Depri van school, iemand tips? :/

Hey allemaal,

Dit wordt een lang verhaal, dus als je daar geen zin in hebt, hier is de waarschuwing! xD

Ik heb een Darm ziekte waardoor ik veel ziek ben, zelf op de basisschool de laatste drie jaar zowat allemaal gemist. Ik ben toen toch overgegaan en ben naar het gymnnasium gegaan, omdat ik dacht dat het wel zou lukken, nu was de stof niet het probleem, alleen de planning van mijn hw ivm mijn vele en langdurige afwezigheid, nu bleek dit achter af ook een vervelende school te zijn. Ik ben toen na de kerstvakantie naar een andere school gegaan, een havo/vwo school, omdat ik het daar dus wat rustiger aan kon doen. Helaas kwam de stof niet helemaal overeen dus liep ik nog meer achter + ik was nog steeds veel ziek.
Ik had het wel enorm naar mijn zin in deze nieuwe klas, iedereen was aardig en het was gewoon een leuke school. (Leuker dan de basischool/het gym ooit waren geweest) Ik had ondertussen al 3 heel erg goede vriendinnen en het was alsof alles weel goed kwam. Helaas bleek dat tegen deze achterstand niet op was te boksen :confused: Ik moest blijven zitten, in de 1e. -.-"
Ik zit nu dus WEER in de 1e, dit was ook mijn keuze, omdat ik anders zoveel zou moeten inhalen, dat was ongeveer en heel lesjaar…
Maar deze nieuwe klas is echt vreselijk! Ik zit met allemaal kinderen die net van de basisschool komen :confused: En er zit toch echt wel een groot verschil tussen iemand die over een paar maanden 14 is en kinderen die 11 zijn -,-
Echt alles in de klas irriteerd me, maar het ergste is dat ik mijn vriendinnen vreselijk mis! Ik had echt gedacht dat elkaar in de pauzes zien en in de vakanties logeren wel ok zou zijn, maar dat is niet zo. Ook merk ik dan mijn beste vriendin veel meer omgaat met een ander meisje in haar klas en ik voel gewoon dat we minder met elkaar omgaan en dat ik heel veel mis!
Alle grappige en leuke gebeurtenissen moet ik van haar te horen krijgen of ergens naar vragen als ik haar en andere hoor lachen. Ik kan gewoon niet meer tegen deze situatie, mijn huidige klas irriteert me vreselijk en ik mis mijn vriendinnen die allemaal in dezelfde klas zitten. Het enige idee wat ik zou kunnen bedenken is keihard werken en dan naar de 2e gaan voordat het jaar ten einde is. Maar dan nog, ik ben vaak ziek (wel veel minder dan eerst) en loop nu ook in de 1e alweer achter omdat ik net een maand heel ziek ben geweest… Hoe zou ik in hemelsnaam een heel lesjaar en (tegen die tijd) de helft van de 2e moeten inhalen.
Ik weet het niet meer, maar sowieso is 1ding zeker, ik trek het niet meer in de 1e en het is niet iets waar ik aan moet wennen. (ik zit er al 4 maanden tussen, natuurlijk)
Heeft iemand enig idee wat ik hiermee aanmoet?!
Heel erg bedankt alvast xx.

Kan je niet naar een andere havo/vwo klas?

Wat een naar verhaal, vooral omdat er jou zo veel dingen overkomen zijn die gewoon compleet buiten je macht om zijn :frowning_face: Tussen 14 en 11/12 zit gewoon wel een duidelijk verschil die waarschijnlijk niet overbrugd wordt door naar een andere school te gaan… Het enige wat echt helpt zijn oudere klasgenoten, en daar kan je dan nu niet bij zitten door de darmziekte die je hebt…

En het meest vervelende is dat er geen simpele oplossing voor is. Als je dat werk zou kunnen inhalen dan zou ik dat zeker aanraden, maar lukt dat wel? Is er iemand waar je mee kan praten (van bijvoorbeeld de school) over hoe je je nu voelt die mogelijk iets kan doen om je te helpen? Het zou zo zonde zijn als je duidelijk slim genoeg bent, maar dan door zulke omstandigheden steeds achter de feiten aan blijft lopen… Sterkte in ieder geval!

wat een verhaal! heel veel succes meid!

maar, is thuisschool geen optie? dat is dus school op je pc, een vriendin van mijn zus had een schoolfobie en kreeg ook thuisschool. (ookal is dit niet te vergelijken met jouw situatie.)

