depressief vriendje

mijn vriendje is niet echt depressief maar gewoon heel vaak down
vroeger was het veel minder,maar de laatste tijd is het elke keer dat we afspreken.
hij heeft echt niet normaal vaak ruzie met zn ouders en zn vrienden.
en ik wil hem heel graag helpen en er voor hem zijn, maar ik ga daar ook langzaam kapot aan en ik kan het niet alleen.
we hebben al 1 jaar een relatie, en ik wil hem hier echt niet aan kwijt!
iemand tips of dingen die we kunnen gaan doen om zijn gedachten te verzetten?

Woah, heftig. Misschien kun je het beste aan hem vragen wat hij wil. En als hij een momentje alleen wil, hem even alleen laten. Ik las ooit een dingetje op Tumblr hierover, ik zoek 'm even voor je …

HA gevonden. Sorry, ik heb zelf geen ervaring met depressie of mensen met een depressie, maar hopelijk helpt dit.

Ga een keer een dagje weg, naar een pretpark of zo. Even er tussen uit.
Laat je niet meeslepen in de ruzies tussen zijn ouders en vrienden.
Mijn ex had ook veel ruzie met zijn ouders, maar daar bemoeide ik me gewoon niet mee. Hij kon wel komen praten, en dan gaf ik tips hoe hij het op kon lossen, maar het is zeker niet de bedoeling dat je er zelf aan onder door gaat.
Jullie kunnen wel allerlei dingen gaan doen om zijn gedachten te verzetten, maar daarmee worden de ruzies niet opgelost. Laat hem gewoon om de tafel gaan met zijn ouders/vrienden en de ruzies oplossen. Het is geven en nemen, anders word een ruzie nooit opgelost.

Is er iets gebeurd waarom hij zich zo voelt?

hij heeft een trauma. hij zat thuis op zijn kamer (zolder) te gamen. hoort hij opeens gerommel beneden. gewoon op klaarlichte dag. en zijn ma kon t niet zijn want die werkt tot 2uur in de nacht. dus hij naar beneden. heel de woonkamer overhoop
was er dus ingebroken terwijl hij thuis was.
daar heeft hij een enorm trauma aan overgehouden dus dat werkt ook allemaal niet mee…

Laat hem dan eens in therapie gaan. Dit kunnen jullie niet zonder hulp oplossen.

hij heeft zelf niet heel erg door dat het zo slecht gaat. ik ga binnenkort met zn mentrix praten en dan kijken hoe het verder moet

Applausje voor die post (:

tijd voor slotje denk ik,…