Dichtheid opzoeken in binas

Hoii,

Ik moet voor biologie ( voor een verslag van een practicum, lang verhaal ) de dichtheid weten van de volgende stoffen: glucose, zetmeel, zoutzuur en jodium. Ik heb al zelf de massa proberen uit te rekenen, door de massa v.d atomen bij elkaar op te tellen, maar dat wordt 'm niet. Nu wou ik dus de dichtheid opzoeken, maar waar ergens in de binas kan ik dat vinden? Op internet kan ik btw alleen maar glucose en zoutzuur vinden… ( de dichtheid ). Want ik zie wel tabellen staat met dichtheid enzo, maar ik zoek de dichtheid van de bovengenoemde stoffen, en ik zie alleen maar de elementen. Help me! Ik heb trouwens geen natuurkunde, wel scheikunde (:

xx
( sorry voor het lange verhaal ;p )

staan die niet in tabel 8, 9 of 10?

nope :frowning_face:

Je hebt het hier over oplossingen, dus de dichtheid van bv glucose is afhankelijk van
a) de hoeveelheid glucose die je hebt opgelost
b) de hoeveelheid water waarin je die glucose hebt opgelost
Dat verschilt dus helaas per oplossing. Als het goed is stond de concentratie vermeld op het flesje dat je gebruikt hebt (?)

Hee, ik heb mn binas nu niet thuis, maar ergens vooraan in de binas staat een tabel genaamd ‘gegevens van enkele vaste stoffen’. Als het goed is staat daar ook de dichtheid van die stoffen in. En anders kan je misschien zetmeel nog vinden door amylose op te zoeken, dat is de scheikunde naam.