Dierproefvrije producten

Hallo! Ik heb de keuze gemaakt vanaf nu alleen nog maar dierproefvrije producten te kopen (maak wat ik nu nog heb natuurlijk wel op) en vroeg me af of er nog mensen hier zijn wie die keuze ook gemaakt hebben? :slightly_smiling_face:
Misschien kunnen we elkaar een beetje ‘helpen’, ik heb namelijk nog geen fijne haarverzorging gevonden en ik kan ook nergens vinden of labello nou wel oke is.

Misschien kan je in deze lijst iets vinden voor je haarproducten?

Een erg fijne lijn voor shampoo en conditioner vind ik OGX. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of ze allemaal dierproefvrij zijn, maar de Rejuvenating Cherry Blossom Ginseng in ieder geval wel (staat achterop dat hij dierproefvrij is). Ik vind hem persoonlijk lekker reuken en hij is ook nog is goed voor je haar! De prijs is alleen wel zo’n 11 euro, dus echt goedkoop is hij niet…

Ik gebruik ook alleen dierproefvrije producten. Ik gebruik banana shampoo en conditioner van the body shop, the body shop is sowieso dierproefvrij! En make up die ik gebruik is essence en catrice, ook dierproefvrij! Ik zoek alleen nog dierproefvrije deo en wasmiddelen voor kleding.

Kijk vooral op PETA als je wil weten welke merken goed zijn en welke niet! Als k een make up merk zie waarvan ik miss iets wil kopen kijk k eerst op PETA of het dierproefvrij en vegan is. Meeste make up merken zijn wel dierproefvrij maar gebruiken wel dierlijke materialen in hun make up, Urban Decay heeft bijvoorbeeld Vegan make up!

Succes en hele goede keuze!

Dat ligt wel een beetje boven mijn budget haha. Toch bedankt voor het meedenken :slightly_smiling_face:

Die lijsten kwam ik laatst al tegen ja en heb ik in mn telefoon gezet! Zie nu dat ze ook reviews heeft van producten dus ik zal eens zoeken of er haarproducten tussen zitten, bedankt!

Essence en catrice heb ik inderdaad ook weer helemaal opnieuw ontdekt haha, ik dacht eerst altijd dat de merken zoals loreal en maybelline beter waren maar eigenlijk vind ik deze net zo goed, en een stuk goedkoper natuurlijk. Die banana shampoo vind ik ook best prijzig want ik was best vaak m’n haar, maar ik zal hem toch eens gaan proberen. had er eerder ook al goede verhalen over gehoord

Je doet wel langer met de shampoo en conditioner heb k t idee, en t is ong even duur of 2 euro duurder dan andere shampoo’s. En catrice en essence werken idd heel erg fijn. Als je ook kwasten dierproefvrij wil, moet je opletten dat je altijd synthetische kwasten koopt, sommige make up merken gebruiken dieren haar in hun kwasten.

Hey ja ik heb ook tijdje geleden de keuze gemaakt.

Ik zelf zit te zoeken voor het merk goldline cosmetics of die dierproefvrij is kan er weinig tot niets over vinden weet iemand het miss voor me.

Heb zelf de basic shampoo van de ah zo ver ik weet zou die dierproefvrij zijn wat ik op internet kon vinden via die dierproefvrij lijsten. Ik dacht via noakie maar weet nie zkr.