Depressieve vriend

Sinds een jaar praat ik met een jongen, hij was erg aardig verder niet knap en was vroeger m’n beste vriend. Sinds een paar maanden is hij heel erg depressief geworden, hij geeft mij van alles de schuld en reageert alles op mijn af. Ik wordt ondertussen gek van hem omdat we vroeger beste vrienden waren maar door een aantal minder leuke dingen is de vriendschap wat minder geworden. Hij werd gepest op z’n oude school en hij blijft er maar aan denken. jaa, vervelend voor hem. Maar doordat hij dat maar niet kan verwerken reageert hij al zijn frustraties op mij af en kan ik me niet meer concentreren op school en andere dingen, als ik uitga stalkt hij mij de hele avond, wat ik doe, waar ik ben, met wie ik ben, of ik met jongens zoen. like wtf? nouja m’n vriendinnen zeiden dat ik m’n telefoon maar is gewoon een dagje uit moest laten en niet met hem moest gaan praten. Nou ik werd meteen op alle andere sociale media sites gestalkt, door hem (wel in prive berichten) and ofcourse diezelfde middag stond hij voor m’n huis en kwam hij me even verrot schelden. Ik ben zoooo boos geworden op hem dat hij gewoon eens moest stoppen met stalken etc. Dat had natuurlijk geen enkele invloed, jaa, negatief. hij dreigde met zelfmoord en stond al boven op het dak van zijn huis, en hij vertelde mij dat hij z’n polsen door wou snijden. Ik heb geen idee of die dit meende (hij zegt van wel) of dat hij gewoon aandacht zoekt? maar ik wordt er in ieder geval helemaal gek van en ben helemaal klaar met hem… Gelukkig heeft hij sinds kort zelf ook door dat hij niet goed in zijn hoofd is en loopt ie sinds een week bij de psycholoog. Maar alsnog chanteert hij mij dat ik met hem MOET praten anders wordt hij weer depressief en ik wil niet dat ik verantwoordelijk ben voor iemand die zelfmoord pleegt…

any advice?

xx

Ja kappen?
Verwijder hem overal en negeren die hap. Wat een eikel

Duidelijke titel is verplicht.

Ga anders nog een keer met hem praten, als dit niet goed uitpakt weet je dat je niets meer kan doen, verwijder je en blokkeer je hem van je social media en negeren maar.

Probleem is dat ik hem elke dag op school zie, en zelfs een paar lessen met hem heb…

Hij wil duidelijk je aandacht . Wat je ermee doet is jou keuze maar ik kan wel lezen dat dit een negatieve invloed op jou geeft , maak hem eens duidelijk hoe hij je laat voelen of probeer minder met hem te praten ofzo .

Gewoon straal negeren. Niet te diep op “gesprekken” ingaan, houd het oppervlakkig oid.
Of anders:

:’)

Hhahahahaha thanks!