Ja idd bij ons op school zit een meisje dat kanker had. zij kon ook vanuit thuis de lessen volgen. Ik hoop dat het allemaal goed komt voor je!! heel veel succes ermee.

@ xlifelovehope een schoolfobie, wat is dat durf je dan echt gewoon niet naar school te gaan of hoe moet ik dat zien?

Fobie = angst, dus schoolfobie is inderdaad letterlijk ‘Angst voor school’! De precieze reden kan gaan van angst voor een toets tot angst voor de klas, of misschien zelfs de omgeving van de school.

heel erg bedankt voor jullie reacties :slightly_smiling_face:

@Nemy

dankjewel! :slightly_smiling_face:
Er is wel iemand waar ik mee kan praten, heb daar ook een afspraak mee op 22november. Maar ik heb al een idee wat die persoon gaat zeggen en daar schiet ik niets mee op. >.<
Het enige wat ik wil is gewoon is naar de klas gaan waar al mijn vriendinnen in zitten. Maar om anderhalf schooljaar in te halen binnen een paar maanden…
Dat klinkt al zeg ik het zelf erg dromerig. Helaas is dat het enige wat ik kan bedenken >.<
Sowieso zit ik nu ook met het probleem dat je in de 2e Duits en nask erbij krijgt, dus als ik ga inhalen, dan moet ik het begin van 2 nieuwe vakken zelf doen… Niet dat dat helemaal onmogelijk zou zijn, Duits is gewoon weer een taal en dat zal wel duidelijk genoeg worden uitgelegd in het boek en met nask kan ik altijd vragen stellen aan mn 20jarige broer die beta heeft gedaan :stuck_out_tongue_winking_eye:
Maar dan nog, het zal niet gaan, misschien dat ik het in de 2e in zou kunnen halen, omdat ik zelf dan in de lessen al kennis heb gemaakt met duits en nask.
Maar bedankt voor je reactie xx :slightly_smiling_face:

@xlifelovehope

Ik heb zelf ook thuisles gehad in groep 8, maar dat was een soort webcam die in de klas stond x3
Maar thuisles is niet echt een optie, want dan zie ik mijn vriendinnen nog minder. :confused:
Maar bedankt voor je idee xx :slightly_smiling_face:

Is naar de havo gaan geen optie voor je? Misschien dat je dan naar de tweede kunt, zodat je weer bij leeftijfdsgenoten zit. En dan je achterstand door ziekte makkelijker kunt inhalen omdat je een niveau zakt :slightly_smiling_face:

@snoesepoeske
Daar had ik ook al aan gedacht ja, mijn vriendinnen zitten in 2havo dus ik zou sowieso naar de havo gaan :stuck_out_tongue_winking_eye:
Maar bij ons op school heb je in de 1e alleen havo/vwo klassen en 1vwo klas, dus als ik een niveau zak is dat een half niveau, wat misschien niet veel uitmaakt qua inhalen, maar wel meer gedoe is.
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar voor zover ik nu weet komt het toch op hetzelfde neer, alles inhalen van dit jaar en (meer dan) de helft van de 2e (havo). :S

wat vervelend voor je! Sterkte!
Misschien kun je er met je vriendinnen ook over praten, dat je het toch wel vervelend vind…Heb je ook niet een mentor ofzoo waar je mee over kunt praten? dat zou ook wel fijn zijn, denk ik…