------dicht

dankjulliewel voor al jullie reacties

Als je zo egoïstisch bent om nu een kind te nemen, verdien je het niet van moeder te worden.

Je bent zelf net uit de pampers, hebt geen geld, geen vaste relatie,… En wilt zwanger worden omdat jij blijkbaar wat mist in je leven. Als je zo denkt ben je absoluut niet volwassener dan een 16-jarige, eerder omgekeerd. Heb je enige idee wat een kind inhoud? En dan niet alleen de kosten. Je voedt een méns op, dat is de grootste verantwoordelijkheid die je ooit zult hebben, en daar ben jij duidelijk niet klaar voor. Een beetje realistisch denken zou wel handig zijn hier.

Dus nee, niet zwanger worden. Wacht maar eerst tot je een vriend, diploma, werk, en huis hebt.

Als je dit echt allemaal meent dan ben je echt DOM. Sorry ik ben geen fan om mensen dom te noemen, maar ik vind dit het meest achterlijke idee wat ik in tijden heb gehoord.

Denk alsjeblieft even na. Je gaat die ‘kleine jankebal’ wel gebruiken om je ex terug te krijgen, want dat is gewoon wat je wilt. Zet je er over heen dat jij en je ex niet meer samen komen en betrek hier niet het leven van een baby bij. Een baby verdient zoveel beter dan jou als moeder.

Je kan niet een kind gebruiken om hem dicht bij je te houden (danwel op een letterlijke of figuurlijke manier), dat is ontzettend onverantwoord en oneerlijk naar het kind toe.

Ik snap ook niet zo goed wat je van je ex verwacht? Als ik het even heel erg plat en lullig verwoord, heeft hij geen zin meer in je behalve voor sex. 1) waarom zou je in hemelsnaam een reminder aan zo’n persoon willen? en 2) het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat hij dan opeens wel tijd met je wilt doorbrengen. En als hij dat al wel wil, omdat hij toch bij zijn kind wil zijn, is het toch ook geen prettig idee dat hij nu verplicht bij je moet zijn? Je kan iemand niet zodanig verplichten om van je te houden.

-

Ik ben het eens met alles hierboven.

Wauw. Gewoon echt, wauw. Het feit alleen al dat je erover nadenkt om een kind in deze instabiele situatie te brengen, geeft wel aan dat je niet in staat bent om verstandige keuzes te maken en al helemaal niet om een moeder te zijn. Echt uitzonderlijk egoïstisch. Je voelt je wel volwassen, zeg je, maar zo kom je niet over met dit soort ideeën. Dus nee, zwanger worden van je ex is geen goed idee en al helemaal niet op jouw leeftijd. Ga gewoon genieten van je jeugd.

Maar waarom zou je dan een kind van hém willen? Daarmee maak je het jezelf heel erg lastig/dramatisch om hem uit je leven te zetten en ontneem je dan ook je kindje de kans van het hebben van een vader.

-------

------------------------------

Wauw. :’)
Eh, als ik jou was zou ik een aantal jaar wachten totdat je een goeie relatie hebt, want dit idee is echt achterlijk.

Ik vind het een mooie eigenschap van je dat je graag naar je gevoel luistert, maar een deel van volwassen worden is leren wanneer iets een verstandige, realistische keuze is en wanneer niet. Dan leer je dat sommige dingen echt niet goed/handig zijn, ook al wil je het nog zo graag. Je bent nog zo jong, op dit moment hou je nog van je ex, maar dit is maar een gevoel en gevoelens gaan voorbij. Misschien denk je nu dat het voor altijd zo zal zijn, maar dat soort dingen veranderen. Je hebt dus aan de ene kant je gevoel, en daar tegenover staat de realiteit. En zeker als het om een kindje gaat, een ander levend wezen, moet je die realiteit echt onder ogen komen.

Sory, maar als je zelf niet ziet hoe gestoord dit is, zou ik toch echt naar een pscholoog gaan. Dit soort denkpatronen zijn écht niet normaal en ongezond.

Geld is echt het minste waar je over moet nadenken. Een kind moet opgevoed worden door een volwassene en je bent zelf een kind. En een kind is niet in staat om correct voor een kind te zorgen. Klaar. Ik vind dit echt op het gestoorde af.

Wat vind je ex hiervan? Het is niet alleen egoïstisch voor het kind maar ook naar je vriend toe! Je kan niet zomaar een kind “nemen” zonder te overleggen ;’). Muschien lukt het ook pas na 50 keer, het is ook totaal niet realistisch

Oké dan heb je je havo-diploma, en dan? Hoe wil je daarmee aan een baan komen, om jezelf en je kind te onderhouden? Daarvoor moet je toch echt eerst doorstuderen, of je moet je leven lang in de supermarkt willen staan. Leuk dat je familie welvarend is, maar je kunt als je ouder wordt niet op je familie teren. Je moet zelf het geld verdienen, en jezelf én nog belangrijker je kind kunnen onderhouden.

Jij wil dus alleen een kind voor jezelf. Denk er eens aan hoe het gaat. Jij moet ook studeren, want zonder diploma kom je tegenwoordig nergens meer in het leven. Dus het kind wordt voornamelijk opgevoed door je ouders. Nou die zullen ook blij met je zijn. En wat ontzettend zielig voor het kind. Een kind is geen speeltje he, het is een levend wezen die je minimaal 18 jaar moet opvoeden en ook daarna nog.

Echt ik vind het zo onrechtvaardig dat er gigantisch veel stellen zijn die met veel moeite zwanger proberen te raken en het niet lukt, en dat jij even kunt zeggen van: ik wil nu een kind en bam je bent zwanger.

Echt over 5 jaar ga je jezelf keihard uitlachen om dit topic. Zonder kind dan, hoop ik. Meer voor het kind dan voor jou

Doe het niet ! Als je echt graag een kind wil omdat je van kinderen houdt, wacht dan tot je je kind het beste kunt geven : als je een baan, een huis of een stabiele relatie(liefst alle drie) hebt kun je nog overwegen om kinderen te krijgen ! Dit is absoluut het verkeerde moment, de verkeerde persoon… jouw kind blijft eeuwig jouw kind. Denk er nog eens heel goed over na !