Hey iedereen,
sinds kort ben ik bezig met een jongen. Hij kwam zelf op me afgestapt, maakte een klein praatje en vroeg uiteindelijk mijn nummer. We hebben via whatsapp veel gesproken en daar durfde ik alles te zeggen enzo. Uiteindelijk hebben we nog eens afgesproken. Toen ik hem zag, klapte ik helemaal dicht. Ik durfde niks te zeggen en hij zei dat ik meer moest praten (wat ik wel snap want een doodstil meisje is ook niet leuk). Maargoed, ik zei dus enkel ‘ja’ ‘nee’ en ‘hahah’. De dag daarna zei zijn vriend dat hij mij wel zag zitten enzo en ik zie hem ook zitten maar daardoor word ik helemaal onzeker en verlegen. Ik zei die dag weer niks. Uiteindelijk ging hij die dag minder met mij om omdat ik gewoon helemaal niet interessant leek. Hij liep verder weg van me en liet me over aan zijn vriend. Hij ging om met andere meisjes. Ik ging huilend naar huis, en hij vroeg waarom ik weg ben gegaan. Hier ging ik niet op in. 's Avonds begon ik weer een gesprek. Ik vroeg of hij boos was, hij zei nee. Ik legde uit waarom ik wegliep en waarom ik zo stil ben. Hij had dit gelezen, maar ging toen offline en reageerde niet meer. Weten jullie wat ik hier mee moet aanvangen? Ik weet dat dit een beetje mijn schuld is, maar ik durf gewoon niks te zeggen in zijn bijzijn terwijl ik normaal een grote mond heb. Dit vindt hij blijkbaar niet zo fijn en opeens wilt hij me niet meer, terwijl zijn vriend een uur daarvoor zei dat hij me zag zitten?
Wat zouden jullie nu doen? En hebben jullie tips om toch meer te durven praten?
Groetjes