Diane pil, wel of niet? Advies!

Ik heb last van acne, en daarom ben ik naar de dokter gegaan.
Hij adviseerde mij om een antibioticakuur te nemen en de diane pil.
Ik ben nu bezig met antibioticakuur, maar heb gezegt tegen de dokter dat ik moest nadenken over de de diane pil, aangezien ik veel negatieve dingen over deze pil heb gehoord, zoals aankomen van gewicht.

Ik zou graag ervaringen van jullie horen. Zijn jullie veel aangekomen door de diane pil?

Ook las ik dat het tegen overmatige haargroei werkt, maar geldt dat dan ook voor je hoofdhaar? Ik hoop het niet! haha

Thanks!

xxxx

Ik heb gehoord dat het juist goed werkt voor je hoofdhaar, want er zijn mensen met haarziektes die de dianapil daarom gebruiken.

ik slik ook de pil, (niet die) maar dat aankomen verschilt per iedereeen volgens mij, maar ik kwam niet aan (denk ik tenminste) :stuck_out_tongue:

ik slik ook de diane pil en bij mij zijn er totaal geen negatieve bijwerkingen geweest het enige vervelende was de eerste keer dat ik na die drie weken van de pil slikken ongesteld werd, toen had ik zo’n erge buikkrampen dat ik niet meer kon staan (heb normaal ook wel erge buikkrampen maar dit was wel heeeeeel ergg) ik hoor wel vaker dat de eerste keer ongesteld worden as je de pil slikt behoorlijk pijnlijk is maar daarna gebeurt dat niet meer. en idd zoals ‘‘ilovemuffins’’ zegt: het verschilt er persoon, maar ik kwam dus ook niet aan, mijn acne is HELEMAAL weg! (mijn hele gezicht zal vol serieus!)
dus wat mij betreft gewoon doen ik kreeg ook nog extra cremes van de dermatoloog maar die vergat ik steeds vaker te gebruiken :cold_sweat: dus zelfs zonder die dingen werkte het bij mij, hoop bij jouw ook xD
LONG story LOL xD

Ik slik de gewone pil, maar ben er niks van aangekomen en m’n puistjes zijn niet weg/minder. Maar 'n vriendin van mij had die wel en bij haar is het wel steeds beter geworden (het duurde lang, maar haar huid is er veel beter uit gaan zien). Als je m wil zou ik m wel voor januari gaan halen, anders moet je er voor gaan betalen met dat nieuwe bezuinigsding van onze geweldige regering :stuck_out_tongue:

De diane pil heeft bij mij wel het een en ander verbeterd, maar mn acné was niet weg helaas. En na 5 jaar gebruik kreeg ik doorbraak bloedingen, dus nu heb ik Yasmin.

Van dat aankomen heb ik niks gemerkt. Ik ben wel voller geworden maar dat kwam gewoon omdat ik ouder werd.

ze zeggen dat je door elke soort pil kan aankomen het verschilt gewoon per persoon , de soort pil maakt niet zo heel erg uit. ik slik ook diana(niet voor overbeharing of acne) ben niet aangekome behalve dat mijn cup een stukkie groter is :stuck_out_tongue: maar ik heb voor de rest helemaaaal geen last van bijwerkingen

als je echt veel last hebt van acne moet je het gewoon proberen. bij mij hield de kans op aankomen me absoluut niet tegen. want ik had enorm veel acne. zo erg dat de diane pil bij mij ook niet werkte. maar ik zou zeggen probeer het gewoon!

ben er zelf overigens niet van aangekomen.

Ik heb zelf ook eerst een antibioticakuur gehad van een maand met 4 capsules per dag maar dat hielp geen zak. Toen kreeg ik de dianepil!
Voor mijn huid heeft het zoooooveeel goeds gedaan, maar voor mijzelf weet het niet. Ik ben er niet van aangekomen, maar ik werd er wel een beetje depressief en down van en ik kreeg hoofdpijnaanvallen die heel mijn stopweek duurde.
Mijn vriendinnetje daarentegen, die ook de diane slikte, heeft NERGENS last van.
Dus het verschilt per persoon, ik denk niet dat je je moet laten verhouden door al die horror-verhalen, want ondanks alles beschouw ik het toch als een fijne pil.

