Diep in de put

Hallo allemaal,
mijn leven is op dit moment niet echt wat je noemt geweldig ;s
ik zal even op noemen wat mij allemaal zo slecht laat voelen:

• Zondag maakte mijn vriend het uit na een jaar (meer uitleg beneden)
  • Maandag kreeg ik te horen dat ik pfeiffer heb nadat ik al een hele lange tijd moe ben en lusteloos
  • Woensdag kreeg ik een afwezigheidje dat duidt dat mijn epilepsie weer terug komt na een jaar te zijn gestopt met medicijnen die ik daarvoor 2 jaar heb geslikt
  • Ik heb hele slechte cijfers teruggekregen van mijn proefwerkweek
  • Zulke slechte cijfers dat ik voor de proefwerkweek nog maar 2 tekorten stond en nu maarliefst 6. Dit komt door mijn concentratievermogen doordat ik zo moe ben. Ik ben bang dat ik hierdoor niet over ga naar 5VWO.

Mijn vriend maakte het uit omdat er tussen ons al een tijdje irritaties zijn. Ik ben vanaf begin dit schooljaar moe en lusteloos. na een aantal maanden kreeg hij te horen dat hij pfeiffer heeft. En ik weet dat ik nu dus ook pfeiffer heb al een aantal maanden waarschijnlijk. Dit zorgt voor veel irritaties tussen ons. Ik hou nog zielsveel van mijn ex en mis hem nog elke dag (het is nu een week en 2 dagen uit). Hij heeft een verband gelegd met mij en de kutmomenten die er waren door de irritaties door dit alles zag hij de leuke momenten niet meer, die had hij verdrongen daardoor ging hij mij minder leuk vinden. Ik denk dat dit alles komt door de pfeiffer die we allebei hebben want hij zei dat het sinds toen is gekomen dat hij minder gevoel voor mij heeft. (wat hij zichzelf heeft aangepraat volgens mij). In het begin twijfelde hij nog of hij de juiste keuze had gemaakt maar na een paar dagen zei hij dat het definitief over was. Hij had nog wel gehuild toen hij het uitmaakte en hij bleef maar zeggen het spijt me en sorry. We hebben besloten gewoon vrienden te blijven omdat we nog goed met elkaar overweg kunnen. Nu komt hetgene waarover ik twijfel en steeds weer hoop krijgt dat hij toch nog van me houd maar dat hij dat zelf niet door heeft. Hij wil niet dat ik boos op hem ben en hij vraagt steeds of ik hem nog wat kwalijk neem wat hij heeft gedaan en of ik hem voor alles heb vergeven.
De week voordat hij het had uitgemaakt stuurde hij me nog lieve smsjes van ik hou super veel van je en ik verlaat je nooit en je bent veels te leuk om niet blij te zijn. Dat soort dingen. Door dit alles ga ik heel erg twijfelen of hij me nog leuk vind.
Dus wat denken jullie weet hij zelf niet dat hij nog van me houd of is het gewoon over…
en ohjaa wat is het beste “medicijn” tegen liefdesverdriet en tegen hoe slecht ik me nu voel door al die andere dingen?

pfoeee wat een verhaal!

xxjes!

Die sms’jes waren fake. Zei die dat soort dingen ook in’t echt? Zo nee: dan is het helemaal over. Dus het wordt tijd om naar andere jongens te gaan kijken. Zo ja: keek hij je aan toen hij het zei?

Ik zag hem maar 1 keer in de week in het weekend omdat we driekwartier fietsen van elkaar afwonen en we maken allebei lange dagen op school en we hadden sport net op de avonden dat de ander niet hoefde te sporten dus we konden alleen in het weekend. Dus een week voordat hij het heeft uitgemaakt was ik bij hem en hij zei toen wel dat ie van me hield. alleen ik weet niet meer of ie me aankeek omdat het nu al 2 weken geleden is dat die dat zei in het echt. maar toen hij het uitmaakte zei hij nog wel dat ik een prachtige meid was en toen keek ie me wel aan ;s

Gun jezelf een moment van rust om alles weer op orde te krijgen; jezelf continu bezighouden met je ex is niet de bedoeling en zou ook zeker niet jou moeten belemmeren in de dingen die je leuk vindt/doet.

