'Deuk' in bovenbenen.

Hallo dames,
ik maak maar even een nieuw topic aan want ik heb geen idee waar ik heb bij in zou kunnen gooien.
Ik heb een issue wat ik echt heel lelijk vindt, namelijk;

In mijn bovenbenen heb ik de laatste tijd ineens een soort ‘deuk’ gekregen. Ik zit op voetbal en loop daarbuiten regelmatig hard.
Eerst dacht ik dat ik een keer een goede stoot met voetbal had gekregen waardoor ik een bult op mijn bovenbeen kreeg. Alleen heb ik het nu al bijna 2 weken, en in beide bovenbenen.
Ik heb vandaag even een foto geprobeerd te maken, maar in het echt valt het echt best wel op.

Let niet op de haren, ik scheer mijn bovenbenen niet.
Op de hoogte van het witte tafeltje ongeveer, daar zie je die kuiltjes zitten.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik dit weg zou kunnen krijgen?
Ik heb dit overigens bij sport erin gegooid omdat het misschien door t sporten komt ofzo?
Of met sporten weg te krijgen is. :’)

Ik dacht eerst dat het overgang van je spieren was, maar zit toch wel op een gekke plek, omdat het over de breedte gaat. Heb zo verder geen idee!

Ja m’n pa zei ook al, zijn je spieren.
Maar ik vind dit wel heel gek.
En het is best opvallend.
Aan de achterkant zit het overigens niet. Het houdt bij de zijkant op…

Met stretchen gaat het misschien weg?

Hoeft geen spagaat ofzo gewoon je enkel vasthouden tot je spanning in je bovenbeen voelt

Ik zal t proberen, dankje!

Ik heb volgens mij zoiets juist een beetje aan de achterkant van mijn bovenbenen.

Denk dat het waarschijnlijk toch iets met spieren te maken heeft ofzo

Ik denk dat het toch spieren zijn hoor. Van voetballen krijg je natuurlijk ook wel gespierde benen. Ik vind het er niet heel gek uitzien overigens. Het is dat je het er zo bij zegt, anders was het me waarschijnlijk niet eens echt opgevallen.

Komt door je spieren. Heb ik ook.

Hmmm oke, dankjullie voor jullie reacties.
Vroeger heb ik altijd op hoog niveau hardgelopen en toen had ik dit nooit. :frowning_face:
Je ziet het zelfs door mijn spijkerbroek heen. Het is dan niet giga opvallend maar omdat ik het weet zie ik het wél goed.

Ik heb het aan de zijkant. Maar dat zijn volgens mij geen spieren :s

Ja, dat lijken me spieren, je rectum femoris om precies te zijn. Alleen bij jou zit het wel een stuk hoger…
Als hij erg gespierd is dan is de overgang van spier naar pees wat duidelijker
Tenminste dit is het enige wat ik me kan voorstellen dat het is…

http://www.t-nation.com/img/photos/06-101-training/image019.png

Hmmm, dan ben ik bang dat dat het is :frowning_face:
jammer, vind het zo lelijk.
Maargoed.
Heel erg bedankt voor jullie reacties allemaal! Lief van jullie!

Ik twijfel er nog steeds over omdat het zo hoog op je bovenbenen zit… De overgang naar pees van de rectus femoris zit echt stuk lager. Of die spier moet bij jou heel klein zijn maar dat lijkt me ook niet zo waarschijnlijk eerlijk gezegd.
Sorry dat ik je hiermee weer in verwarring breng

Haha ja dat vond ik dus ook raar, dat het zo hoog zit bij haar haha

Als je je er echt aan stoort, kun je misschien eens bellen met een fysiotherapeut? Ik zeg niet dat je fysiotherapie moet hoor, maar dan weet je misschien wat het is en wat je er aan kunt doen.

Oh goeie.
Ik moet morgen toch naar de verzorging bij onze club, kan ik dat misschien ook ff vragen.