Dermatoloog

Hoi meiden, ik heb al lang donkere vlekjes op m’n bovenrug rug (hyperpigmentatie?) dankzij acne die ik had. Nu is m’n acne al langer zo goed als helemaal weg, maar die vlekken zijn er nog steeds… ik vind het zò lelijk en er vooral vies uitzien, dat ik zelfs al heel lang niet meer durf te zwemmen of laag uitgesneden topjes durf te dragen.

Nu heb ik al heel veel drogisterij producten hiervoor gebruikt zoals bio-oil, palmers olie, litteken creme etc. in de hoop dat het minder word, maar ze doen eigenlijk niet veel… Nu wilde ik eigenlijk naar de dermatoloog gaan… maar is dat iets om mee naar de dermatoloog gaan? Of moet je daarvoor echt ernstige acne/huidaandoening hebben oid? En is er hier misschien iemand die hier ervaring mee heeft, het behandelen van donkere vlekjes bij de dermatoloog?

Ik zou eerst naar de huisarts gaan, die kan je er waarschijnlijk mee helpen. Als dat niet kan, stuurt hij/zij je wel door naar de dermatoloog.

Dit inderdaad ^

Ik denk dat de huisarts je al ver op weg helpt. Meestal hoef je hiervoor niet eens naar de dermatoloog.