Als hij een week van te voren nog zulke dingen schreef, kan het zijn dat hij een beslissing snel heeft overwogen (misschien door een ruzie tussentijds, of zoals gezegd, het zichzelf heeft aangepraat). Misschien heeft hij nog gevoelens voor je, maar heeft hij zelf ook de tijd nodig om bij te komen van jullie onenigheden. Als hij genoeg van je houdt, komt hij vanzelf wel terug.

Soms stapelen al die irritaties op en resulteert het in dit soort beslissingen. Misschien na een tijd draait hij wel bij.

Sterkte!

meid, heel erg veel sterkte! denk maar zo: na elk dal is er weer een berg! er zijn nog zat leuke jongens die jou hartstikke leuk vinden, so don’t worry!

We hebben inderdaad ruzie gehad die woensdag voordat hij het zondag uitmaakte…

Trouwens ik bedenk me nu dat hij een week voordat hij het uitmaakte mij een brief had geschreven, een hele lieve brief waaruit bleek dat hij echt van me hield en hij meende het ook echt. Hij las hem voor en keek steeds op om mij aan te kijken. Dit brengt me ook zo aan het twijfelen.

Heb je het hem ook allemaal verteld. - dit alles wat je hier hebt getypt?-

want dan begrijpt hij het heus wel -waarom die irritaties kwamen enzo
beste medicijn tegen liefdesverdriet is alles uithuilen en girlnight/vriendinnen!
beetje afleiding zoeken, doe dingen wat je leuk vind. en waar je je emoties kwijt kunt raken. :slightly_smiling_face:

good luck!

Jaa dit heb ik hem allemaal verteld, ik kan nog steeds heel goed met hem praten alleen hij denkt dat ik hem dan over probeer te halen ofzo iets maar dat is helemaal niet zo ik wil gewoon duidelijkheid en ik wil begrijpen waarom hij het ineens uitmaakt want ik dacht altijd dat onze relatie sterk was en dat we er samen wel uit zouden komen.

En ik ben goed opgevangen door mijn vriendinnen en we gaan nu veel leuke dingen doen, ook een geluk is dat ik niet bij hem op school zit, alleen zijn moeder werkt op de school waar ik zit dus dat is nog wel moeilijk.

ik ben ook 2 weken geleden gedumpt door mijn vriend waar ik meer dan een jaar mee had, ik heb geen tips voor je sorry, ik kan je alleen zeggen dat ik weet hoe je je voeld
sterkte!

dubbelpost

@bette17xxx: Jij ook veel sterkte ermee, ik weet ook hoe jij je voelt!

je moet hem proberen te bewijzen dat je hem echt niet probeert over te halen, ik weet echt niet hoe sorry!

miss kan je ook aan hem vragen om welke reden hij het heeft uitgemaakt.
want anders ga je er echt lang mee lopen zitten, geloof me!
misschien kunnen jullie een nieuwe start maken? en proberen om elkaar niet te irriteren.

ik ben blij voor je dat je goede vriendinnen hebt! (:

Pfeiffer is kút, ik weet hoe het voelt, ik zit er al een jaar mee te worstelen (en het gaat verdomme nog steeds niet goed!).

Wat mijn grote tip is, is om hem even te laten. Mocht hij zijn beslissing inderdaad te snel overwogen hebben, dan zal hij dat pas doorhebben als hij daar (uitzichzelf) over nadenkt. Het heeft geen zin om hem aan te praten dat hij het zichzelf heeft aangepraat, dan zul je hem alleen maar verder van je afdrijven. Het kan ook zijn dat hij er al iets langer over nadacht en er steeds niet zeker over was (langere relaties zijn moeilijker te beeindigen; weet ik wel zeker dat mijn gevoel weg is? maak ik wel de goede keuze?) en dat hij het nog op safe speelde met die smsjes. Misschien was die ruzie die jullie hadden wel de druppel geweest die de emmer deed overlopen.
Als je voor jezelf duidelijkheid wil, ga dan een goed gesprek met hem aan en probeer niet bij elke reden te denken “klopt niet, heb je jezelf aangepraat”, “onzin, je houdt wél van me!” en “dit is alleen zo omdat je nu ook pfeiffer hebt en het moeilijk hebt” (denk dan maar aan: jij hebt zelf ook pfeiffer en jij voelt dit niet zo, het hoeft dus niet zo te zijn dat als je pfeiffer hebt alles ineens negatief is). Luister tijdens dat gesprek echt naar hem. Daarna wat ik al zei, zou ik hem met rust laten. Je kan er verder niks aan veranderen. Als hij weer iets met je wil beginnen, dan moet dat van zíjn kant uit komen. En om dat te beslissen moet hij de tijd hebben om na te denken.
En anders… zit er niks anders op dan veel ijs en chocola eten en met vriendinnen afspreken. Sterkte iig!

Jaa hij gaat deze vakantie een week met wintersport dus dan spreek ik hem helemaal niet, misschien wel goed voor beide van ons. Ik wil heel graag een goed gesprek met hem in het echt omdat je het dan echt goed kunt uitpraten maar dat wil hij niet omdat dat te emotioneel voor hem is… hij wil dat pas als zijn pfeiffer over is. dat duurt dus nog wel even. en ondertussen zegt hij soms van die dingen waar ik weer van denk dat hij het zelf ook niet weet. Najaa ik zie wel wat er gebeurd na een week niet met hem gesproken te hebben!
@Lovesick_ dankjewel voor je advies ik laat het nu maar even zo hoe moeilijk het ook is. En jij ook sterkte met je pfeiffer ik weet dat het een hele slopende ziekte is!

Ik heb ook pfeiffer gehad, en ik ben nu nog niet helemaal de oude. En dat stond/staat soms ook tussen mij en m’n vriend in. Maar hij helpt me erdoor heen, en we praten erover en huilen er soms zelfs om. Als je een goede relatie hebt kun je dat soort dingen samen aan, al kom je soms hele moeilijke momenten tegen. Maar probeer sterk te zijn, en je erdoor te slaan!
Probeer je exvriend dit te laten begrijpen. Je leven is nu misschien zo leuk en spannend niet, maar als je samen vooruit kunt kijken is dat zoveel makkelijker!
Je houd echt niet voor altijd pfeiffer, en elke dag laat je het eigenlijk weer een stukje achter je.

@snoesepoeske
ik had ook al een berichtje in je gastenboek achtergelaten, ik dacht ook altijd dat we er samen wel doorheen zouden komen. Maar ik denk dat het hem allemaal een beetje te veel werd omdat hij zelf ook pfeiffer heeft, balen ;s

Ik sprak mijn ex voordat hij wegging op vakantie en ik zei zo: Volgens mij weet je het zelf allemaal ook niet meer he? (omdat hij de hele tijd een beslissing neemt en daarna weer gaat twijfelen enzo). Hij zei dat dat klopte. Ik weet echt niet wat ik nu van hem moet verwachten. Denkt hij nog steeds na of hij de juiste beslissing heeft genomen, vind hij me nog leuk, wil hij alles nog op een rijtje zetten? ik weet het niet meer hooor ;s
En ohjaa hij smsde me nog toen die in de bus zat dat het zijn laatste sms was omdat hij weinig btg had. okee best wel een droog smsje opzich maar hij smst me wel hij had ook niks kunnen sturen. God wat ben ik in de war zeg!
Weet iemand wat dit allemaal betekend enzoo?

Ik denk dat je er nu wat te veel hoop op vestigt. Het is uit dus probeer dat te accepteren, als hij je écht terug wilt moet hij actie ondernemen niet jij.

gewoon uit, sorry, ik denk dat als hij je leuk vind, hij actie onderneemt, het beste is om eroverheen te stappen.
beste medicijn: chocola…