proefdiervrij.nl voor meer informatie over dierproeven.

en, ga jij beter opletten of je (make-up) wel dierproefvrij is?

ik koop altijd dierproefvrij (:
maar ik wist btw niet dat Dove wel dierproeven uitvoerde?
belachelijk…

nog 2 makeup merken die dierproefvrij zijn: NYC, en Rival de Loop (duits merk)

Stiekem let ik daar eigenlijk niet op

Ik koop altijd dierproefvrij, mijn moeder let daar ook heel veel op.
Ookaltijd dierproefvrije shampoo ('A).
& zoveel duurder is dat niet, kleine moeite. :grinning:
^Dus mensen koop allemaal dierproefvrij x’D

Ik koop ook alles dierproefvrij :grinning:
Make-up koop ik van goedkopere merken zoals etos maar ook vaak van MAC, en doucheproducten van Lush/Sabon. The Body Shop vind ik ook wel leuk alleen uit principes koop ik er niks omdat het bij Loreal hoort die juist weer ontzettend op dieren testen.

catrice is ook dierproefvrij.
ik let er wel op dat ik geen merken (meer) koop die niet dierproefvrij zijn.
ik vind het vreselijk wat ze doen met die arme diertjes :frowning_face:

Ik vind het hardstikke erg die dierproeven, maar eigenlijk let ik er niet echt op bij het kopen van make-up.

Mij boeit het eigenlijk helemaal niets, dus ik kijk er ook niet naar.

Ik let altijd op of mijn make-up dierproef vrij is.

Ik koop eigenlijk alleen maar Lush.
Ik gebruik heel weinig make-up en als ik make-up koop is dat van de hema.

Ik let er wel op
Mensen die het niet boeien vind ik echt bitches.
Ik bedoel, je kan net zo goed even 5 secondes kijken of het wel of niet dierproefvrij is. en dan werk je tenminste niet mee aan dat gore gedoe.
Ik vind het zo vreselijk

& MNY is zooooon fijn merk, maar sinds ik weet dat die ook met dierproeven getest wordt, koop ik hem niet meer…

Weet iemand of Catrice cleeeaan is??

nevermind

Maar waar kan je dat zien en ik vergeet het altijd

in europa is het testen op dieren van makeup verboden sinds 2009 maar op dieren geteste makeup mag tot 2013 worden verkocht. is rimmel london proefdiervrij of ontwikkelen zij hun producten niet in europa?

Ik kocht vroeger alleen maar dierproefvrije make-up, en sinds een week (ik heb vorige week een schokkend filmpje gezien) koop ik volledig dierproefvrij. Mijn niet-dierproefvrije producten ga ik nog opgebruiken, maar ik koop geen nieuwe…

Ik zoek eigenlijk nog een goede oogmake-up remover die dierproefvrij is (en niet te duur is liefst). Wie kan me helpen? (:

Ook Dior en Chanel zijn btw dierproefvrij (voor de fans :stuck_out_tongue: )

oke mensen. helaas moet ik jullie teleurstellen. producten die beweren dierproefvrij te zijn bevatten vaak toch ingredienten die op dieren zijn getest, sorry.

klopt, yves rocher is er een van!

Volgens mij staat dierproefvrij los van een duurdere prijs.