Hey iedereen, ik weet niet goed waar ik dit topic onder moet plaatsen dus daarom maar hier. Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die met dit probleem zitten.
Het zit namelijk zo, mijn ouders zijn gescheiden sinds ik 4 was en ik woon alleen met mijn moeder. Mijn moeder is nu sinds een tijd depressief. Dat heeft ze 2 maanden terug aan mij verteld. Ze gaat af en toe naar een maatschappelijk werkster maar daar komt niks uit. Nu is ze bij de dokter geweest en op zijn aanraden zit ze nu in de ziektewet (ook omdat ze veel druk op haar borst heeft door stress e.d.) Maar goed, ik krijg steeds vaker ruzie met mijn moeder want ik heb ook vakantie en we zitten echt heel erg op elkaar lip. Ze heeft ook nergens zin in, het enige wat ze doet is op de bank achter haar laptop zitten. Dit was al zo voordat ze de ziektewet in ging, naast haar werk dan.
Ook lijkt ze suïcidaal te zijn. In een ruzie tussen ons schreeuwt ze veel en gooit ze ook met vanalles en hier word ik ook vaak best bang van. Dan roept ze vrijwel altijd dat ze haar polsen door gaat snijden of maar voor de trein gaat springen. Ik heb haar wel eens gezien met een groot mes tegen haar polsen aan. (Dit deed ze al jaaaaaren terug, toen ik nog 8 was ofzo, ben nu bijna 18)
Ze heeft wel echt een lastige tijd achter de rug dus ik snap het ook wel, maar ik zit zelf ook echt niet goed in mijn vel al 2 jaar lang niet en het demotiveert mij ook heel erg hoe negatief ze doet en dat ze niks wilt en nergens zin in heeft. Alles komt nu op mij aan en ze neemt nergens verantwoording meer voor. Ik vind het echt lastig en de ergernissen lopen hoog op.
Ik weet echt niet wat ik hiermee moet doen, haar beste vriendin is ook al op de hoogte want we hebben samen hulp ingeschakeld. Maar ja, ik krijg haar ook niet in beweging om iets te doen want dan is het ‘heb geen zin’ en wordt ze vervolgens boos.
Zijn er meerdere mensen hier met een beetje dezelfde situatie en zo ja hoe gaan jullie ermee om? Ik ben best radeloos en ik weet niet hoe lang ik het nog ga trekken… Ik zou graag uit huis willen maar ik ben er nog te jong voor, heb de financiën niet en ik wil haar ook niet alleen achterlaten want dan weet ik dat het fout afloopt.
Sorry voor het lange bericht maar ik hoop hier wat tips en steun te vinden
xx