diabetes

ik ben heel bang, want ik heb veel symptomen van diabetes. Morgen ga ik bloed laten nemen bij de dokter en dan krijg ik een paar dagen later de uitslag. Ik zou graag wat uitleg krijgen van iemand die diabetes heeft of wie er meer over weet. Ik vraag me af wat je dan allemaal van medicijnen moet nemen en of je er veel last van hebt, zoals pijn ofzo.

Ze kunnen ook meteen zien of je diabetes hebt…
Wat voor een symptomen heb je dan?

Ik heb heel veel dorst en moet heel vaak naar de wc en ik ben zo moe dat ik echt bijna niets meer kan doen, dan slapen en in de zetel zitten.

Veel dorst en vaak naar de wc zijn de symptomen waar het echt mee begint. Moe zijn hoort daar ook bij, dit kan komen door een veel te hoge bloedglucose.

Succes morgen bij de dokter en als je te horen krijgt dat je diabetes hebt, dan moet je me maar even noten. Ik wil je best helpen en al je vragen beantwoorden.
Ik heb het sinds mijn 12e, dat is nu zo ongeveer 4 jaar. In het begin kan het best moeilijk zijn, maar er zijn zoveel ergere dingen die je kunt krijgen!

echt heel erg bedankt voor alles. ik zal je zeker even noten dan :slightly_smiling_face:

Ik heb de uitslag van het bloedonderzoek en ik heb dus geen diabetes :slightly_smiling_face:

Ik wilde net echt een heel verhaal typen (m’n moeder heeft het, dus ik weet er veel vanaf). Maar dat hoeft dus niet meer.

Chill dat je het niet hebt! Ik ben ook altijd weer bang als ik een dag de hele dag dorst heb, maar dat gebeurt bij zoveel dingen. :’)