Desserts vanuit huis

Hey meiden!

Ik vind het super leuk om desserts te maken, het is een geweldige hobby en achteraf is het natuurlijk lekker smullen en genieten. Graag zou ik hier wat mee willen doen en om te beginnen wil ik desserts op aanvraag gaan maken voor mensen.

Denk bijvoorbeeld aan de feestdagen, of voor wanneer dan ook.
Ik vind het leuk om allerlei dessert twists te bedenken en bijvoorbeeld ook smaken van cocktails om te zetten naar een dessert.

Het is vergelijkbaar met de dames die taarten maken en versieren vanuit huis. Wat ik graag van jullie zou willen weten: waar kan ik het beste adverteren en hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Een paar voorbeelden van toetjes die ik maak:
Verschillende soorten/smaken tiramisu, verschillende soorten panna cotta, creme caramels, ijs, champagne jelly etc.

Ik zou starten vanuit sociale media: maak een instagram/facebook aan met mooie, uitnodigende foto’s van je desserts. En informatie over het hoe, waar en prijs van je desserts.
Nodig vrienden, familie en kennissen uit om je te volgen/liken. Op die manier bouw je je publiek op.
Je kan dan eventueel, als je er het geld voor over hebt, een evenement aanmaken waar je bijvoorbeeld je desserts kan proeven een soort “opening” ofzo, zorg dat je visitekaartjes hebt om uit te delen. (dit kan gewoon thuis, als je niet te afgelegen woont)
Het belangrijkste dat je in het begin moet doen is jezelf verkopen, veel reclame, op die manier bouw je genoeg geïnteresseerden op, en zal je na verloop van tijd automatisch vraag hebben. Maar dit kan eventjes duren, dus wees niet meteen teleurgesteld :slightly_smiling_face:.

Ik weet ook niet hoe oud je bent, maar het is binnenkort kerst, en daar horen kerstmarkten bij, vaak kan je op wat kleinere marktjes een standje huren. > reclame + cliënteel

Ik denk dat het ook belangrijk is om er over na te denken hoe je dingen gaat verpakken en kijk ook naar houdbaarheid van producten/desserts.