Dessert

Hoi!

Morgen komen mijn opa en oma bij ons barbequen. Ik zal graag een lekkere dessert willen maken. Een keer wat anders dan de standaard ijs bakken met slagroom :grinning:

Nou ben ik een beetje inspiratieloos… Misschien hebben jullie lekkere ideeĆ«n?

Met hoeveel zijn jullie?

7 in totaal :slightly_smiling_face:

Een zelfgebakken appeltaart? Zelfgebakken koekjes?

Misschien kun je even op internet wat recepten voor desserts zoeken? Meestal word je doodgegooid met receptensites.
Bijv. hier: http://allrecipes.nl/recepten/dessert-recepten.aspx

crumble <3

OkĆ© dent dat een taart dan het beste idee is zoals appeltaart kwarttaart…

Bedankt! Dacht alleen zelf dat taart te machtig is als toetje? maar kan ook erg lekker zijn… Ik vond net bananenkwark taart. Als ik daar dan een klein puntje van op bord doe met een bolletje bananenijs ofzo en was chocosaus?

je kunt een fruitcocktail maken. Is vaak wel lekker na een barbeque, omdat het niet zo zwaar is.
Je kunt er ook custard bij doen.

wat trouwens ook lekker is, is vanille-yoghurt een beetje invriezen (nog wel zacht).
Dan er plakjes banaan en verkruimelde speculaas overheen doen en nog even in de vriezer zetten, dat het zeg maar half bevroren is, maar niet helemaal.

Mix voor pudding van Linessa van de lidl, de aardbeienvariant, magere kwark, zoetstof heb je nodig voor dit recept en om het er chique uit te laten zien mooie glazen (kan ook in gewone!). Spuitzak

-Doe veel kwark in een bakje, en een aantal druppels zoetstof bij, zodat het zoet smaakt (niet te zoet!).
-Maak de pudding van Linessa (45 kcal per portie, weinig dus! :grinning:) en doe wel de aardbeien variant want dan geeft het kleur, niet vanille iig!

• doe alles in een spuitzak
    -laagje kwark, laagje dikke pudding van linessa, en zo steeds weer. Bovenop light slagroom!

Ik weet dat je meedoet in het gezond afvallen topic dus dit recept is lekker mager! Maak het zelf ook vaak! :slightly_smiling_face:

Tiramisuuuuuuuuuuu

appelkaneelcakejes :grinning:

Kwarkpudding met stukjes fruit! <3