Depressief???!!

Hallo iedereen,

Ik ben een meisje van 14 jaar, en ik heb altijd goede vakanties gehad maar deze vakantie is echt heel erg…

De vakantie is bijna gedaan in België en ik heb deze 2 maanden heel veel geweend… Bijna elke dag.
Ik weet niet waarom ik ween… Sommige weet ik wel omdag er toen iets gebeurd was maar op sommige dagen ween ik uren, zonder dat ik weet voor wat.

Er is wel ook heel veel gebeurd deze vakantie…
Maar als ik aan het wenen ben denk ik er niet aan.
Dus ik denk niet dat het dat is.

Is dit een depressie? Ik hoop het niet.
Heeft iemand van jullie dit ook? Weet iemand wat er is en wat ik kan doen?

Dank jullie wel xxx

Puberteit

Dit is waarschijnlijk de puberteit, als je weer wat in het schoolritme komt heb je weer afleiding en dan gaat het vast weer over :slightly_smiling_face: Verder kunnen wij dat ook niet beoordelen vanaf het internet.

Nee dat is geen depressie. Depressief is een zeer groot woord, en dit lijkt meer op gewoon pubertijd.

inderdaad. bij een depressie zie je het leven absoluut niet meer zitten, heb je nergens meer plezier van, je hoort vaak niet wat mensen tegen je zeggen en je wil alleen maar slapen.

Zoals de rest hier ook denkt, denk ik ook dat het gewoon de puberteit is. Ik heb er ook jaren last van gehad, huilen om niets en gewoon heel snel emotioneel zijn/huilen, althans dat is mijn ervaring. Depressie is inderdaad veel erger.

Voel je je ook lusteloos, ongelukkig, nergens om voor te leven etc. ?
Of is het alleen het huilen zonder reden?

Depressief is inderdaad, zoals iedereen al zei, wat anders. Vaak ben je geeneens per se verdrietig als je depressief bent, het is meer een constante lusteloosheid, nergens zin in hebben, het allemaal niet meer zien zitten etc. En ja, soms huil je dan ook zonder reden, maar dat is maar één symptoom van depressiviteit. Het lijkt mij dat jij inderdaad gewoon in de puberteit zit.