Destroyed JEANS maak het zelf!

Zelf heb ik laatst de ULTIEME DESTROYED jeans zelfgemaakt. Heel makkelijk!

1. Pak een oude spijkerbroek uit de kast, of koop een goedkope bij de H & M:http://shop.hm.com/nl/shoppingwindow...ANS&shoptype=S).
  2. Dan heb je een torremesje nodig die je vast wel in je moeders naaidoos kunt vinden.
  3. Eerst bekijk je op welke plekken je de gaten wilt hebben (trek hem aan!), en hoe groot (uit ervaring weet ik dat je het beter niet bovenop je knie kunt doen, omdat het gat dan alsmaar groter wordt, beter er net boven of onder) B
  4. Een jeans bestaat eigenlijk uit verticale en horizontale draadjes als je heel goed kijkt. Met het torremesje haal je óf alle horizontale óf alle verticale draadjes los op het gebied waar je een gat wilt. Zelf vind ik het mooier om alle verticale draadjes los te maken, aangezien je dan als resultaat de horizontale draadjes te zien krijgt.
  5. Als je dit op verschillende plekken gedaan hebt, trek je de broek aan en kun je nog een paar draadjes in de gaten losknippen.
  6. Ga nooit met een schaar gaten in de broek maken! Dan krijg je echt van die strakke gaten met rechte lijnen

ga naar deze link voor een voorbeeld van mijn broek (Knippen en plakken lukte niet)

http://rosaliekemulder.hyves.nl/albu...460074/0/sFoC/

Zoals je ziet heb ik het nogal bescheiden gedaan, maar je kunt het zo gek maken als je wilt (met bleekmiddel of schuurpapier bijvoorbeeld)

Succes!

als je met schuurpapier van boven naar beneden gaat krijg je na tijd inderdaad horizontale lijntjes:D:D zo leuk!!ben ook met een jeans bezig namelijk;)

link doet het alleen niet:(

je plaatje doet het niet :frowning_face: maar ik vind het wel een leuk idee, alleen ben ik bang dat ik mijn broek dan compleet ga vernielen :stuck_out_tongue:

je bedoelt je profielfoto? ik vind het heel eerlijk gezegd niet zo heel mooi geworden… dat gat bij je knie, lijkt net alsof je broek gewoon stuk gegaan is zegmaar. ;p

ja, inderdaad. Dat gat was er vanzelf ingekomen. Vind het ook wel jammer dat hij daar zit, echt zo´n gapend gat. De rest is wel zelf gemaakt, maar het is niet zo erg goed te zien op dat plaatje

Ik zie geen foto :expressionless: