diane pil

hello people,
ik wist wel dat er al een topic van was, maar ik heb een specifiekere vraag.
ik kom net terug van de huisarts omdat ik de diane 35 pil wilde hebben tegen acne.
ik heb toen een recept gekregen en heb 't toen opgehaald bij de apotheek, alleen mijn middel heeft een fucking rare naam: cyproteronacetaat/ethinylestradiol.
ik lees overal dat 't wel zo ongeveer hetzelfde is als de orginele diane 35. maar toen ik eenmaal er op ging googlen zag ik vreselijke reacties dat mensen die van de orginele deze gingen slikken hele erge bijwerkingen kregen met veel haaruitval etc. het staat echt over heel google. heeft iemand hier misschien een positieve ervaring met deze pil, want ik wil er eigenlijk zo snel mogelijk mee beginnen,!
thankyou anyway.
x

De dokter geeft het je niet voor niets.

ja maar google et is ! ze zeggen dat die fake is en dat de apotheek hier aan verdient.

Als je het niet vertrouwt, vraag dan om de oude diane pil.

De dokter zal het wel niet voor niks voorgeschreven hebben…
En als je het niet vertrouwd, moet je het aan de dokter vragen niet aan mensen op internet die er geen reet vanaf weten :")

Heej

Ik gebruik deze pil nu al ongeveer 4 tot 5 jaar. Heb geen klachten, geen haaruitval gelukkig haha. Mijn zus gebruikt deze pil ook, nu ongeveer 6 jaar. Zij had erg last van acne en dit heeft haar enorm geholpen. Zij heeft verder ook geen enge klachten gelukkig. Dus dat zijn al twee positieve ervaringen! Ik wist trouwens ook niet van die negatieve verhalen af, anders had ik misschien wel een andere pil genomen. Maar voor ons werkt het gelukkig wel opde juiste manier.

ja ik wilde alleen wat positieve ervaring van jullie hebben :p, iemand??!
want t enige wat ik er over vind is dat bij mensen hun facking halve haar uitvalt enalles

okeey! thankyouu x

upupup

Algemeen pil topic a.u.b :slightly_smiling_face: !

dubbel.

Ik gebruik het ook nu ongeveer 2 jaar, heb geen last van bijwerkingen gehad. Het werkt niet meteen maar na een paar maanden zijn wel alle puisten weg ze zijn ook nooit weer terug gekomen. Natuurlijk is het bij iedereen anders maar zonder het te proberen kun je ook niet weten of er bij jou bijwerkingen zullen zijn. Maar ik heb er wel een goeie ervaring mee.

http://forum.girlscene.nl…e_Pil/list_messages/97475

Ik gebruik die pil ook. Ben ook ooit eens begonnen met een ander ‘merk’.
Maar het is gewoon dezelfde pil, zelfde werkende bestanddelen etc. Alleen een ander merk.
Je zou kunnen zeggen dat het een soort ‘huismerk’ is. Je kunt idd wel vragen naar de ‘echte’. Maar dat lijkt me voor jou onzin aangezien je net met de pil begint. Sommige mensen die al jaren een bepaalde pil gebruiken en dan de ‘huismerk’ variant krijgen beweren dat ze hier niet tegen kunnen e.d. Of dat waar is weet ik niet, ik heb ondertussen al 3 verschillende pillen gehad (met het zelfde recept) dus telkens een ander merk (o.a. minerva) en nooit ergens last van gehad.

Dit kan je gewoon vragen in het algemene piltopic.

En die pil die je gekregen hebt is gewoon de Diane pil maar dan met een andere naam. Deze rare namen zijn gewoon de werkzame stoffen van de pil, en dat zijn dezelfde stoffen als in de Diane. De apotheek geeft alleen bijna altijd de merkloze variant van een pil mee omdat dat een stuk goedkoper is.

De ervaringen die je vindt daar moet je niet al te veel waarde aan hechten. Over elke pil zijn er wel slechte verhalen te vinden, mensen schrijven nou eenmaal eerder negatieve dingen dan positieve dingen.

Daarnaast zijn de bijwerkingen per persoon anders. De ene persoon kan er van aankomen en allemaal andere rare dingen, terwijl de ander helemaal nergens last van heeft. Gewoon proberen is dus de enige optie. In de eerste 3 maanden is de kans op bijwerkingen wel aanwezig, veel huisartsen zeggen daarom ook dat je de pil gewoon 3 maanden moet proberen. Als je na die 3 maanden nog steeds veel last hebt van bijwerkingen, dan kun je altijd weer terug gaan en een andere pil proberen.