Depressief?

Mijn beste vriendin is laatste tijd zo depressief ik weet niet wat er is… vorig jaar gingen we veel uit enzo hartstikke leuk ze leerde ook een jongen kennen. Naja dat is nogal mis gelopen want hij is een player enzo en nu sinds dat voorbij is wilt ze niet meer uit enzo en ze is heel moe laatste tijd zegt ze… Maar ik weet ook niet goed meer hoe ik moet doen tegen haar want als ik wat leuks heb meegemaakt ofzo en zeg dat krijg ik meer een kortaf antwoord terug… Ik mis gewoon echt de oude haar en de leuke dagen enzo. Binnekort gaan we ook weer uit maar nu wilt ze misschien ook niet meer mee omdat ze te moe is. Ik heb al gezegd dat er genoeg jongens zijn enzo maar ze zegt dat dat daar niet aan ligt…

Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen want ze is altijd zo negatief over alles…

Heb je al geprobeerd om echt een goed gesprek met haar te voeren? Moeilijke situatie vind ik dat altijd, als vriendinnen ‘raar’ doen. Ik weet dan ook nooit zo goed hoe ik er over moet beginnen en dan weet ik niet zo goed wat ik moet zeggen etc… Ik zou in elk geval proberen om een heel goed gesprek met haar te voeren, vragen wat er nou is, dat ze je alles kan vertellen etc. Succes iig!

Naja ik heb laatste tijd veel discussies enzo… en ze zegt dat het vanzelf wel over gaat die periode maar het is wel moeilijk omdat ze wel iemand is die over alles snel negatief denkt, ze is niet bepaald een heel vrolijk meisje jaa alleen op dagen als ze echt leuke dingen doet. maargoed ik wacht wel gewoon af misschien als ze weer is uit is gegaan dat het over is…

zeg eerlijk dat je het erg voor haar vind dat ze zo verdrietig/teneergeslagen/vermoeid is de laatste tijd. ik zou het woord ‘depressief’ niet gebruiken, want dat kan algauw nogal zwaar op haar overkomen denk ik. en inderdaad, probeer eens om echt een gesprek met haar te hebben, geen discussie. zodat jullie allebei elkaar kunnen vertellen wat je precies dwars zit. misschien heeft ze ook gewoon wat tijd nodig.

ik denk dat het nu belangrijk is dat je er voor haar bent. ze is niet meteen depressief, maar ook tijdens een dipje kan ze jou waarschijnlijk goed gebruiken. steun haar en help haar hier doorheen. Het is niet jou taak om haar vrolijk te krijgen, maar je kan er wel voor haar zijn.

Als het verergerd zou je alsnog kunnen adviseren om een keer bij de dokter langs te gaan. Maar ik denk dat het nu belangrijk is dat je er voor haar bent.

Succes en trek het je niet persoonlijk aan!

Het ging goed erna en nu heeft ze weer die periode ;p

Heb je al met haar gepraat? kan me heel goed in haar verplaatsen. Laat gewoon duidelijk merken dat je haar mist en vooral dat je je zorgen maakt. en ze misschien zelf een idee heeft hoe jij haar kan helpen, zodat ze weer de oude wordt?