Dichtgegroeide gaatjes (oren)

Ik heb april vorig jaar gaatjes in mijn beide oren laten prikken. In augustus haalde ik ze er weer uit, en in ongeveer november heb ik weer andere oorbellen ingedaan. Ik heb ze er vrijwel gelijk weer uitgehaald en daarna niks meer ingedaan.
In ong. maart dit jaar probeerde ik weer oorbellen in te doen wat gewoon prima ging, maar in juni probeerde ik het nog een keer. Na veel moeite ging er een oorbel in mijn linkeroor (ik werd er wel best duizelig van) maar de andere lukte niet. Ik probeer het heel vaak, en het gaat tot de helft, maar ik kan het gaatje op de achterkant niet meer vinden. Heeft iemand misschien tips om het indoen van oorbellen te vergemakkelijken? of zal ik toch echt naar een juwelier moeten om een nieuw gaatje in te laten prikken?
Alvast heel erg bedankt!
p.s. Sorry voor dit erg lange post

Probeer een oorbel met een lange achterkant te zoeken. Ga vervolgende voor een spiegel zitten en steek de oorbel via de achterkant erin. Dus van achter naar voren. Je ziet nu waar het pinnetje ongeveer zit. Zoek dan na de opening aan de voorkant, die zie je als het goed is. Voorzichtig zijn en proberen zo min mogelijk kracht te zetten. Zet wel ff een wattenschijfje klaar, zo kun je als t toch gaat bloeden (moet je wel voorkomen) t snel schoonmaken.

Deze manier werkt bij mij altijd!

Uhm, ik denk niet dat het slim is om met een niet-steriele, botte oorbel de gaatjes in je oor open te prikken…

^die manier die ik uitlegde is ook meer om t gaatje terug te vinden. Als t er niet door kan moet je inderdaad stoppen.

kan je het gaatje nog voelen aan de achterkant? Want als dat zo is zou ik gewoon je vinger op dat ‘dichtgegroeide gaatje’ leggen en dan vanaf de voorkant voelen om er doorheen te prikken door met je oorbel tegen je vinger aan te duwen en te voelen waar het gaatje is. Als dit niet lukt weet ik het ook niet maar je moet in ieder geval niet hard gaan doorduwen.

Probeer een oorbel met een lange achterkant te zoeken.Zoek dan na de opening aan de voorkant, die zie je als het goed is.Want als dat zo is zou ik gewoon je vinger op dat ‘dichtgegroeide gaatje’ leggen en dan vanaf de voorkant voelen om er doorheen te prikken door met je oorbel tegen je vinger aan te duwen en te voelen waar het gaatje is.

Een methode die ik zelf al eens vaker heb toegepast is het gebruik van maasnaalden , dit zijn naalden met een stompe punt die doorgaans worden gebruikt voor maas en borduurwerk. Om te kleine gaatjes (of dicht gegroeide gaatjes) weer te openen is dit een veilge optie die niet zal bloeden als je het op de juiste manier doet.

Je begint bij een naalddikte van 0,5 mm dan 1 mm en eindigt dan met 1,5 of 2 mm.

Misschien is het gewoon het beste om een nieuw gaatje te laten piercen bij een piercingshop