diepgang

Kan een van jullie zich hierin herkennen?
Ik zou er graag wat hulp bij hebben namelijk…

Ik weet niet helemaal hoe ik dit moet brengen zonder ontzettend uit de hoogte over te komen, maar trust me, ik bedoel het niet zo…

De jongen die ik meestal aantrek is ontzettend knap, maar is vaak wat minder intelligent en gaat meestal wat minder diep. Er is over het algemeen niks mis met weinig diepgang hebben of wat minder intelligent zijn. Om heel bot te zeggen is dit voor mij wat meer een trophy boyfriend. Ik vind het fantastisch om die aandacht op te zuigen en een beetje met hem te chillen, maar als ik echt eerlijk ben wil ik na een tijdje toch wel een keer een goed gesprek hebben. Ik merk gewoon keer op keer dat ik op dat punt teleurgesteld word en die fout ook steeds opnieuw maak.

De jongen die ik ontzettend weinig tegenkom omdat ze vrij zeldzaam zijn, is de intelligente diepgaande jongen die samen met mij allerlei diepere gesprekken wil voeren. Als ik deze jongens tegenkom zijn er altijd twee problemen.

1. Ik vind de jongen fysiek gewoon totaal niet aantrekkelijk. (Innerlijk is absoluut belangrijk, maar je moet je ook aangetrokken voelen tot het uiterlijk van een jongen.)
  2. De jongen is te oud voor mij. (De laatste was 27)

Ik ben zelf 16, maar mijn vriendengroep bestaat voornamelijk uit mensen tussen de 18 en 23 jaar. Ik zit mentaal ook op die leeftijd. (Het afgelopen jaar ben ik op zijn jongst 20 geschat…)
Ik hoor jullie al denken, ja ze denkt wel dat ze mentaal veel ouder is maar dat heeft elke puber. Toch zou het chijl zijn als jullie aan zouden willen nemen dat iedereen die ooit een gesprek met mij heeft gevoerd dit mij ook vertelt.

Verder ben ik hyperintelligent. Het zou kunnen dat ik daardoor een beetje arrogant overkom in dit bericht, maar dat valt best mee hoor. Het enige is dat er een groter deel van mijn hersenen actief is dan bij de meesten… Dat is alleen wel een aanleiding voor de rede dat ik zo veel waarde hecht aan diepgang in een gesprek. Ik doe niet echt aan small talk, ik hou van een iets meer intrigerend gesprek dan “hoe is het?”

Thanks for reading :kissing:

Dit heb ik ook wel… Niet dat het me afschrikt als iemand bijv mbo doet, maar vaak is er dan totaal geen klik (niet generaliserend bedoeld maar dit komt 9 vd 10 keer voor bij mij persoonlijk).

@HazelGraceJaa precies!
Het niveau in scholing maakt me niet veel uit want dat kan los staan van intelligentie, maar het stelt uiteindelijk altijd teleur bij mij dan

Jaa dat klopt ook. Ik heb zelf VWO gedaan en daar zitten ook echt oerdomme mensen op soms mja… Ik vind het gewoon fijn als iemand intelligent is, dan vertrouw ik iemand ook sneller. Ofzo. Denk ik. Moeilijk uit te leggen haha.

Ik voel me echt arrogant nu maar zo bedoel ik t niet :")

Ik heb maar 1 tip…

Geen trophy boyfriends en gewoon wachten… de juiste jongen komt vanzelf voorbij. Zat knappe jongens die ook diepgang hebben. Al zitten die inderdaad meestal op HBO/uni of zijn ze al een stuk ouder. Komt vanzelf…

Jaa klopt ook wel, is alleen heel moeilijk… Als hij wel geïnteresseerd is en ik ook wel is het super lastig om te denken ‘oke ik ben 16 hij 27 houd je in, zelf, houd je in’

Haha ja das ook een flink verschil hoor! Mijn vriend was 21 en ik 15, bijna 16. Daarmee ben ik nu bijna 5 jaar samen en had nagenoeg het zelfde probleem… De meeste jongens van mijn leeftijd waren gewoon te kinderlijk of gewoon niet aantrekkelijk.

sluit me aan bij deze reactie.

Ik ben 19 trouwens en ik doe HBO en woon dichtbij de uni maar heb ze nog steeds niet gevonden :")

Gewoon geduld hebben. Veel mensen op deze leeftijd hebben niet echt veel diepgang. Ook moet je natuurlijk jongens wel de kans geven om zich te bewijzen. Zo merk ik aan mijn vriend dat aan het begin kwam hij niet altijd als de slimste over, maar nu ik hem wat langer ken laat hij meer zien zoals hij is. Dingen zoals zijn mening kan hij ontzettend goed onderbouwen.

Ik denk dat dit vanzelf wel goed komt. ^^ Als je wat ouder wordt zijn er steeds meer mensen die het waarderen om gewoon met elkaar te praten met wat diepgang. Er wordt niet voor niks gezegd, wijsheid komt met de jaren. Aangezien je 16 ben heb je nog alle tijd om te zoeken (: En geloof me je komt ze vanzelf tegen.