Hoi.
Ik open dit topic, omdat ik de laatste tijd met een aantal mensen een gesprek had over dit onderwerp.
Ik heb dus al een tijdje mijn rijbewijs en ben doodsbang dat ik perongeluk een dier aanrij. Ik ben er gewoon bang voor, want ik zou dan echt maanden met een schuldgevoel lopen.
Nu heb ik dus gehoord dat er echt tig mensen duiven, eenden, konijnen, herten etc. hebben aangereden en het gewoon ‘niets’ vinden. Nu ligt dat schuldgevoel bij iedereen anders, maar doorrijden vind ik echt onbegrijpelijk tbh. Als je een mens aanrijd rij je toch ook niet zomaar door? Omdat het een dier is, is het minder belangrijk?
Ook heb ik vernomen dat het niet echt strafbaar is, als je een dier aanrijdt. Er zijn wel een paar regels dacht ik, dat als dat beest een baasje heeft het wel strafbaar is, maar als je gewoon een hert aanrijd en lekker verder gaat met je reis, is dat niet strafbaar (correct me if Im wrong).
Wat vinden jullie hiervan?
Moet het strafbaar zijn als je een dier aanrijdt en dat beest gewoon laat liggen daar?
NIEUWE STELLING:
[b]‘Het is strafbaar om een dier aan te rijden op wegen BUITEN snelwegen en autowegen en die daar achter te laten, zonder de ambulance te bellen.’
Eens of oneens?[/b]