Ik heb het lang vermeden een topic op girlscene te openen, aangezien ik dacht dat het wel over zou gaan of mijn vrienden/vriendinnen me wel zouden kunnen helpen, maar dat gebeurt nu nog steeds niet en ik wil toch echt van mijn rare gevoelens af.
Ik weet niet precies wat er met mij aan de hand is maar ik heb een paar testjes gedaan en die zeggen dat ik depressief ben. Al weet ik niet of internet testen dat over mij kunnen zeggen.
Ik was eigenlijk een heel blij en gelukkig meisje met een perfect bijna/soort van vriendje, vriendinnen etc.
Toen ben ik in september aangerand door iemand die ik kende. Ik wil hier verder niet veel over praten omdat het mij de situatie doet herleven. Ik heb dat heel lang achter gehouden. Toen werd het ook nog heel moeilijk tussen die jongen (mijn bijna-vriendje) en mij, hij was al depressief geweest en toen viel die terug, nam psychisch afstand en we gingen moeilijk met elkaar om. Terwijl hij echt mijn soulmate en mijn alles was.
Ik begon me ook heel erg af te sluiten voor mijn vriendinnen omdat ik toen (en nog steeds) het gevoel had dat ze me toch niet zouden begrijpen. En op een gegeven moment gaat het bergafwaarts; ik at heel weinig, sliep heel weinig, vertelde niemand iets. Uiteindelijk kreeg ik een nieuwe vriendin en haar vertelde ik veel, maar zij begreep mij ook niet echt. Ik heb eigenlijk het gevoel dat niemand mij snapt. Ik praat wel met vriendinnen maar het helpt niet, ze begrijpen mij niet. Een vriendin van mij zei dat ik nu wijzer was dan hun en anders dacht waardoor ze mij niet meer konden volgen. Dat vind ik best raar, en het frustreert me vaak ook dat ik niet kan zeggen wat ik wil zeggen.
Nu gaat het ook nog steeds heel slecht. Amper eten, ik heb nergens meer zin in, ik kan me nergens meer in kwijt (eerst muziek & schrijven), niet meer concentreren, ik ben lui (mijn cijfers zijn laag voor wat ik kan maar ik doe niks), snel ziek.
Met die jongen gaat het wel beter omdat we elkaar wel begrijpen en we nu wachten voor dat we er klaar voor zijn en alles.
Mijn vader zit nu thuis omdat hij depressief is en mijn moeder kan het allemaal niet meer aan, ze moet vaak huilen en verteld mij altijd hoe verschrikkelijk mijn vader is. Mijn vader wordt ook snel heel boos en ik ben nog steeds bang dat er een dag komt dat hij gaat slaan, ik zie hem er voor aan. Gelukkig heeft hij het nog niet gedaan.
Mijn ouders en meeste vriendinnen (en zelfs die jongen) denken dat het goed met me gaat en dat ik heel gelukkig ben. Ik heb het gevoel dat ik het altijd fake en ik wordt vaak zo moe van het faken. Soms stort ik totaal in en dan kan ik mezelf ook pijn gaan doen, ik moet dat gewoon even.
Maar ik weet niet echt wat er met mij is en wat er aan gedaan kan worden. Het is echt een zeikverhaal geworden en het moest er gewoon echt even uit, maar ik hoop echt dat jullie kunnen helpen.