Depressieve vriend

Lieve iedereen,

Ik heb al bijna vier jaar een vriend die al 6 maanden depressief is. Het gaat niet zo goed met hem en dat heeft natuurlijk invloed op onze relatie. Ik heb het 3 maanden geleden al een keer uitgemaakt, omdat ik er niet meer tegen kon, maar heb besloten er toch weer voor te gaan.
Hij is blijven zitten en heeft een nieuwe vrienden groep. Het enge is dat dat de sletten en blowers van zijn jaarlaag zijn. Het is heel fijn dat hij nieuwe vrienden heeft, maargoed.
Een meisje van die groep zit achter hem aan en de andere meiden vinden hem ook wel leuk.
Eergister had hij een nieuwe foto op whatsapp, een foto met konijnenoortjes op en een achtergrond met meisjesbehang.
Ik vroeg aan hem waar die foto genomen was. Hij vertelde dat dat bij een vriend was. Toen ik vroeg waarom het meisjesbehang was, antwoordde hij dat het ergens in dat huis was. Nadat ik beetje door begon te vragen werd hij pissig en vond hij het niet leuk dat ik hem niet vertrouwde. Ik voelde me daar schuldig over.

Maar, wat blijkt nou. Die foto is genomen op de kamer van een meisje waar hij blijkbaar is geweest met een ander meisje en een jongen. Hij had haar bh aan gedaan en rare berichten gestuurd naar zijn beste vriend.
Als hij eerlijkwas geweest, was het geen punt geweest, maar hij heeft gelogen. Zelfs toen ik door bleef vragen. Ik vraag me nu dus af, heeft hij iets te verbergen? Ik zit er erg mee en wil het zelfs uitmaken, omdat dit de druppel is…

Wat zouden jullie doen?

Ik zie de link niet tussen het feit dat hij depressief en het feit dat hij liegt…

Daar zit ook niet een link tussen, maar het zijn meer twee redenen waarom ik het uit wil maken.
Sorry, zit een beetje in de knoop en heb het iets te warrig op geschreven.

Met hem praten, natuurlijk. Het is wel lastig, ook omdat je vriend eerder al pissig werd toen jij het had over die pf, maar praten lijkt mij de beste optie. Vind je hem dan nog wel leuk? En hij jou? Zo niet, dan zou ik het uitmaken… Succes!

Ik ga eind van de middag met hem praten. Ik denk al weer een lange tijd aan uitmaken, maar ik durf het niet. Omdat we al vanaf de brugklas samen zijn (ik zit nu in de vijfde) is het voor mij echt een comfort zone. Zijn humor snap ik niet meer en we hebben niet een interesse samen. Maar dat was drie jaar lang geen punt. Door dat verhaal van dat meisje (hij geeft toe dat hij er was, maar dat ik me aanstel) ben ik er nu eigenlijk klaar mee.
Het punt is dat hij dus depressief is, en het nog erger wordt als ik bij hem wegga… jeetje, ik zit echt in de knoop :confused:

Ahw, wat een k*t situatie, zeg. Het is wel lief dat je rekening houdt met zijn depressiviteit, maar jij hebt toch ook een wil? Ik bedoel, als je helemaal niet meer gelukkig bent in de relatie, kan er beter geen relatie zijn. In ieder geval heel voorzichtig praten en langzaam naar het uitmaak-onderwerp gaan.

bedankt voor je begrip :slightly_smiling_face: en ja, het is uitstellen van uitmaken. het lullige is dat de timing gewoon niet slechter kan. dag voor kerst en we gaan de dag na kerst met de familie op vakantie naar het buitenland. maar ik kan ook moeilijk ermee wachten en dat de bom barst op vakantie, want dan heeft hij niemand…
zou je het vandaag uitmaken als je mij was?

Ik zou het vandaag uitmaken als ik jou was.

Het is niet eerlijk om hem aan het lijntje te houden. Zoals ik jou hoor ben jij er klaar mee en daar heb jij je redenen voor. Jullie passen niet meer bij elkaar en dat is niet erg. Ja het is een rot periode, maar het uit maken komt nooit goed uit.

ik zou het uitmaken.

je gevoel zegt duidelijk; ik wil niet meer.

blijf niet bij em omdat het veilig voelt, je zal er wel door heen komen en iets anders moois op je pad krijgen.

luister naar je gevoel… het is sowieso niet eerlijk tegen over je zelf en hem om bij em te blijven alleen omdat het je comfort zone is.
het is moeilijk omdat omdat jullie al zo lang samen zijn maar ik zou nu voor je zelf kiezen.

Ik weet niet of ik het vandaag zou uitmaken.
Aan de ene kant zegt je gevoel dat je er klaar mee bent. Is kerst heel erg belangrijk voor hem? Zo ja, zou ik het tweede kerstdag 's avonds of de dag na kerst uitmaken en alsnog niet mee gaan op vakantie. Ik weet bijvoorbeeld dat kerst heel belangrijk voor mij is. Mijn vriend heeft het niet afgelopen zaterdag, maar die zaterdag ervoor uitgemaakt en ik weet dat ik er erg verdrietig van ben, maar heel blij ben dat hij het niet deze dagen heeft uitgemaakt. Ik ben zo iemand die dat dan nog een tijd zal associeren met kerst. Misschien een rare denkwijze, want het is inderdaad minder eerlijk dan dat je het vandaag zou uitmaken. Dat is wel het eerlijkste namelijk, maar ook de optie waarin je het minst rekening met hem houdt. Lastig om tussen die twee dingen te kiezen. Hij zal ook vast wel merken dat er iets aan zit te komen en dan kan hij zich, bewust of onbewust, mentaal er op voorbereiden. Heel veel succes, ik hoop dat ik geen nare reacties krijg want ik probeer alleen te helpen :slightly_smiling_face:

Ga met hem praten.
Eerlijk gezegd vind ik het wel vreemd van je vriendje.
Hij is depressief (en daar kan hij natuurlijk ook niks aan doen) maar hij doet ondertussen ook andere dingen die niks met die depressivitieit te maken hebben.
Ik bedoel wat moet hij op een meisjes kamer? en als tweede; waarom is hij daar niet eerlijk over tegenover jou?
Want als hij daar gewoon met vrienden is, hoeft hij daar toch niet over te liegen?
Ik zou zeggen wat er in jouw hoofd omgaat en hem duidelijk maken dat het menens is dit keer.

super bedankt voor alle reacties. het is eergister uit gegaan, de dag voor kerst dus. een super k*tte timing, maarja, beter dan dat hij een paar uur voordat we op vakantie gaan het te horen krijgt.
het voelt echt heel naar, omdat hij niet meer tegen me wil praten. natuurlijk snap ik dat, meer het is echt heel moeilijk…

Aww echt kut voor je :frowning_face:
Weet je al waarom die had gelogen?

ik zou heel goed nadenken want liegen is egt slecht dus denk beter om het uitemaken als die over het 1 liegt wieweet ook over het ander praat daar ook over met hem

Ik zou hem om uitleg vragen en met hem praten, dit moet je inderdaad niet pikken.
succes!

Oh sorry, sterkte !