Heeey meiden, zoals misschien sommige weten ben ik het meisje van het interview over diabetes. Ik wilde in verband met het interview een topic openen over diabetes. Sowieso omdat ik erachter gekomen ben dat er een boel meiden die hier ook op girlscene zitten, ook diabetes hebben en omdat misschien andere meiden vragen hebben over diabetes. Dus vraag/klaag/zeur/praat maar raak!
handig ! ik heb geen diabetes maar het zit in de familie… (oma en oom)
en ik ga na de vakantie studeren voor dietiste dus krijg ik vaak te maken met mensen met diabetes. dus erg interresant topic
k heb een vraag: vond je het eng om te spuiten voor de eerste keer en nu ? mij lijkt het namelijk zoo eng, dat je met een naald in jezelf moet spuiten =S
Jaa doet dat niet pijn en krijg je geen lidtekens?
De allereerste keer werd ik gespoten door verplegers, maar daarna moet je het toch echt zelf gaan leren. Het geeft geen zin om je er tegen te verzetten, want het hangt toch een beetje van die spuiten af.
Verder krijg je niet echt lidtekens, je kunt spuiten in je been, buik, kont en heeeel soms in je arm. Dus je hebt genoeg plaatsen. En sowieso is het maar een naaldje van 0,5 mm.
breed of lang ? maar vond je het in het begin niet zo eng =S
Het naaldje is bij mij maar 5 mm, maar anderen kunnen ook langere hebben. En eng vond ik het wel heeeel erg, maar zoals ik al zei, het moest…
Ik heb nu byna 1jaar diabetes!! ik heb myn levenstyle daar eigenlyk nog steeds niet aan aangepast!! het zit in de familie by ons (mama, papa, grote zus, grote broer&oma)!! Volg jij jouw dieet goed?? xx
Heb ook diabetes, soms is het echt VRESELIJK! Ik heb de pomp en ik moet dan een insuflon plaatsen en dat naaldje is wel wat langer:$ Maarjaa hij blijft dan ook 3 dagen zitten:P
hahahaha oud topic, anywayz ik heb ook diabetes pampampam. en mn laatste hb1ac was 9, veeslte hoog echt kut, want het was heel lang wel goed. meer meten dan maar i guess
hoe hebben jullie ontdekt dat jullie het hadden?
Ik had het 3 jaar geleden ontdekt ik plaste veel dronk veel 5 kilo afgevallen in 3 dagen! Mam en ik naar doe dokter mam zij dat ik veel dornken 5 kilo was afgevallen, en de dokter wist het al gelijkt onderhand…
Mijn HBC1 was bij mij iets van 8.5 ook hoog maarjaa Moet deze maand weer terug naar de idabetesvleegkundige
Mijn vriendje heeft diabetes type 1.
Een meisje uit mijn klas heeft ook diabetes en moet dan elke pauze met zo’n spuit in haar arm spuiten enzo.
En ze heeft ook een soort meetpiepding en moet ook vaak hyperfentileren.
Lijkt me ontzettend vervelend allemaal ook omdat ze zich aan een dieet moet houden.
Soms is het wel vervelend…
Hee,
De laatste week van de vakantie ben ik erachter gekomen dat ik diabetes heb. De week ervoor had in ontzettend veel dorst en was ik heeel moe. We zijn toen naar de huisarts gegaan en die stuurde ons meteen door naar het ziekenhuis. Heb daar 5 dagen en 5 nachten gelegen. Ik schrok me dood, maar ben er nu al wel een beetje aan gewend… Mijn naald is 6 mm :S ik vond eerlijk gezegt het vingerprikken voor de eerste keer enger dan de insuline! maarja… In de herfst vakantie krijg ik een pomp! Heb ik best wel veel zin in maar ben nogal zenuwachtig :S
Alleen moet ik nog kiezen welke pomp! Wie een pomp heeft welke hebben jullie en welke zou je aanraden???
@turniton: Je moet niet in je arm spuiten xD In je been en buik ook ergens achter je schouder ofzo maar dat doe ik nooit.
x
Mijn nichtje heeft het nu al 11 jaar.
Ze kreeg het toen ze 2 was.
Ik heb een vraagje voor een school opdracht:
Klopt het dat gewichtsverlies (bij type 2) komt doordat het lichaam vetten verbrand ipv de glucose (omdat daar een tekort aan is)?
Ik kan het niet op internet vinden en het was ook niet in de klas besproken.
Kan iemand mij dus het gewichtsverlies verklaren als ik het fout heb?
Welk interview? However, ik heb het ook. Vanaf mijn 8e nu. En ik zit er momenteel zwaar doorheen. Mijn bloedsuikers schieten van hoog naar laag dus het enige wat ik doe is een beetje op de bank liggen overdag omdat ik voor de rest gewoon te moe ben. Dus het is op dit moment wel vervelend, verder is er prima mee te leven.
edit: Dit is wel een oud topic. xD
Hierboven ^ Ik heb het maar ik heb type 1 dus ik weet niet hoe het bij type 2 zit. Misschien dat je hier iets aan hebt?
Weet iemand hoeveel een insulinepomp kost??