Dichtklappen

Hey iedereen,

sinds kort ben ik bezig met een jongen. Hij kwam zelf op me afgestapt, maakte een klein praatje en vroeg uiteindelijk mijn nummer. We hebben via whatsapp veel gesproken en daar durfde ik alles te zeggen enzo. Uiteindelijk hebben we nog eens afgesproken. Toen ik hem zag, klapte ik helemaal dicht. Ik durfde niks te zeggen en hij zei dat ik meer moest praten (wat ik wel snap want een doodstil meisje is ook niet leuk). Maargoed, ik zei dus enkel ‘ja’ ‘nee’ en ‘hahah’. De dag daarna zei zijn vriend dat hij mij wel zag zitten enzo en ik zie hem ook zitten maar daardoor word ik helemaal onzeker en verlegen. Ik zei die dag weer niks. Uiteindelijk ging hij die dag minder met mij om omdat ik gewoon helemaal niet interessant leek. Hij liep verder weg van me en liet me over aan zijn vriend. Hij ging om met andere meisjes. Ik ging huilend naar huis, en hij vroeg waarom ik weg ben gegaan. Hier ging ik niet op in. 's Avonds begon ik weer een gesprek. Ik vroeg of hij boos was, hij zei nee. Ik legde uit waarom ik wegliep en waarom ik zo stil ben. Hij had dit gelezen, maar ging toen offline en reageerde niet meer. Weten jullie wat ik hier mee moet aanvangen? Ik weet dat dit een beetje mijn schuld is, maar ik durf gewoon niks te zeggen in zijn bijzijn terwijl ik normaal een grote mond heb. Dit vindt hij blijkbaar niet zo fijn en opeens wilt hij me niet meer, terwijl zijn vriend een uur daarvoor zei dat hij me zag zitten?
Wat zouden jullie nu doen? En hebben jullie tips om toch meer te durven praten?

Groetjes

Wow, dit moet echt wel lastig zijn!

*Zelf heb ik hier niet echt last van dus uit ervaring spreek ik niet*
-Probeer met hem te praten over gewone dagdagelijkse dingen als vakantie, hobby’s…
-Leg niet teveel druk op jezelf. Dus niet van: ik moet nu iets leuks zeggen, ik moet iets grappigs zeggen etc.
-Probeer hem te zien als een gewone jongen

En je kan hem ook gewoon eerlijk zeggen dat hij je nerveus maakt, waarschijnlijk ziet ie het nog als een compliment ook :wink:

Succes meid!

Hm, ik ben ook wel vrij afstandelijk maar moeite met praten heb ik niet. Je kunt hem ook gewoon zeggen dat je het lastig vind om te praten en dat je gewoon verlegen bent. Dat maakt het voor hem misschien ook wat makkelijker en denkt hij niet dat je misschien wel helemaal geen interesse ik hem hebt.

Ik weet precies hoe je je voelt! Ik heb dit ook gehad met een jongen, we hadden een ‘dubbeldate’ bij een vriendin thuis en gingen met z’n 4en een film kijken en ik heb die avond echt maar 5 woorden tegen hem gezegd ofzo, ik klapte he-le-maal dicht, vreselijk was dat! Daarna heb ik hem eigenlijk nooit meer gesproken/geappt terwijl we daarvoor elke dag appten, yikes.

Ik heb nu weer leuk contact met een andere jongen en die heb ik alleen nog maar op feestjes gesproken en altijd als ik alcohol drink praat ik makkelijker dus ik heb daar nu nog niet zoveel last van maar als we ooit buiten een feestje om elkaar spreken dan kan ik ook wel wat tips gebruiken dus ik hou deze pagina even in de gaten!

(dus een eventuele tip is om op één of andere manier naar hetzelfde feestje te gaan en zorg dat je een beetje aangeschoten bent, dat is tot nu toe het enige wat bij me werkt, erg triest dus :/) succes!

Ja, ik heb al gezegd dat ik zo verlegen ben omdat ik hem wel leuk vind enzo, maar daar heeft hij niks op gezegd. En ja ik weet dat ik dingen kan vragen zoals wat zijn je hobbies etc maar hij heeft zich al eens heel uitgebreid voorgesteld in het echt :’). En ik vind zulke gespreksonderwerpen oppervlakkig…
Weet iemand nog raad voor mijn andere probleem? Hij is dus sinds kort heel droog, alsof hij me toch niet meer wilt…

Hier heb ik ook last vooral als het knappe jongens zijn. :dry:

Je was verlegen en je hebt het opgebiecht…Meer kun je niet doen.

Gisteren ben ik weggegaan met een vriendin en hij was daar ook met zijn vrienden en een meisje. Hij keek steeds naar me en besloot om te flirten met dat meisje (terwijl hij steeds naar me keek). Vandaag heeft hij geappt, maar doet zeer kortaf. Hij antwoordt met 1 woord enzo, en als ik bv. vraag ‘nog iets gedaan vandaag?’ Zegt hij ‘ja’ en dat is het… Iemand advies? xo

Ik heb hetzelfde. Het enige wat ik denk is dat hij jou waarschijnlijk leuk vind, anders kijk hij niet jou terwijl hij met andere meisjes flirt. Misschien weet hij niet zo goed hoe hij moet omgaan met jou of welke (volgende) stap hij moet zetten. En dat bedoel ik niet verkeerd maar ik denk dat hij niet zo goed weet hoe hij jou uit je verlegenheid moet halen als je het zo kan verwoorden.

vraag naar zn vakanties in reallife, dat werkt echt geloof me. En als hij heel weinig op vakantie is geweest gewoon vragen waar hij naartoe wilt, succes gegarandeerd. :slightly_smiling_face:

Zoiets herken ik wel, heb zelf heel lang met een jongen geappt en dat was super gezellig, maar toen we elkaar in het echt zagen was ik super verlegen en stil en zo! bij mij is die ‘relatie’ nu uitgedooft trouwens :cold_sweat:

Als hij echt niet meer reageert zou ik t gewoon laten zitten. vooral als hij niet meer reageert op een berichtje van jou dat best wel persoonlijk en eerlijk is…
verder voor meer durven praten, veel vragen stellen en wat ik altijd probeer is als je op een bepaald onderwerp komt, nadenken over iets grappigs/geks/leuks wat je ooit heb meegemaakt en wat met dat onderwerp te maken heeft. als je begrijpt wat ik bedoel :cold_sweat: :flushed: en oh ja, eten is een heel goed onderwerp! ik heb daar ooit met een jongen echt een uur over gehad van: omg en weet je wat ook echt vet lekker is?? en bla bla bl a

succes!!

Gewoon jezelf blijven. Als je bang bent dicht te klappen dan helpt het soms om dat ook hardop tegen hem te zeggen. Dan kan hij rekening mee houden in plaats van druk maken dat er een stilte kan vallen.