die videoclips tegenwoordig... een klaagtopic:p

Okeeeeeeeeeeeeeeeeeee ik was dus laatst aan het zappen op mtv en tmf enzo, en je weet wel daar komen veel clips voorbij van liedjes
en ik heb het dus een beetje bijgehouden, en er waren 8 clips
waarvan er slechts twee géén halfnaakte (lees : bh & hotpants in de meeste gevallen, soms iets minder of meer) in voorkwam.

Ik ben zelf echt totaaaaaaaal gen fan van de Pussycat Dolls - ik vind dat ze niet kunnen zingen, geen enkel, ook niet nikki - maar ben ik nou de enige die het schandalig vind dat er altijd maar halfnaakte vrouwen in moeten voorkomen ?

En dan zeggen ze nog dat ze een voorbeeld willen zijn voor jongen meisjes…

btw kom niet af met; waar maak je je druk om, dan kan je even goed niets zeggen.

Het is inderdaad wel heel erg in sommige - die vrouwen in 'I know you want me ’ (vre-se-lijk nummer als je het mij vraagt) die dragen echt amper iets.

Kijk dan gewoon niet?
Ik heb zulke clips in lange tijd al neit gezien, simpel weg omdat k niet kijk.

ik hou van muziek, maar ik vind dat muziek zijn echtheid verliest als er zo’n clipjes worden gemaakt
en ik bedoel net dat het slechte invloeden geeft enzo voor de jongere meisjes die daar naar gaan kijken, ik bedoel stel dat je dochter van 5 dat ziet, zo vroeg al in aanraking met van die seksuele dingen… mjaaa ik vind het niet kunnen

Daar ben ik het mee eens!
En ik heb het gevoel dat de kwaliteit van songteksten steeds minder wordt en er meer aandacht wordt besteed aan naakt in videoclips.

Zoals de black eyed peace.
Hun laatste nummer is gewoon SHIT
maar in de clip zoent fergie met andere meiden en is ze enorm hoerig gekleed en zijn alle vrouwen dronken daar (op het einde)

tja … k weet niet wat ik ervan moet vinden … kbedoel , mij boeit et niet zo veel … als k et zie zap ik meestal wegg …

Mee eens.

Ja, het is misschien interessant voor sommige jongens,
maar voor ons dus niet.
echt ordi.

Ik blijf gewoon luisteren als ik het zie, maar ik vind het wel belachelijk. Geef mij maar half uitgeklede jongens ofzo.

Ja… Zodra iemand geen goede muziek meer maakt gaat ie uit de kleren :face_with_raised_eyebrow:

Ik kijk nooit videoclips eigenlijk

Black eyed peas

Ik vind het meer een schandaal dat wíj, vrouwen, het zover hebben laten lopen om geen zelfrespect te hebben in de media en in de ogen van sommige mannen, terwijl we er zoveel voor gestreven hebben! Vb. Feminisme.

MEE EENS
KBEN EEN FEMINISTE (maar khou wel van jongens, mr khaat ze ook soms wnr mn feministische kant naa boven komt!) :wink:
:four_leaf_clover:

Ik luister er toch niet meer naar, dus dat boeit niet. :stuck_out_tongue:

Heb je btw wat meer te zeggen of kwam je alleen mijn foutje melden?

mee eens!
Dat de pussycat dolls een voorbeeld willen zijn. Serieus, dan lopen we er met zn allen over een paar jaar naakt bij.

Ik vind alle sex in videoclips etc af en toe nogal overdreven, maar goed: er zijn ook zat mannen te vinden die met ontbloot bovenlijf rondlopen en als je de reacties van meisjes hier op het forum ziet op sommige foto’s met alleen maar rijen van :drooling_face: smileys zie je dat wij het net zo hard terugdoen.

Ik ben ook een feministe, en ik vind dat het verbieden van vrouwen om hun lichaam te laten zien als ZIJ dat willen net zo onfeministisch is als het dwingen van vrouwen om terug te gaan naar de keuken.
Ik ben ook een feministe, en vind dat dat betekent dat alle vrouwen volledig, 100% vrije keuze hebben over of ze een carriere willen of dat ze thuis willen blijven met kinderen, of ze willen rondlopen als hippies, biker dykes, modemeisjes of stoeipoezen in hotpants, of honderden andere mogelijkheden.
Ik vind dat als vrouwen trots op hun lichaam zijn en het niet erg vinden dat mannen (en sommige vrouwen!) hen als lustobject zien dat zij compleet de vrijheid mogen hebben om binnen wat de wet hen toelaat zo exhibitionistisch mogelijk te zijn.

Het enige is dat het af en toe verkeerd aankomt, en het enige waar ik tegen ben is hoe sexy vrouwen behandeld worden: soms is vrouw zijn een beperking in interactie met het andere geslacht, of in je professionele leven, maar ik vind dat het probleem van de andere partij, en ik vind dat ZIJ degenen zijn die daar wat aan moeten doen.
Het idee dat de vrouw altijd de partij is op wie de schuld ligt omdat zij het WAAGT om een vrouw te zijn, en een mooi lijf te hebben, is ontzettend achterhaald en sexistisch (“ja, zij liep er zo sexy bij, ze vroeg erom verkracht te worden”).

Dus al weet ik dat sex in clips alleen maar een middel is om aandacht te trekken etc, als die vrouwen zelf er achter staan wat ze doen juich ik ze toe, alle vrijheid voor hen!

als amateur granola heiden een paar jaar terug liep ik af en toe ook op hoge poten vanwege de onnodige seks in clips en de behandeling van vrouwen als lustobjecten daarin, maar ik geloof dat mijn vader degene was die de volgende uitspraak deed waardoor ik mijn hele beeld daarover veranderde:
“Stel, jij bent een heteroman uit de ghetto’s, hebt je hele leven alleen maar armoede gekend. Je krijgt één kans om een grote hit te scoren en een videoclip te maken: denk jij dat je dan ook maar iets anders zou kiezen dan een clip met grote auto’s, veel bling en lekkere vrouwen in weinig kleren?”

Ze moeten natuurlijk zelf weten wat ze doen en ik ga er ook vanuit dat ze lekker betaald krijgen. Maar in die clips vind ik dat de vrouwen er niet sexy en vrouwelijk uitzien, maar gewoon als pure lustobjecten.

@lunaste

En als feministe, vind jij het dan eerlijk dat ze in sommige landen alleen een vrouw een bepaalde baan geven alleen omdat het een vrouw is, en niet op basis van haar vaardigheden?

Ik denk dat sommige artiesten alleen uit de kleren gaan omdat dat lekker betaalt, en niet omdat ze het écht heel graag willen of wat dan ook.