Dessert

Hey girlss,

Morgenavond komen mijn oom en tante eten en heb ik de taak om het dessert te maken. Nu heb ik een heel leuk idee, alleen het is nog niet helemaal compleet. Ik wil namelijk een chocoladebakje maken met behulp van ballonnen (als je niet weet wat ik bedoel type dan het volgende in op google: chocoladebakje met ballonnen) met daarin een bolletje (of 2 bolletjes) vanille-ijs. Maar alleen dat is ook zo saai, dus ik zoek nog iets wat ik erbij kan doen. Ik dacht misschien iets van fruit ofzo (frambozen gaat hem niet worden want dat kost 3 euro per bakje, dat is echt overdreven duur!) of iets anders lekkers…? Iemand een idee wat ik erbij in kan doen? Het moet dus wel lekker zijn met melk of puur chocolade (ik weet nog niet welke ik ga gebruiken, iemand misschien tips?) en vanille-ijs. Alle tips zijn welkom, dus twijfel vooral niet en laat een reactie achter!

X me

Je kunt ook fruit uit blik gebruiken, kersen of ananas bijvoorbeeld. Naast fruit, kan ik alleen op slagroom of een klein (ijs)koekje komen.

Ik wil liever geen fruit uit blik gebruiken omdat dit een stuk minder lekker is. Maar passen alle soorten fruit bij chocolade? Of is er ook fruit dat niet lekker is bij chocolade ?

Ik vind bijna alles kunnen met chocola, aardbei, banaan, mandarijn en ananas.
Appel of peer lijkt me minder.

Peer is wel lekker met chocolade hoor (: Appel lijkt me minder.

Naast fruit kun je er een koekje/wafeltje in steken, slagroom overheen spuiten, eventueel sprinkles erop strooien of een (wit) chocoladesausje erbij serveren. Of een combinatie van dergelijke dingen.

Mijn moeder heeft ook nog een variant waarbij ze een chocoladebakje heeft, hier een laagje lemoncurd in doet, daar het ijs op doet en dan wat rood fruit. Vond ik zelf minder lekker, maar misschien jij wel.

Je kan er ook caramel overheen doen en een wafeltje erbij. Je zou er zelfs een lekkere koffie/thee of chocolademelk bij kunnen doen om het ‘af’ te maken.