Die gave

Op sommige dagen als je net alleen bent is er dat ene enge geluid, het maakt je bang, zo bang dat ji je in dat kleine hoekje achter in de kamer verstopt.
Je wil dolgraag weten waar dat geluid vandaag komt en wat het is, maar je durft niet.
Als je gaat kijken zie je iets wat niemand ooit kan zien.
Een geest?
Spook?
Of is het gewoon een stof wolk?
En hoe deel je mee wat je hebt gezien?
De enige die je kan vertrouwen blijkt iemand te zijn die je juist niet kan vertrouwen. Hoe pak je dit aan?Vertel je het aan die gene of houd je het geheim en blijf je bang en schrikachtig?

Dat lees je allemaal in het verhaal; Die gave

--------------------------------------------------------------------------------

Hoofdstuk 1.

“ha…hallo?” stotter ik. Het vreemde geluid wordt steeds luider en luider.
“wie of wat je bent je maakt me bang.” Fluister ik. Het geluid wordt lager zo laag dat je het bijna niet meer hoort.
Wat het was zou ik wel nooit achter komen.
Ik ga langzaam weer terug in mijn bed liggen in de hoop dat ik weer kan slapen. Het is ondertussen 4uur en ik moet er over twee uur al weer uit.
Na een tijdje kijk ik weer op mijn klok, half zes. Ik kan er maar beter uit gaan mompel ik.
Moe stap ik uit bed.

“goedemorgen.” Roep ik door het huis. “goedemorgen Keelie.” Roep ik zelf terug.
Want ja, Als je enig kind ben en je ouders altijd werken zijn is er ook niet veel aan.
Denkend over wat ik vandaag ga ontbijten pak ik de telefoon en toets het nummer van Sara in Mijn beste vriendin.
“hallo met sara.” hoor je moe als ze de telefoon op neemt.
“hee hallo met mij. Ik heb vannacht weer die enge stem gehoord.”
Even blijft het stil aan de andere kant van de lijn.
“Hallo??”
En het blijft weer stil.
Ze verbreekt de stilte met gesnurk.
“O. Ook doei hé, Zie je wel op school.”en hang boos de telefoon op.

hoofdstuk 2
“Well have you told your mom, that you won’t be coming home.
Don’t you worry now, she can do it on her own.” Schreew ik hard mee met mijn MP3.
“Keelie.” Hoor achter me vandaan komen.
Snel en kort kijk ik achterom. Het is Sara. Ik ben nog steeds boos over vanmorgen dus fiets hard weg.

Als ik buitenadem op school kom ren ik zo hard als ik kan naar mijn kluisje.
“Keelie wacht nou even!!” Schreewt Sara Zo hard dat iedereen op het plein haar aankijkt.
Behalve ik…
“Keelie. Luister even naar me!” Huilt ze bijna.
niet omkijken. Ze gebruikt je alleen maar!
Boos en snel loop ik de gangen door, Gooi mijn jas in m’n kluisje en struikel door naar Lisa, “Hoi Lisa.” Zeg ik vrolijk.
Lisa kijkt me een seconde aan en loopt weer door. Zeker Chagrijnig.
Dan gaat de zoemer. Oo nee hé, Nu moet ik naast Sara zitten ook nog.
“Keelie waarom luister je nou niet? Waar wachtte je niet op mijn toen ik je riep? Oo ik ben zó boos op jou.” Zegt ze verwaant.
“jij boos op mij?? Waarom geen reden voor, Ik heb een super goede reden om boos op jou te zijn, En jahóór zeker dat ik boos op jou ben! Net doen of je slaapt ik denk het ook!” En loop de klas binnen en ga zitten. Maar natuurlijk niet op mijn eigen plek. Ik heb met Luuk kunnen regelen dat hij naast Sara wil zitten, Dan kan ik ook eens het hele lesuur Sam aanstaren.
“Hallo klas. Pak je boeken op bladzijde 200 en ga aan de slag, Ik moet nog even wat regelen. O en Luuk ga op je eigen plaats zitten wil je?” Zegt meneer de herenvracht.
“O die vent haat ik.”fluister ik.
“En anders ik wel. Ik kreeg pas straf van hem omdat ik iets had fout geschreven.” Antwoord Sam.
Een paar seconde kijk ik hem aan. Mijn hart maakt steeds een sprongetje als ik bij hem ben of als ik hem zie.
Zou ik verliefd op hem zijn?

Eigenlijk wel leuk tot nu toe,
maar best veel typ/spelfouten!
Check ook of alle hoofdletters op de goeie plaats staan.
En de aanhalingstekens als iemand iets zegt.

Okee bedankt.
maaarr…
myn Word zegt geen fouten:$

Hoii ik lees hier zowat alle verhalen xd met mijn andere account xJuhhBitchhx haha en deese ga ik zkr ook volgen, als ik hier iets typ heb ik ook woordcontrole enzo :stuck_out_tongue: best grappig.
verderr

xoxoxoxox

Okee, nu ik het overlees valt het inderdaad best mee :wink:
Ik zie wel staan (heel toevallig hoor) ‘verwaant’, dat moet ‘verwaand’ zijn.
Verder zijn het vooral dingen met hoofdletters, die middenin een zin staan (blablabla Mijn vriendin), of komma’s die ontbreken…