Deze opdracht is vervelend.

Nou ja, het feit dat het een beetje lastig uitvoerbaar is is vervelend. Maar dat is wel logisch aangezien net de 4 koppigste personen uit de klas bij elkaar in een groepje zijn gezet.
Maar goed, wij moeten dus voor school een microkrediet oprichten voor het goede doel. We krijgen 20 euro waarmee we geld moeten ophalen voor de arme mensen in Nepal.
We hebben verschillende ideeën, maar we twijfelen nu tussen pannenkoeken verkopen in de school of een loterij houden …
Het zal rond de 1 euro kosten.
Maar nu de vraag dus: zou je voor 1 euro een pannenkoek kopen of een lot? (alsjeblieft geen antwoorden als ‘geen van beide’ …)
En als het een lot zal zijn, zou je dan gewoon geld willen of een prijs? Wat voor prijs? (max. 150 euro)

Ik denk dat meer mensen een pannenkoek zouden kopen, tenzij je een hele leuke prijs hebt bij de loterij, maar daarvoor heb ik niet echt een idee aangezien je maar 20 euro hebt.

^
als we een loterij houden gaat een deel van het geld wat we daarmee opbrengen naar de prijs. Zoals ik al schreef in de beginpost, dat is max. 150 euro (:.

Ik zou een lot kopen. Een pannekoek is vet duur voor een euro haha

1 euro voor een (warme?) pannekoek is niet veel, dus ja dat zou ik wel kopen.
Misschien kunnen jullie ook iets ander maken? Het scheelt namelijk als de ingrediënten goedkoop zijn, zodat jullie meer kunnen maken om meer te verkopen =)

En ach qua groepje… ik weet hoe het is, ik moest 4x per jaar met een groepje werken, en het ging altijd fout. Maar zolang je gewoon je best doet, komt het wel goed. Al doe je het alleen.

Echt? Ik vind het nogal goedkoop, bij kraampjes op dagen als koninginnedag en festivals waren ze vaak 1,50 euro als ik ze zag.

ik zou voor de pannekoek gaan!

Ik zou ook eerder een pannekoek dan een lot kopen.

Ik zou ook voor de pannekoek gaan.

• Misschien een dom idee, maar kunnen jullie ook niet gaan collecteren? Zodat je het bedrag van 20 euro vergroot en daar bijvoorbeeld meerdere dingen kunt kopen om weer met winst te verkopen (zoals een pak chocomelk, die koop je en de inhoud ervan verwarm je in een pan en roer je door met een lepel, zodat ze er ook wat te drinken bij hebben)
    *Plastic flessen ophalen en inleveren voor statiegeld.
  • Heitje voor een karweitje.
    Ok, waarschijnlijk gaat het je er alleen maar om om welk idee wij beter vinden, maar misschien kun je toch wat met deze tips.

Ik zou ook voor de pannenkoek gaan.

ik zou voor de pannekoek gaan. want met een lot, tja, dan geef je een euro maar daar heb je waarschijnlijk niks voor terug, tenzij je de winnaar bent, maar ja…
en bij een pannekoek krijg je iets voor die euro, sowieso.
(vage uitleg, maar goed)

Als je verschillende dingen voor op de pannenkoek hebt, zoals appel, aardbei en warme kersen (of iets met chocola), zou ik er best een willen kopen hoor! Wat ik met een groepje vriendinnen heb gedaan voor edukans is een plaatselijke bakker om sponsoring vragen, toen kregen we vier volle tassen met chocola en paasspulletjes! Die hebben we toen verloot, maar je kan ze ook gewoon verkopen natuurlijk. Voordeel is dat je aan de ingrediënten voor pannekoeken minder geld kwijt bent…Ik zou een pannekoek kopen :wink:

Ik zou voor de pannenkoek gaan. Die zou ik zeker wel kopen en een lot niet…

Ik vind het heel erg goedkoop. Ik heb eens bij een pannenkoekentent gewerkt. De goedkoopste pannenkoek was volgens mij al 4 euro en de duurste 10 (met kaas en spek) en mensen kopen dat gewoon! Dus ik vind 1 euro echt goedkoop.

Ik denk dat ik een pannenkoek zou kopen, tenzij er een erg leuke prijs te winnen is in de loterij.

pannekoek… dan heb je meer winst, en volgens mij kopen best veel mensen dat tenzij ze bij jullie op school al veel lekkere dingen verkopen :stuck_out_tongue:

Maar dat zijn wel hele andere pannenkoeken he. Daar kan ik er maar 1 van op terwijl ik er van de pannenkoeken thuis er wel 8 op kan.

Pannekoek, sowieso.

Ik zou voor een pannenkoek gaan, de kans is klein dat je een prijsje hebt wat iedereen leuk vind.

pannenkoek :'D

Ik zou ook een pannenkoek kopen.