depressief

ik ben nu al best wel een tijdje depressief,ik zit hiervoor ook in therapie enso. Ik heb hierdoor al best wel veel school gemist. Soms lukt het gewoon niet om nr sgool te gaan omdat k me gwoon te slegt voel…heeft iemand misschien tips of zijn er mensen die het ook zijn?? Alvast bedankt!!!
xxx me…

Wat rot voor je. ik heb geen ervaring dus ook niet echt goede tips.
misschien kun je het opschrijven hoe je je voelt, misschien schrijf je het dan wat van je af. of wat leuks doen met vriendinnen. ik hoop dat het wat beter gaat!

Sorry heb geen evaring. Praat met je ouders/therapeut

Ik heb er zelf niet echt last van, maar misschien helpt het om er goed over te praten?

Ik was het ook. Problemen thuis enz. Moeder dood. Andere moeder. Kut wijf. Maar me vader en me beste vriendin hielpen me dr uit. Die mensen vergeet ik echt nooit, die hebben een speciaal plakje in me hart <3.

woow, dat is wel heel erg als je op je 13e al depressief bent.
Ik zou er gewoon zo veel mogelijk over praten en 's avonds na een slechte dag een vriendin opbellen ofzo

Ten eerste: succes!
Mijn moeder heeft ook vaak (manisch-)depressieve periodes. Dat is echt zwaar - ook voor ons als gezin.
Het is moeilijk om tips te geven, soms lijkt niets te helpen. Misschien een soort dagboek bij houden? Verder veel praten met mensen uit je directe omgeving en mensen die weten hoe ze er mee om moeten gaan (psychologen etc.). Ik heb bij mijn moeder ook gemerkt dat medicijnen ontzettend veel invloed kunnen hebben.
Als je wil mag me noten.

Idd beetje raar dat je al op je 13e depri bent…
sterkte!

Heeey
Had ik een tijdje geleden ook, maar ik kreeg er lichamelijke klachten door…
Ik zou eerst kijken wároom je depresief bent, wat is de oorzaak daar van? En probleer die oorzaak op te lossen. Niet je koppie laten hangen! Ga leuke dingen doen, met je vriendinnen, shoppen, nieuwe outfit, nieuw kapsel enz. Probeer juist niet aan je depressiefiteit (huh? xD) te denken en laat je zelf niet in een hoekje kruipen=) sterkte!

Volgens mij zijn hier nog meer topcis over, dus misschien kan je bij de reacties daar kijken voor tips?

als je nou keihard muziek opzet?
BLIJE!!
Helpt bij mij wel
als k down ben:P

dankjewell allemaal(L)
er zijn geen erge dinge ofsoo in mn leven gbeurd alleen het komt aan alle kanten van mn familie voor dus is het ‘erfelijk’. k zou pas later medicijnen enso kunnen krijgen omdat ik door medicijnen misschien manisch depressief zou kunnen worden…

Oh das stom:(

Dingen doen in de open lucht. Veel wandelen, fietsen, met vrienden afspreken. Van binnen zitten wordt je nog depressiever.

Woow, das heftig. :frowning_face: Sterkte. Ik ben zelf niet depressief *soms kom ik wel zo over maar dat noem ik gewoon ‘depri’* Maar als ik me zelf down voel heb ik wel een paar tipjes die ik zelf ook wel eens gebruik. Misschien werken ze ook voor jou.
Als je gefrustreerd bent:
*keihard muziek opzetten en dansen/headbangen
*met je hond rennen (als je die hebt)
*je frustratie wegvreten (maak hier geen gewoonte van)
wat ik ook soms doe is tegen tafels en deuren trappen, maar dat kan ik je natuurlijk niet als tip meegeven. Ik heb een paar dagen thuis moeten blijven nadat ik een deur verkeerd raakte en mijn voet de klap opving :S

Als je je gewoon down/verdrietig voelt
*je favo nummer opzetten
*Alle goede dingen in je leven opnoemen en er bij stil staan
*een goed openhartig gesprek houden met een vriend(in)/familielid over hoe je je voelt
*een verhaal schrijven
*koken/schoonmaken. Anything dat maar afleidt ^^

Hoop dat ik kon helpen. En onthoudt: geen deuren intrappen, dat doet zeer XD *spreekt uit ervaring*

nogmaals succes (Y)

Jongeren denken tegenwoordig te gauw dat ze depressief zijn en gaan er qua gevoelens en gedachten alleen maar verder op inwerken waardoor ze uiteindelijk wel daadwerkelijk van de kaart zijn.
en zeker met 13 jaar :wink:

Depressief zou ik het niet noemen,
maar ik heb wel tíjden in de put gezeten.
Mezelf afgesloten van de wereld.
Ik geloof dat het allemaal een manier van denken is.
Positief denken.
Dat heb ik duizend keer gehoord, maar het werkte nooit.
Ik heb een moment gehad waar ik alles besefte en mezelf uit de put hielp.
Ik legde me bij alles neer en dacht goed over dingen na, dat het niet allemáál negatief is.
Je vrienden kunnen je helpen.
Alleen zij. Verder moet je het toch echt zelf proberen.

Succes. x

Mijn broer is ook depressief, al doet hij zich voor de buitenwereld heel vrolijk voor.
Ga veel leuke dingen doen met vriendinnen, misschien dat je je na een tijdje wat beter voelt

Ik heb ook in de put gezeten een maand ofzo. Maar ik ben er weer uit net . Ik accepteerde mn uiterlijk niet en naja 'échtniet en dat ging een soort van fout maar nu wel en het lukt ook aardig, en ik heb dingen op tv gezien over mensen met erge ziektes en toen dacht ik waar zeik ik nou eigelijk om? Die mensen hebben het heel slecht en zeuren enzo ook niet en naja zo ben ik er ook weer bovenopgekomen het klinkt beetje gemeen misschien maarja >_>
Toen besefte ik eigelijk dat ik me enorm aanstelde en me eens zou moeten verplaatsen in die mensen. Gedichten schrijven hielp bij mij ook trouwens

wow :open_mouth:
sterkte.
niet lullig bedoeld maar de titel klonk als iemand die zich gwn ff down voelde, omdat dat vaak ookal depressief word genoemt