Ik vind alle sex in videoclips etc af en toe nogal overdreven, maar goed: er zijn ook zat mannen te vinden die met ontbloot bovenlijf rondlopen en als je de reacties van meisjes hier op het forum ziet op sommige foto’s met alleen maar rijen van
smileys zie je dat wij het net zo hard terugdoen.
Ik ben ook een feministe, en ik vind dat het verbieden van vrouwen om hun lichaam te laten zien als ZIJ dat willen net zo onfeministisch is als het dwingen van vrouwen om terug te gaan naar de keuken.
Ik ben ook een feministe, en vind dat dat betekent dat alle vrouwen volledig, 100% vrije keuze hebben over of ze een carriere willen of dat ze thuis willen blijven met kinderen, of ze willen rondlopen als hippies, biker dykes, modemeisjes of stoeipoezen in hotpants, of honderden andere mogelijkheden.
Ik vind dat als vrouwen trots op hun lichaam zijn en het niet erg vinden dat mannen (en sommige vrouwen!) hen als lustobject zien dat zij compleet de vrijheid mogen hebben om binnen wat de wet hen toelaat zo exhibitionistisch mogelijk te zijn.
Het enige is dat het af en toe verkeerd aankomt, en het enige waar ik tegen ben is hoe sexy vrouwen behandeld worden: soms is vrouw zijn een beperking in interactie met het andere geslacht, of in je professionele leven, maar ik vind dat het probleem van de andere partij, en ik vind dat ZIJ degenen zijn die daar wat aan moeten doen.
Het idee dat de vrouw altijd de partij is op wie de schuld ligt omdat zij het WAAGT om een vrouw te zijn, en een mooi lijf te hebben, is ontzettend achterhaald en sexistisch (“ja, zij liep er zo sexy bij, ze vroeg erom verkracht te worden”).
Dus al weet ik dat sex in clips alleen maar een middel is om aandacht te trekken etc, als die vrouwen zelf er achter staan wat ze doen juich ik ze toe, alle vrijheid voor hen!
als amateur granola heiden een paar jaar terug liep ik af en toe ook op hoge poten vanwege de onnodige seks in clips en de behandeling van vrouwen als lustobjecten daarin, maar ik geloof dat mijn vader degene was die de volgende uitspraak deed waardoor ik mijn hele beeld daarover veranderde:
“Stel, jij bent een heteroman uit de ghetto’s, hebt je hele leven alleen maar armoede gekend. Je krijgt één kans om een grote hit te scoren en een videoclip te maken: denk jij dat je dan ook maar iets anders zou kiezen dan een clip met grote auto’s, veel bling en lekkere vrouwen in weinig kleren?”