dichte oren :(

help!!!
mijn oren zitten nu al bijna 3 dagen dicht
weten jullie iets wat kan helpen???
mijn moeder zij dat neusspray zou helpen maar dat helpt niet!!!
het is echt super vervelend ik hoor bijna niks :ehbo:

Naar de dokter toe, die spuit ze dan uit. Of anders heel hard je neus snuiten, soms gaan dan je oren ook ineens open maar als ze al 3 dagen dicht zitten zal dat niet helpen denk ik.

Ik heb er laatst ook tijd last van gehad!
Ben ook naar de dokter geweest en die zei ook idd dat ik neusspray moest gaan gebruiken, heb ik toen gedaan maar hielp niet echt.
Het is nu al wel minder…
Mijn oren uitlaten spuiten was niet nodig!

Zou verder ook niet weten wat je er aan kunt doen, het is wel super irritant :pensive:

Moet je de neusspray dan in je oor doen XD ?!!

Oren uit laten spuiten =). Serieus!

eh … naar de dokter?

klinkt heel stom, maar bij mij werkt 't altijd : Je neus dichtknijpen en dan heel hard uitademen zeg maar door je neus.

succes!

Dat is eigenlijk heel logisch, wnt een luchtweg in je neus is verbonden met je oren, & die buis regelt de luchtdruk in je oren. Denk trouwens wel dat je ermee op moet passen, dat je je trommelvlies niet beschadigt.

dokter, even uitlaten spuiten

klopt, da’s de Buis van Eustachius. Op zich kan het weinig kwaad, duikers doen het ook, neus en mond dicht en blazen tot je een plop voelt/hoort, da’s om de druk gelijk te krijgen met de waterdruk. Helpt ook als je in het vliegtuig zit. Maar omdat nu waarschijnlijk je holtes gewoon dicht zitten met snot, helpt dat niet.

Dat had ik laatst ook, en dat is idd de buis van Eustachius die ‘vol’ zit.
Neusspray zou je kunnen gebruiken maar meestal helpt dat niet heel erg;)
Het gaat vanzelf wel weer over, dus daarvoor naar de dokter is niet nodig;)
Bij mij was het na 1/2 weken weer over!

Mijn oren zaten laatst een hele week dicht, gék werd ik ervan! Ik heb maar gewoon afgewacht en heel veel mijn neus gesnoten, en uiteindelijk ging het dan toch langzaam maar gestaagd beter.
Veel sterkte!

okee ik zweer het dit wertkt, ookal klinkt het heel raar. ik heb namelijk 2 jaar geleden ongeveer gehad dat mijn oren wel een half jaar dichtzaten! en nee dit kreeg je niet weg met afwachten. op een gegeven moment zei mijn vader dat hij vroeger toen hij klein was dan altijd onder de douch ging staan en dan water in zn oren liet lopen en het er vervolgens weer uit liet stromen. ik had dit geprobeerd en mijn oor was meteen weer open!