Depressief ?

hey, ik zit op dit moment best wel erg met iets. Ik kan het ook niemand vertellen want ik ben bang dat ze dan anders tegen me gaan doen. Ik voel me de laatste tijd. Nja al een paar maanden al snel down en om alles wat iets tegen zit ga ik al huilen en geef ik het op. School gaat minder goed omdat ik gewoon nergens meer zin in heb. Daardoor dus ook constant ruzie met mijn ouders. Vorig jaar was ik niet het ‘‘goede’’ type zal ik zeggen en dat laat iedereen me dit jaar nog aan herinneren. Ik voel me ook de hele tijd dik en lelijk, en als ik in de klas zit heb ik ook meestal het gevoel van ‘‘niemand mag je hier’’ en ‘‘ze kijken naar je omdat je heeel lelijk bent’’ bij mijn vriendinnen doe ik altijd vrolijk en maak grapjes, want zo kennen ze mij. Maar wat ze niet weten is dat ik mezelf zowat elke dag snijd en meestal huil als ik alleen ben. Ik voel me heel klote omdat ik dit niet met iemand kan bespreken want zoals ik al zei : zo kennen ze me niet. Ze maken me ook zowat nooit down mee omdat ik hun niet wil irriteren met mijn problemen en onzekerheid. Als ik zeg dat ik lelijk ben zeggen ze ook meteen dat het niet zo is enzo maar ik weet ook dat een vriendin ook niet recht in je gezicht gaat zeggen dat je lelijk bent ookal vinden ze dat wel zo. Ik weet niet of ik depressief ben. Ik vind zelf ook dat ik overdrijf maar weet iemand hoe ik erachter kan komen of ik een depressie heb?
Willen jullie ook niet gaan reageren met gemene opmerkingen… if you ain’t got nothing nice to say, just don’t say nothing at all :flushed:

He, STOP meteen met denken dat je dik of lelijk bent! En stop met jezelf snijden, serieus, dit is nergens goed voor. Ik kan niet zeggen dat je overdrijft want het is gewoon niet leuk als mensen zo tegen je doen. Maar hoe moeilijk het ook is je moet niet luisteren naar de gemene opmerkingen die ze tegen je zeggen, ze zijn het niet waard. Je moet je vriendinnen vertrouwen, of iemand in de omgeving. Maar hou in hemelsnaam op met jezelf snijden!!! Je doet jezelf pijn en dat is nergens voor nodig.

Wat rot! Ik snap wel dat je daar zo erg mee zit, maar toch zou ik dit aan iemand vertellen die je vertrouwt en die je ermee kan helpen. Bijvoorbeeld je ouders, maar als je juist iemand wil die erbuiten staat kun je met zoiets ook naar de vertrouwenspersoon op school of de huisarts. Maar echt, niet zo denken, je bent veel meer waard!