'deukje' aan zijkant van billen

Hoii,

Ik doe nu sinds een tijdje squats, alleen ik heb merk ik aan de zijkant van mijn billen (kant van mn heupen) een soort van deuk. Ik kan het niet goed uitleggen maar ik zou dat ook graag ‘bol’ willen hebben. Welke oefeningen kan ik hier voor gebruiken of zijn die ‘deuken’ juist goed?

xx

Dat is gewoon de vorm van je botten, doe je niks aan.

Dat heb ik ook, vgm heeft dat gewoon met een spier te maken?? Nja ik maak me er niet druk om.

Dat heb ik ook, als je foto’s kijkt op internet van mensen die squats doen zie je dat ook. heeft volgensmij met je spieren te maken

Dat is gewoon een spier, en daar kun je ook niks aan doen. Ja, vet worden, maar dat moet je niet willen haha.
Wees er trots op, het betekent dat je billen mooi gespierd geworden zijn! (;

Zijn dat niet gewoon putjes haha?

^Ik denk dat ze dat wel door zou hebben :’)

Maar het is inderdaad een spier. Hoort bij de gespierde billen. Ik vond het eerst ook raar staan, maar nu ben ik er blij mee :slightly_smiling_face:

ik heb het zelf ook en vind het juist mooi!

Dat is de rede waarom ik gestopt bent met die squats. Ik heb nu mn bolle reet weer terug. Vond die deuken, net als jij, ook niet mooi staan. Ik zou niet weten wat voor oefeningen zouden helpen om dat niet te krijgen maar ze wel te trainen.

[edit] bij mij zijn mijn billen wel al gewoon rond gespierd zonder die deuken, ik fiets heel veel. Verder sport ik niet. Misschien dat ipv squats gewoon (meer) fietsen helpt?

^
Ik heb ook ronde gespierde billen door veel fietsen. Dus het kan best wel een oplossing zijn voor je ‘deuken’.

Maar eigenlijk zou ik me er niet zo druk om maken want het is dus helemaal niet heel raar.

Het is niks heftigs! ik snap wel dat je het niet heel erg mooi vind staan maar je kunt er simpelweg niet erg veel aandoen :flushed:

Als deze ‘deuken’ erger zijn geworden sinds de squats kan ze er dus zeker wel wat aan doen. Geen squats meer doen en andere oefeningen vinden.

Abductoren van je heup trainen helpen tegen de deuken!
Via google kun je goede oefeningen vinden om je gluteus medius en minimus te trainen, met squats leg je de nadruk op je grote bilspier maar je bil bestaat uit meerdere spieren. Ik studeer fysiotherapie en help 1x in de week in de sportschool, weet niet of je lid bent van een sportschool? Die kunnen je vaak ook helpen met dit soort oefeningen :slightly_smiling_face: