Deurwaarder HELP!!!

KAN IEMAND MIJ HELPEN ?

ik ben 15 jaar en maakte een tijdje gebruik van huiswerkbegeleiding na de zomer wou ik eigenlijk verder gaan ik heb dit bij m’n leraar daar gemeld. maar na de vakantie wou ik niet meer verder gaan ik heb maar 2 lessen deelgenomen. nu is het zover dat ze de deurwaarder erbij willen halen ze zeggen dat er een mondelinge contract is gesloten mn ouders hadden niks gemeld bij hun en hadden ook geen contract opgestuurd. kunnen ze mijn ouders zomaar dwingen om een 1-jarig contract te laten betalen als ik heb gezegt dat ik verder wou gaan en er helemaal geen gesprek is gevoerd tussen m’n ouders en leraar ??

Niet op m’n spelfouten enzo letten aub.

eh na 3 keer lezen begrijp ik het nog steeds niet, ik voel me echt dom :expressionless:

sorry :frowning_face:

ik wou niet meer verder gaan ze dwingen mijn ouders om de lessen te betalen maar mn ouders willen dit niet doen omdat er helemaal geen contract is voor dit jaar

Deurwaarder komt echt niet zomaar langs, dan moet het echt om mega veel geld gaan en moet de zaak al langer lopen. Mijn vader werkt namelijk met deurwaarders.

is er niemand hier die rechten studeert ?

ze hebben al 3 keer een herinnering gestuurd, het gaat om 3 keer een maandelijks bedrag…

Ze kunnen toch niets bewijzen als je niks heb ondertekent? Dus jij staat in je recht volgens mij.

En oh, ze kunnen je niet zomaar wat laten betalen. Zeg dat hun het contract moeten laten zien en als deze er niet is, zeggen dat je absoluut niet gaat betalen.

blerp, maar eh wat is er dan, je had huiswerkbegeleiding en toen niet en nu moet je geld betalen ?

iig als dit het is, moet je even naar het contract overeenkomst iets kijken, en kijken wat daar in staat. Want als daar echt instaat dat het een een- jarig contract, en niet opzegbaar is, en jij of je ouders dat hebben getekend. Dan lijkt het me nogal logisch dat je het ook moet betalen ookal maak je er geen gebruik van.

Ja, dat denk ik zelf ook maar toen ik ze belde zei de projectleider dat er een mondelinge contract is gesloten maar dat is met mij afgesproken en niet met m’n ouders

Dat was het contract van vorige jaar, het nieuwe contract hebben we nooit ingeleverd…

Je weet zeker dat je vorig jaar maar voor één jaar een contract had? En het was niet zo dat dat contract automatisch doorliep tenzij je zou opzeggen o.i.d.?

Een mondelinge overeenkomst tussen twee mensen ouder dan 18 jaar is altijd geldig.
Verder kan het zijn dat die leraar aan heeft gegeven bij het maken van de afspraak dat het alleen mondeling/schriftelijk kan worden opgezegt. Dat moet door je ouders gebeuren omdat deze de afspraak hebben gemaakt.
Verder kan het zijn dat het contract opnieuw word verlengt tot opzegging

Ik snap niet dat er al 3 herinneringen zijn gestuurd en je ouders niet even hebben gebelt, hoe wat en waarom.

Ik vind het een vaag verhaal en ik denk dat je ouders dit toch wel kunnen oplossen. Ik neem aan dat ze afweten van dit alles?

het was een 1-jarige contract. ik heb alle papieren nog… En het nieuwe contract is nog nooit opgestuurd… ik heb voor de vakantie zelf gezegd dat ik graag verder wou gaan maar toen school weer begon wou ik het niet meer…

De mondelinge contract is met mij gedaan en aangzien ik minderjarig ben geldt het sowieso niet en m’n vader die stelt het steeds weer uit…

Ja maar je bent wel 2 x geweest he. En mondeling contract is ook contract, oftewel een consensuele mondelinge overeenkomst. er zijn 4 wilsgebreken waaronder de overeenkomst niet geldig is:
-dwaling (onjuiste voorstelling van zaken: de wederpartij gaf een verkeerde inlichting of zweeg ten onrechte)
-bedrog
-bedreiging tijdens het sluiten van de overeenkomst
-misbruik van omstandigheden: als je niet in een bepaalde omstandigheid was geweest, had je die beslissing niet genomen

In hoeverre dit op jou van toepassing is weet ik niet, want ik ken het hele verhaal niet. Op het eerste gezicht lijkt het me een geldige overeenkomst.

Toevallig heb ik gister mijn tentamen contract law gehad.

Er is inderdaad een mondeling contract, aangezien er aanbod en acceptatie is. Alleen ben jij denk ik minderjarig, waardoor het contract wel bestaat maar door jou ouders kan worden tegengehouden. Aangezien zij geen “contract” hebben, maar jij, kan dit nog door hun worden gestopt en houdt het contract op met bestaan.

Aangezien jij minderjarig bent en dus handelingsonbekwaam, en je ouders je bovendien geen toestemming hebben gegeven, kan je het contract vernietigen.