Diermanagement/vwo

Ik zit nu heel erg te twijfelen of ik diermanagement moet gaan doen of vwo. Die eerste lijkt mij een hele leuke opleiding, maar is daar nou werkelijk werk voor? Als de kansen op een baan klein zijn, en het nog slecht verdiend ook, wil ik dat niet doen. Iemand die deze opleiding gedaan heeft en mij er meer over kan vertellen? Ik weet anders niet echt andere leuke HBO opleidingen. Anders ga ik dus VWO doen, maar daarvan weet ik niet of ik het haal. Heb gewoon issues waardoor ik weinig tijd kan besteden aan leren en dergelijks, en ben bang dat ik het veel moeilijker ga vinden en het niet haal.

Ik zit dus heel erg te twijfelen en moet al snel kiezen. Iemand?

Ah dat is balen… en als je als bioloog werkt? Is daar wel vraag naar? Dat lijkt me ook wel leuk.

Wat wil je dan na je VWO gaan doen?

Biologie, misschien psychologie of dierwetenschappen, maar ik heb dan in ieder geval meer tijd om na te denken. Ik vind dat ik nog niet echt kan kiezen op deze leeftijd. Ik ga nu uit van wat ik nu leuk vind, houd weinig rekening met de kansen op de arbeidsmarkt. Ik zou willen dat ik nu nog niks hoefde te kiezen.

-

Ik zou voor VWO gaan! Dan heb je daarna meer keuze mogelijkheden voor een opleiding.

Vwo doen.
Ik wilde ook diermanagment/verzorging gaan doen, maar op de open dag zeiden ze zelfs dat er heel erg weinig baangarantie is. Het is bijna allemaal vrijwilligers werk.

Oh oke heel erg bedankt! Ik ga vwo doen. (:

Vriendin van mij doet diermanagement en het bevalt haar ontzettend goed.
Maar ik zou proberen vwo te doen en er je uiterste best voor te gaan doen.
Houd er wel rekening mee dat dierwetenschappen een lotingstudie is, dus dat je dan écht aan de bak moet op vwo.

Hoe waren je cijfers op de havo? En heb je er veel voor moeten doen?

Als je de Havo nog maar net aan haalde, weet ik niet of het slim is om VWO te gaan doen, er zit wel echt verschil tussen Havo en VWO qua niveau.

Als je bereid bent om hard te werken en veel te leren, zou ik het wel proberen.
Met VWO kan je toch wel meer, qua opleiding en uiteindelijk ook werk.

VWO. diermanagement is helemaal niks in te vinden, en als er een vrije plek is heb je geenkans.

Er zijnwel hele leuke HBO opleidingen:D Ergotherapie:D

Wil je per sé iets met dieren doen?

Dan kan je ook hbo Dier- en Veehouderij of misschien zelfs Toegepaste Biologie doen (als je bioloog wil worden).

Je kan met vwo inderdaad wel een beter betaalde baan krijgen, maar je moet wel onthouden dat als je een wo-opleiding hebt afgerond, het toch vrij moeilijk kan zijn om een baan te krijgen die onder je niveau ligt.

Ik wilde zelf na de havo ook vwo gaan doen, om door te stromen naar de universiteit, maar dat heb ik uiteindelijk toch niet meer gedaan :stuck_out_tongue:

Tja, ik wil liever meer onderzoeken dan dat toegepaste, van de hbo. Verder is het ook moeilijker een baan te krijgen als je van de hbo komt dan van het wo. En ik weet het allemaal niet zo goed met dier en veehouderij. Dierenopleidingen lijken mij super, maar het feit dat het enorm slecht verdiend en kleine kans op de arbeidsmarkt is maakt mij onzeker. Ik denk dat het wel het slimste is om er 2 jaar vwo tussen te gooien, anders zou ik nu een jaar gaan werken en dan aan de hbo. Dan verlies ik een jaar en volgens mijn ouders is dat dom om te doen. Ik ga mij zeker in proberen te zetten voor het vwo, maar ik weet het allemaal niet. Thuis ligt het namelijk niet altijd lekker en heb ik dus niet altijd de kans om te leren, laat staan de concentratie. Maar das een tweede zorg. Ik zou an sich gewoon ergens anders heen kunnen gaan. Ik ga het in ieder geval proberen. Ik ben liever zeker van een goede baan dan onzeker van een hele leuke. Ik wil het er niet op wagen om vervolgens zonder baan te zitten en een hele opleiding over te doen.

Bedankt weer voor de reacties. ^^