Ik heb precies hetzelfde gehad! Heb 3 maanden antibiotica geslikt, wat echt nauwelijks hielp… En daarna heb ik de hele zomervakantie keelsontstekingen, oorontstekingen etc. gehad omdat m’n hele afweersysteem was verzwakt (oke misschien is dat niet helemaal de schuld van de antibiotica, maar er is zeker wel een verband). Diane pil is wel echt fijn, het remt de talgproductie waardoor je huid veel minder vet wordt, en je puistjes gaan daardoor uiteindelijk over. Het verschilt per persoon, maar het is iniedergeval wel het proberen waard!

ok, bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik het maar ga proberen :wink:

Heeft iemand van jullie die de diane pil gebruikt ook dunner/vutloos haar gekregen?

Ik weet hier best veel over, ben me er enkele jaren geleden in gaan verdiepen en kan je enkel deze tip geven:
prpbeer eerst met Yasmin!! Die heeft dezelfde werking maar in mindere mate, aankomen enzo doe je ook veel minder of helemaal niet en die pil is een stuk minder zwaar. Als je na 6 maanden nog geen beterschap merkt kun je nog altijd op Diane overschakelen.

Oja, je krijgt geen futloos/dun haar tijdens het nemen van de Diane pil maar stel dat je stopt dan kun je wel eventueel last krijgen van haaruitval.

Indien er nog vragen zijn, stel maar!

ik heb die pil ook maar ga binnekort overstappen op een lichtere pil,
ik ben wel aangekomen maar ik weet nog steeds niet helemaal of dat nou gewoon kwam doordat ik gestopt ben met groeien of dat dat door die pil kwam…

edit: en ja ik heb wel dunner haar gekregen en ik heb last van haar uitval, maar daarbij is het weer de vraag, komt dat door die pil of gewoon door een andere reden? ( je haar verandert om de 7 jaar geloof ik)

Ik heb nu die antibiotica en die werkt super. Totdat je ermee stopt :pensive:" Komt het weer terug.

Heb de Diane 2 jaar geslikt, ben ermee gestopt omdat mijn libido weg was :pensive:"

Heb nu een spiraal.

Haaruitval heeft nu bijna iedereen, komt door de seizoenswisseling

Ik heb 'm 4 jaar geslikt vanwege acne.
het hielp heel goed, er was geen puistje meer te bekennen.
de laatste maanden kreeg ik heel veel buikpijn, niet meer ongesteld etc. en ben er toen mee gestopt.

Voelde me veel beter zonder, maar me puistjes kwamen in alle hevigheid weer terug.
Heb er ook antibiotica voor gehad, en dat hielp goed, tot ik er mee moest stoppen inderdaad. :’)

Ik had trouwens geen last van haaruitval, ben ook niet aangekomen.

Heb 'm ook geslikt voor acne in combinatie met antibiotica en 't werkte heel goed! Alleen , na een jaartje, begon ik last te krijgen van vermoeidheid, hoofdpijn en buikpijn en ben toen gestopt en overgeschakeld op microgynon. Kreeg een beetje last van rode vlekjes maar dat is ondertussen weer onder controle!

Ik heb ook aan de dokter om de Diane-pil gevraagd. Dat is al meer dan een jaar geleden, sindsdien slik ik de pil, maar de dokter heeft me een andere gegeven, namelijk: cyproteron/ethinylestradiol. Dat moet dezelfde pil zijn, alleen goedkoper. Nou voel ik me de laatste tijd echt heel erg rot, ik heb al tijden last van stemmingswisselingen. Mijn ouders dachten dat het puberteit was. En ik heb al heel lang haaruitval en dagelijks hoofdpijn. Waarschijnlijk komt dat door deze pil, ik ga van de week naar de dokter. Dus vraag wel nadrukkelijk om de echte Diane-pil.

Je krijgt er dikke borsten van, dat is bij mij toch het geval.

Ik heb de diane pil ook, ben niet aangekomen ofzo, ja alleen omdat ik in de groei ben. Ik had altijd al hoofdpijn, gewoon in een keer, komt door de hooikoorts, en mijn acne is echt bijna helemaal verdwenen er zit nu nog meestal maar 2/3 puistjes over mn hele gezicht. de rest is gewoon weg, dus ik ben er tevreden mee (: