Die zware boekentas

heey
ik heb genoeg van die stomme tas
Een vriendin en ik hebben het een keer gewogen
Het was soms wel meer dan tien kilo!!!
Maar ik keek effe op intternet hoe andere erovver denken.
Sommige mensen denken dat het goed is vooor je rug. :anguished:?
Nou, ik vind dat onzin en ik vroeg me af hoe jullie erover denken
Is het goed of slecht?:face_with_raised_eyebrow:?

Zo’n zware boekentas is niet goed voor je rug nee, maar je kunt er genoeg aan doen om ervoor te zorgen dat hij lichter is. Doe sowieso als je moet fietsen je tas op je bagagedrager. En huur op school een kluisje, dan doe je daar de boeken in die je nog niet nodig hebt en dan kun je gewoon elke pauze even boeken wisselen.

Slecht natuurlijk!
Echt waar, we moeten zoveeeel boeken mee!
Kunnen ze niet gewoon net zoals op de basisschool de boeken op school houden?

Ik heb er niet zo’n last van, alles past altijd wel in een schoudertas. maar in de eerste moest ik zowat voor elk vak een klapper meenemen. Dat was echt niet meer gezond. Maar leg gewoon wat vakken in je kluisje als je geen huiswerk hebt. En misschien hoef je sommige dingen niet eens mee te nemen.

Hij staat al op een bagagedrager op mijn fiets en onze pauzes zijn zo klein dat ik anders alleen bij mijn kluisje sta

Koop gewoon leuke fietstassen en doe op school je boeken in je kluisje!

Ik heb al mijn boeken in me kluis en aan het einde van de dag pak ik de boeken eruit die ik nodig heb voor de volgende dag…

In de eerste nam ik altijd alles mee, een tijdje geleden begon ik te bedenken dat dat niet zo slim was :stuck_out_tongue: Dus nu stop ik mn boeken in mn kluisje en verwissel ik ze in de pauze, en dan aan het einde van de dag neem ik alleen mn boeken mee waarvoor ik die dag huiswerk heb opgekregen. :grinning:

Hoelang heb jij pauze dan? Binnen een paar minuutjes zou je toch wel klaar moeten zijn met het wisselen van je boeken…

Ehm bestaat er op jullie school geen kluisje of zo? Ik hoef alleen maar met al m’n boeken te fietsen (wat er niet zoveel zijn want de helft ligt dus op school in m’n kluisje). Ik doe op school alleen de boeken die ik voor de 2 lesuren daarop nodig heb in m’n tas. Dus als je een kluisje hebt: maak er dan ook gebruik van!

Ik moet ook eten en drinken, hw afmaken:P

Ik nam meestal alleen mijn werkboeken/schriften mee en dan met mn vriendin waar ik naast zat spraken we gewoon af wie welk boek mee nam en dan deden we samen.

Slim, ga ik ook eens proberen

Nou dan eet/drink je bij je kluisje en zorg je dat je huiswerk de avond van te voren sowieso al af is (zoals het eigenlijk hoort). Probleem opgelost!

Eten en drinken bij mijn kluisje?
Ik heb ook vrienden
de kluisjes staan ergens anders

ik weetniet of je kluisjes hebt?
maar ik doe altijd bijna AL mijn boeken in mijn kluisje;)

Wat heeft of je vrienden hebt er nou weer mee te maken.
De bel gaat, je gaat naar je kluisje, je gaat naar de aula, je eet en drinkt, klaar.
En je huiswerk hoor je thuis te hebben gemaakt, daarom heet het ook huiswerk.

je boeken over 2 tassen verdelen & dan doe je de lichste op je rug & de andere op je bagagedrager
zo deed ik het altijd in de brugklas toen ik nog een rugzak had, want ik vond het altijd zo kut om zo’n tering zware tas op je bagagedrager te hebben die er steeds afviel & er ook nog eens lomp uitzag xD
en dan doe je de ene tas in je kluis & wissel je de boeken daarna om en heb je niet zo’n zware tas want sorry dat ik het zeg, maar het is ten eerste slecht voor je rug en ten tweede ziet het er écht niet uit :stuck_out_tongue: & ten derde is het ook nog eens irritant, bij ons worden die kinderen altijd geduwd tegen hun tas omdat die zo uitsteken op de trap ofzo en je door die tassen gewoon half de trap afgeduwd wordt

Ik hou altijd al mijn boeken bij omdat ik gewoon te lui ben om m’n boeken te verwisselen in de pauzes. Ik sta in zo’n klote gang waar het altijd overspoeld is met bruggers met huuuuuge tassen. En als dan de zoemer gaat is het niet eens meer mogelijk om bij mijn kluisje te komen. Ik draag mijn tas eigenlijk alleen op de fiets en op school als ik naar een ander lokaal moet. Anders heb ik hem ergens op de grond staan.