ik wist niet precies waar ik dit topic moest plaatsen maar volgens mij gaat dit wel een beetje over gezondheid toch?
hee,
vanaf vandaag heb ik me nog nooit zo verschrikkelijk gevoeld.
ik was 's ochtends echt heel erg moe, want ik sliep nogal laat. de rest van de dag was ik er ook niet echt bij.
ik zit op gymnasium (2e klas) en ik moet ontzettend wennen aan al het huiswerk. voor morgen moest ik heel veel doen. echt iets té veel voor de 2e week. ik kreeg het huiswerk maar niet af. het lukte allemaal niet. deels omdat ik zo moe was, maar ook omdat ik echt niet in de stemming was. dat komt omdat er bij het avondeten iets gebeurd was. (dat ‘iets’ dat gebeurd was hou ik liever privé). ik werd heel kwaad tijdens het eten en ik ben boos van tafel gelopen naar boven. toen ik boven was sloot ik mijzelf op op de zolder. ik had toen een paar spullen kapot gemaakt. terwijl ik dat eigenlijk nooit doe. ik was zó kwaad! ik moest huilen, stampen en gillen te gelijk. er kwam heel wat door me heen. ik wilde eigenlijk zelfmoord plegen. zó boos en ongelukkig voelde ik me. ik probeerde me met een sjaal te wurgen (of hoe ik dat dan ook moet noemen). maar, ik heb niet genoeg lef om mijzelf te vermoorden en ik wist dat ik dat toch niet ging doen. toch probeerde ik het (geen idee waarom. ik was toen gewoon mijzelf niet). ik trilde en ik voelde me helemaal leeg, verlaten en volkomen ongelukkig. ik moest ook nog al m’n huiswerk doen. en ik wist gewoon dat dat me niet ging lukken. want ik had nog helemaal niks aan m’n huiswerk gedaan. (ik reis ong. één uur dus ik ben vaak laat thuis.) ik heb me nog nooit zo erg gevoeld. even later ging ik weer naar beneden en probeerde ik mijn huiswerk te doen. maar het lukte gewoon niet. ik kon me maar niet concentreren.
even later ging ik op de laptop en zocht ik op google naar symptonen van depressiviteit. ik vond deze site: http://http://www.depressief.nl/content/depressiviteit/depressief.asp
heel veel kenmerken zie ik terug bij mij.
ik weet niet wat ik moet doen. ik wil dit niet tegen mijn mentor vertellen want onze band is niet heel goed. en ik heb nogal moeite om zulk soort persoonlijke dingen tegen mijn ouders te zeggen.
herkent iemand dit? of heb je tips?
bedankt voor het lezen.
X