Een van mijn beste vriendinnen is nogal depressief, en heeft ook zelfmoord gedachten. Ik wil haar zielsgraag helpen maar ze wilt er niet over praten en het is ook moeilijk voor mij omdat ik ook door zo’n periode heen ben gegaan. Ik weet gewoon niet wat te zeggen en ben echt bang. Ik ken haar via internet, dus kan haar sowieso moeilijk bereiken. Ik vroeg me dus af wat jullie zouden doen in zo’n situatie, want het klinkt misschien heel stom maar ik weet echt niet wat te doen…
Als je haar alleen kent via internet, is het nogal ingewikkeld lijkt mij. Misschien kun je haar ouders informeren?
Of haar proberen te steunen, maar er is altijd nog de kans dat het nep is.
Gewoon haar steunen als ze het nodig heeft/wil denk ik. Sorry, geen ervaring mee (gelukkig).
Haar vertellen dat je er altijd voor haar bent enzo. En verder miss haar aanraden om professionele hulp te gaan zoeken.
Ik zou eerlijk gezegd zelf depressief raken als ik steeds met die vriendin te maken heb.
Ik zou nooit van haar verwachten dat ze over zoiets liegt. Van niemand eigenlijk, is wel heel laag.
nou met het over internetbedriegen heb ik ervaring en inderdaad, het was de laatste persoon van wie ik het verwachte. maar je moet het wel serieus nemen want stel dat het echt zo is? als je depressief bent zit je zo in een dip… het beste kun je haar opvrolijken. ga gewoon lekker vrolijk en actief tegen haar praten!
Ik ook niet, maar de kans is er altijd.
heb k ook bij een vriendin gehad, zie topic 10 paracetamol…
En dat was dus nep >_<
Maar wat is de oorzaak tot depresief zijn?
Als het echt is zou ze allang blij zijn als ze haar verhaal eens goed kon luchten.
Dus waarschijnlijk wilt ze gewoon aandacht.
/Ervaring met beide helaas
Als ze echt zegt dat ze zelfmoord wil plegen, is het waarschijnlijk nep. Mensen met zelfmoordgedachten vertellen dat echt niet.
Maar als ze op zo’n manier om aandacht vraagt is er waarschijnlijk wel iets aan de hand, dus praat met haar, dwing haar niet om te vertellen wat er is, maar laat weten dat je er voor haar bent.
\dit