Dieren in eten

Hallo,

Ik had dus even een vraagje. Ik ben vegetariër, maar ik kwam er dus pas achter dat er in heel veel producten die ik gewoon nog eet dierlijke “stoffen” zitten, bijv. gelatine. Mijn vraag is dus, weet iemand misschien in wat voor producten dit vaak zit? Kon nl. op google niet echt wat vinden, alleen over E-nummers, maar om die nou allemaal uit m’n hoofd te gaan leren…
Alvast bedankt!

Liefs

(kon er geen ander topic over vinden, maar als dat er is wil je dan even de link geven?)

misschien dat je zoiets op een moslim forum kan terug vinden ofzo?
want zij mogen geloof ik ook niet bepaalde dierlijke stoffen enzo?

[i]oh van google;

Een vegetariër is officieel iemand die geen vlees, zuivel en eieren eet. Mensen die alleen geen vlees eten, maar wel zuivel en eieren worden echter ook vaak vegetariërs genoemd. Daarom wordt een vegetariër ook vaak totaal vegetariër genoemd. Mensen die wel zuivel en eieren tot zich nemen worden lacto-ovo-vegetariërs genoemd. Daarbij staat lacto voor zuivel en ovo voor eieren. Als je dus geen eieren eet maar wel melk drinkt ben je dus een lactovegetariër. Daarnaast heb je nog pisco( of pesco )-vegetariërs, deze eten wel vis en ander zeevoedsel, maar geen ander vlees. Volgens andere bronnen eet een vegetariër niets wat van dode dieren komt. Dit betekend dus ook geen dierlijk vet en gelatine (komt van gekookte botten, hoeven en hoorns). Dit word gebruikt in sommige snoepjes, pudding en yoghurt. Dus als je dit ook wil vermijden, kijk je bij de ingredienten op de verpakking. Een veganist gebruikt geen enkel dierlijk product (o.a. leer, wol, honing, zijde, gelatine). Sommige veganisten letten er ook op of het product getest is op dieren en of de toevoegingen (E-nummers) veganistisch zijn

[/i]

In snoepjes. (ook in sommige kauwgom).

In best wel veel dingen eigenlijk.

E124 = cochenillerood → geplette beestjes worden hiervoor gebruikt. Ik ben er zelf een beetje ‘allergisch’ voor, wordt er erg druk van hehe.

Stremsel zit in sommige kazen en wordt verkregen uit de lebmaag van kalveren.
Verder weet ik dat in bijv kant-en-klare salades en champigonnenragout vaak rundvleesbouillon wordt gebruikt. Dit dus nakijken op de verpakking :wink:

Dank je wel=)
Ja, zal inderdaad misschien nog wel eens per ongeluk gebeuren, maar ja.
Ga proberen om voortaan te conroleren of ergens dierlijke resten inzitten=) Hoorde trouwens ook dat in veel biologische snoepjes, bijv. van de groene winkel dat dan weer niet in zit, is dat ook echt zo?

Ik ben vegetarier, al 8 jaar dus als je vragen hebt stel maar.
Ik eet niks waar dieren voor dood zijn gemaakt. Dat betekent dus geen Vlees, vis, gelatine (zit in snoep enzo), Karmijn, en normale kaas. In normale kaas zit namelijk stremsel en dat is de lebmaag van een koe. Biologische kaas eet ik wel, zit vegetarische stremsel in. Kun je bij de AH kopen.

De meeste roomkazen en smeerkazen mogen wel trouwens!

Er is toch een groot verschil tussen vegetariër en veganist?
Als vegetariër eet je geen vlees enso, maar drink je wel bijv. melk toch?

Dank je=)
Okee fijnn=)

@LadyxG Jaa klopt, ik drink wel gewoon melk. Een veganist gebruikt of eet helemaal niks wat van dieren afkomstig is, dus ook geen leer of wol enz.

Wtf… :confused:

voor melk worden kalfjes gedood ← up

jonge… kalfjes hebben nog geen melk. x_x
kalfjes krijgen melk dat is ‘gemolken’ uit z’n moeder of een andere koe, of het is kunstmatige melk.

iel.
ik eet nooit meer roze koeken en rode M&Ms.

Boeiend? :stuck_out_tongue: Je proeft het toch niet? Je zal je verbazen wat voor ranzige dingen er allemaal in eten zitten, hoor :wink:

Schijnt dat er in 1 op de 8 chocolade repen een stuk insect zit ofzo :'3

ik wilde net een reep chocola aan gaan breken… thanks! :wink:

Lekker boeiend? De meeste mensen hier eten ook nog vlees…zal ik daar even over gaan beginnen :stuck_out_tongue: Insecten schijnen lekker te smaken hoor.