Depressief

He meiden!

Ik loop al een tijdje met dit rond en ik wist niet wat ik moest doen…
Dus plaats ik het maar hier op!

Op het internet ontmoette ik een leuke jongen, dus van het ene kwam het andere!
We gingen namelijk afspreken.

Op de dag zelf vlogen we elkaar in de armen.
Maar er dook toen een raar gevoel op, een depressief gevoel…
Dit had ik echter nog nooit eerder gehad. (Zo’n gevoel dan.)
Volgens mij lag het niet echt aan die jongen (denk ik toch.)

Toen hij weg ging moest ik na een paar minuten huilen…
Niet omdat hij wegging… (Niet dat ik niet van hem hou ofzo…)

Die dag thuis was ik depressief…
En heb ik ook dingen gedaan waarvan iedereen dat super dom vind etc… (Self harm) :flushed:
Ik ben vaak depressief maar ik ben echter nog nooit zo lang en zo heftig depressief geweest.

Ja het is idioot dat ik dat deed… Maar op die momenten besef je soms niet wat je doet…

Nu ben ik nog steeds depressief…[size=10pt][/size]

Heeft iemand misschien raad?

xx

Waarom kreeg je dat rare gevoel?

Je word niet opeens depressief, dat is iets wat heel langzaam opbouwt en heel geleidelijk. Ik weet natuurlijk niet genoeg over je om te oordelen, maar volgens mij heb je gewoon die dagen dat het echt helemaal tegenzit? Misschien kan een bezoekje aan de dokter of psycholoog helpen. Of al gewoon met iemand praten.

nee je bent niet depressief
je voelt je gewoon kut
leer het verschil

Zulke reacties maken me spontaan depressief

Vervelend zeg! Weet je misschien ook wanneer het tijdens het ontmoeten kwam? Of heb ik er over heen gelezen? :flushed:
Misschien moet je inderdaad een afspraak maken bij de dokter of psycholoog. En onthou dat selfharm nooit de oplossing op! Je doet jezelf en anderen alleen maar pijn mee. En denk gewoon aan de leuke dingen in het leven! Misschien helpt dat?

Dit heb ik ook wel eens gehad bij een jongen. Het zou een soort vorm van bindingsangst kunnen zijn, maar dat hoeft niet per se. Ik denk dat je dit gevoel hebt omdat je over hem twijfelt. Ik zou alleen iets afspreken met jongens waarbij je een goed en vertrouwd gevoel hebt. Het lijkt mij beter dat je het contact met hem nu verbreekt, misschien zul je je dan opgelucht voelen maar de reden is duidelijk de jongen. (Tenminste, dat jij waarschijnlijk twijfels bij hem hebt).

En je bent inderdaad niet depressief, maar mensen hoeven niet perse heel bot hierop te gaan reageren. Misschien bedoelt TS het wel helemaal niet letterlijk zo, maar wist ze even geen andere manier om te omschrijven hoe ze zich voelt.

BEN JIJ HENK SPERMATENK

Wie moet ik anders zijn…

Hoezo kan jij dat inschatten?

Een depressie bouwt zich op. Dat is geen kwestie van een minuut, maar maanden, jaren. Ts heeft waarschijnlijk een dipje. Dat is heel wat anders dan een depressie.

Omdat je als je depressief bent niet ineens in een depressie valt. Dat duurt even.

Ze zegt dat ze er vaker last van heeft en dat het leidt tot self harm. Lijkt mij iets om serieus te nemen. Mocht ze echt ergens aan lijden helpt het absoluut niet als wij zeggen ‘onzin joh, doe effe normaal, je hebt gewoon een dipje’. Als ik een dipje heb ga ik mezelf niet verwonden, dat is iets abnormaals. Ik zeg niet ‘ja je bent klinisch depressief’, maar ik vind niet dat wij op basis van 1 post dat kunnen beoordelen. Daarnaast helpt het haar niet met haar probleem.

TS, kan je uitleggen of je negatieve gevoel door die jongen kwam of niet?

Dit is geen depressie. Ook in een di[je kan je zo diep zitten dat je jezelf pijn doet. Maar dit is geen depressie.

1. Omdat dat erin sluipt en je dat niet meteen wordt
  2. Ze heeft geen papiertje van de arts waar dat op staat.

Spontaan depressief bestaat ook niet.

Maar anyway. Dit is geen discussie of je wel of niet depressief bent. Als jij je zo voelt en deze dingen doet om jezelf te beschadigen. Dan heb je hulp nodig. Praat erover met je ouders of wanneer je dit niet durft, met je huisarts.