depressieve vriendin

Mijn vriendin is al voor langere tijd depressief, ze vertelde mij dat ze ook aan zelfmoord dacht etz.
ze wilt niet naar dr ouders of dokter toegaan en dat begrijp ik ook, nu gaat het al een klein beetje beter met haar, maar hebben jullie tips hoe ik er beste mee kan omgaan? en hoe moet ik haar helpen?

ga leuke dingen doen met haar, leid haar wat af ofzo, maar blijf haar vooral steunen!

dankje en steunen dat sws ze is mn beste vriendin :slightly_smiling_face:

Ik ben zelf ook depressief en ik kan mij voorstellen dat je vriendin niet graag haar problemen bij een ander neerlegt. Dat heeft gewoon tijd nodig en genezen ook.
Wat ik je nu wel wil meegeven en ook iets waar ze zelf aan kan beginnen is praten met een online therapeut.

Dat heb ik ook voor een tijdje gedaan en het heeft mij goed geholpen om de tweede stap te zetten ( vertellen tegen mijn ouders en dokter).

De site is : https://www.pratenonline.nl/jongeren
Als ze de test maakt kan ze zien of ze in aanmerking komt kan ze een afspraak maken om te chatten met een therapeut ( dit kost niks ).

Heel erg veel succes (:

die tip van Pridge vind ik heel goed. wees een luisterend oor, doe leuke dingen met haar, probeer als je iets tegen haar zegt het op een positieve manier te zeggen.

oke dankjewel allemaal !