depressief?/ongelukig

ik heb de laatste tijd dat ik me een soort van depressief voel dat ik gewoon nergens zin in heb me dood verveel en me heeel erg ongelukkig voel ik heb dit steeds vaker en het is zoo kut ik heb niet echt veel vrienden eigenlijk maar 1 of 2 ik vind dit zo erg en dat ik me andere vriendinnen ben kwijt geraakt door ruzie/verhuizing en me beste vriendin heeft wel veel vriendinnen en dan zet ze allemaal foto’s met hun op hyves en dan voel ik me zo klote zo eenzaaam en ik heb nog nooit een vriendje gehad :frowning_face: heeft iemand dit ok dat je je vaak ongelukig voelt om wat van reden dan ook en heeft iemand tips om jezelf wat blijer temaken ofzo haha? en het ergste is nog ik heb nu een week vakantie en weet echt niet wat ik moet doen niet dat school leuk is maar dan hoef je niet zo na tedenken en als je de heele dag thuis zit dan ga je alleen maar nadenken zo dit lucht eventjes op :stuck_out_tongue:

ik heb het zelf niet
ik heb ook nog nooit een vriendje gehad
en wat maakt het uit dat je niet veel vrienden hebt het gaat er toch om dat het goede vrienden zijn en niet mensen waar je mee omgaat en die je geen geheimen kan vertellen zo zie ik het tenminste
ik snap wel dat je je kut voelt
miss als je met die vriendin meegaat als zij met mensen praat enzo dat jij dan ook meepraat dan leer je meer mensen kennen of ga op een sport dan leer je ook mensen kennen

Misschien kan je proberen nieuwe vrienden te maken door op een sport of een hobby ofzo te gaan? Je hebt vast wel ergens talent in!
En trouwens, je word echt niet ineens heel gelukkig als je een vriendje krijgt hoor, ik heb een half jaar een vriendje gehad die me alleen maar uitschold voor dom en dik enzo. Daar word je niet echt blij van ;]
xxx sterkte! (L’)

Ik ben niet depressief/ongelukkig, dat ben jij ook niet: het is echt de leeftijd, je raakt met jezelf in de knoop enzo. Dat heb ik wél gehad, dat heb ik erg vroeg gehad :stuck_out_tongue: Ik heb gewoon vriendinnen, maar ik ben heel erg op mezelf verder. Op school houd ik wel van lol maken, maar afspreken enzo daar heb ik meestal maar weinig mee x’D Veel mensen hebben juist zoiets van: zonder mijn vriendinnen, ben ik ongelukkig, ik moet constant mensen om mij heen hebben. Dat is niets voor mij. Maar dat zegt niet dat ik het niet anders gewild heb: Het enige wat werkt tegen dat of een vervelend gevoel, is je erover heen zetten. Bij mij werkte het heel sterk om gewoon te denken: Ik leef nu, wat er gebeurd is dat is gebeurd. Wat komt, dat komt. Wat niet komt, komt niet. Ik ga me nergens druk over maken, dat heeft geen zin. Wat ik heb, heb ik en wat ik niet heb, heb ik niet. En ik ga gewoon lekker iets doen waar ik zin in heb en waar ik me goed bij voel. Ik ga mezelf niet vergelijken met anderen, want die zijn anders.
En nu heb ik er geen last meer van. Ik heb gesolliciteerd voor vrijwilligerswerk in het asiel, misschien ben ik te jong enzo maar het voelt goed en ik heb er zin in. Ik ga weer tennissen in de zomer/lente. Ik pak het piano spelen weer op… en jij kan ook zulke dingen doen. Het werkt echt, en voor je het weet is dat gevoel zo weer weg!

Don’t stress, just relax :sunglasses:

Ik heb het afgelopen jaar ontzettend veel thuisgezeten met 'n rotgevoel, dus ik ken het wel een beetje ja.

Probeer niet weg te zakken in zelfmedelijden, want het leven is mooi :slightly_smiling_face:
Blijf afspreken met de mensen die je aardig vindt en praat erover… vriendinnen begrijpen best veel.
Sporten kan ook ontzettend helpen… en dan leer je wss wat nieuwe mensen kennen.

Ik heb ongeveer wel hezelfde als jouw. Het is nu vakantie, en dan zit ik ook de meeste tijd thuis. Een paar dagen maakt me dat niet uit, alleen de hele vakantie… Ik heb wel een beste vriendin en daar spreek ik soms wel mee af, maar die heeft ook andere vrienden en daar doet ze meer mee. Ik ga meestal als ik me verveel gewoon naar de stad, vraag je zus/moeder mee.Of ga naar buiten en ga tennissen, sporten. Je kan ook een baantje zoeken, dan doe je wat en misschien maak je er ook nog vrienden. En als je je echt dramatisch voelt bel gewoon een van je vriendinnen op, ookal heb je er geen zin in. En spreek gewoon wat af. Dan voel je je erna echt veel beter. Ik snap echt wat je bedoeld, ik voel me soms ook echt alleen. Alleen je moet echt niet thuis blijven zitten, dan wordt het alleen maar erger. Succes ermee :wink:

Ik zou gewoon gaan werken in de vakantie, dan heb je én wat te doen, en je kunt lekker gaan shoppen of iets dergelijks. Wat je andere probleem betreft, zo erg is het toch niet dat je maar twee vriendinnen hebt? Wees blij dat je vriendinnen hebt, dat kan niet iedereen zeggen. En die vriendinnen van je beste vriendin hoeven helemaal niet zulke goeie vriendinnen te zijn, want foto’s op hyves zeggen ook niet alles.

Hoi Catwalkgirl ^^
Ik ben waarschijnlijk deprie. wat ik kut vind aangezien je dan ‘anders’ ben. Maar oke. Ik kan je dus niet zeggen wat je er tegen kan doen:D het is volgens mij inderdaad gewoon je leeftijd, wat totaaaal niet wegneemt hoe kut het is :slightly_smiling_face: Ik ben naar de dokter gegaan aangezien ik constant sliep. mijn verklaring is dat ik gewoon niet wil denken aan iets :slightly_smiling_face: Ik weet niet of je echt iets kuts mee gemaakt heb ofzo? iets traumatisch? ( niet dat dat volgens mij echt uitmaakt, je kan evengoed deprie worden…) maar als je wil praten derover ofzo kan je me altijd berichtje sturen!:d want ik wil wel graag dat je je goed voel natuurlijk, iedereen zou zich goed moeten voelen :slightly_smiling_face:

Ik heb precies hetzelfde als jou catwalkgirl. Ik voel me depressief omdat ik gezakt ben van havo naar theoretisch, me fiets is gestolen, me ouders maken overal ruzie om,ze kunnen geen normaal gesprek met elkaar voeren letterlijk…Ik voel me vooral snachts heel erg kut, het is donker zit ik in me eentje in me kamer en dan ga ik allemaal slechte dingen in me hoofd halen, overdag is dat niet zo heel erg. Ik ga meestal een leuk boek lezen dat helpt goed bij mij. En veel chocola eten helpt ook

misschien kun je volgende keer even leestekens gebruiken want ik moest elke zin wel 3 x lezen voordat ik het begreep snapje wat ik bedoel dit is heel irritant

OT; ik heb geen tips sorry, ik weet wel dat dit bij de leeftijd hoort, en dat het echt een periode is waar je even doorheen moet komen.