Depressief of is het op?

Hey meiden,
Ik heb even goede raad nodig van buitenstaanders.
Ik heb nu bijna 3 jaar met mijn vriend, maar de laatste tijd ben ik erg chagrijnig
als we samen zijn. Kan niet echt meer genieten van leuke uitstapjes etc.
Vrijdag ben ik uit geweest, nogal veel gedronken en heb ik op het eind van de avond gezoend met een andere jongen.
Ik heb direct mijn vriend gebeld en hem dit verteld. Ik ben normaal gesproken
erg tegen vreemdgaan en was juist altijd bang dat mijn vriend vreemdging.
In het begin was hij erg boos en wilde het uitmaken, maar sinds gisteren verteld hij mij dat ik
depressief ben, een alcoholprobleem heb en dat hij me graag wil helpen en dat ik naar de dokter moet.
Ik kan idd minder genieten van het samenzijn met mijn vriend en we hebben amper nog seks omdat
ik daar geen zin in heb.
Ik ben eerder in therapie geweest voor mijn onzekerheid en woedeaanvallen en dit heeft geholpen.
Maar ik kan niet echt zeggen of ik depressief ben of dat het ligt aan dat het “op” is in de relatie vanaf mijn kant. Ik houd nog erg veel van hem maar moet ook steeds denken aan vrijdag. Niet alleen het zoenen met
een andere jongen maar het uitgaan en lol hebben. Aan de ene kant wil ik hem niet kwijt, aan de andere kant erger ik mij aan hem omdat hij mij behandeld als een patiente, en wil graag weer genieten en lol hebben…

Hopelijk haten jullie mij niet. Ik heb alleen geen idee wat ik wil
en wat ik moet doen…
Hopelijk heeft iemand tips wat ik het beste kan doen en hoe ik erachter kom wat ik nou echt voel/wil.

Ik denk eerlijk gezegd dat het op is tussen jullie.
Als je gewoon nog lol hebt in andere dingen, zoals uitgaan, lijkt het me niet heel logisch dat je depressief bent. Ik heb daar verder niet veel verstand van, maar als ik het zo lees komt het gewoon op mij over alsof het vanaf jou kant gewoon op is. Verder lijkt het mij ook niet dat je een alcoholprobleem hebt als je een keer veel drinkt. Kan gebeuren.

Ik denk dat je heel goed moet nadenken of je nog wilt proberen te werken aan jullie relatie of dat het gewoon zo ver op is dat het eigenlijk geen zin meer heeft.

Lijkt me eerder dat jou gevoelens gewoon over zijn of weg aan het trekken zijn.
Want een jongen kussen okal ben je dronken doe je niet als je gek bent op je vriend in mijn ogen.

En depressief is heel wat anders dan dit…

Ik denk misschien ook eerder dat je een slechte periode qua gevoelens meemaakt. Ik heb dit ook wel eens gehad namelijk, maar toen had ik ook echt in niks zin. Niet in uitgaan, niet in bij mijn vriend zijn, in niks. Dus als je depressief bent, denk ik niet dat je je alleen ergert bij je vriend. Ik denk dat je vriend misschien een depressie gebruikt om je te kunnen vergeven dat je bent vreemdgegaan? In elk geval vind ik niet dat zoiets hoeft te betekenen dat je uit elkaar moet gaan. je kan ook altijd aan zo’n momenten werken, en zeker als je zegt nog heel veel van hem te houden. Mindere periodes zijn er altijd.

Dat je zoent met een andere jongen vind ik dan wel weer een teken dat het misschien toch niet meer is wat het hoort te zijn.

ik associeer depressiviteit toch wel met iets heel anders. Persoonlijk denk ik dat het op is tussen jullie. Soms is houden van niet voldoende, dit heb ik zelf ook moeten realiseren.

Bedankt voor alle reacties.
Heeft iemand wel eens meegemaakt dat het voor jou op is?
Hoe ging je hiermee om en wat doe je na een relatie van bijna 3 jaar dat uit gaat?
Ik kan me het niet voorstellen dat ik hem nooit meer zie en niet meer spreek…

Klinkt inderdaad alsof de koek misschien wel op… Maar aan de andere kant kun je misschien ook wel weer een keer met iemand gaan praten, gewoon vrijblijvend? Dat je relatie op zn retour en dat je je niet goed voelt hoeft niet noodzakelijkerwijs helemaal met elkaar verbonden te zijn. Anders moeten jullie misschien eens over een tijdelijke break nadenken? Dan heb je allebei even ademruimte.

Ik had na twee jaar een relatie precies het zelfde afgelopen zomer. Ik liep er eigenlijk al maanden mee rond dat ik het wel goed vond zo. Toen ik na een avondje stappen ook met een andere jongen zoende wist ik dat het echt klaar was, want ik weet van mij zelf als ik echt van iemand houd dan ga ik niet met een andere jongen.

Het is aan het begin heel raar om hem niet meer dagelijks te spreken, eigenlijk spreken wij elkaar nooit meer en het voelt eerlijk. Al die vrijheid die ik nu eindelijk weer terug heb, en zeeën van tijd voor mijn vriendinnen en het uitgaan en met andere jongens flirten.

Ik weet natuurlijk niet hoe lang je hier al mee rond loopt maar denk eens na over de vraag ‘Is hij de ware’ , het lijkt logisch dat je direct ja denkt of zegt, maar denk er eens echt over na zoals je zou denken over de vraag ‘Hoe gaat het nu eigenlijk ECHT met je?’

Overigens denk ik niet dat jij een alcoholprobleem hebt hoor, beetje ver gezocht lijkt mij tenzij je iedere dag dronken bent natuurlijk.

Dit.
Het is trouwens heel fout dat hij zomaar aanneemt dat je depressief bent, in plaats van naar zijn relatie te kijken. Denk eens goed na, neem eventueel wat afstand.

Het is inmiddels uit… Hij heeft het uitgemaakt omdat hij
Mij niet meer kon helpen als ik mijn problemen niet onder
Ogen zie en mensen en mezelf blijf voorliegen…
Aan de ene kant voel ik me opgelucht en ben ik blij om weer single te zijn,
Aan de andere kant zit ik er erg mee dat ik hem gekwetst heb en
Hij echt niet wil zien dat ik echt gewoon niet depressief ben, want dat ben ik niet…

Sterkte… Denk wel dat het zo goed is voor jullie, al doet het wel even pijn natuurlijk! :sob::muscle:

Misschien maar beter als het uit is… het klonk wel alsof het van beide kanten een beetje op was al.
Laat je alsjeblieft niets aanpraten door hem! Zeker geen depressie, ik vind het best wel kwalijk dat hij dat nu tegen je blijft zeggen. Het is ook zeker niet aan hem om mocht je al in de put te zitten, dat zo te brengen. En gelukkig is dat niet eens het geval! Dus waar heeft hij het over. Het komt inderdaad over alsof dit zijn manier is om er mee om te gaan.

Misschien wil hij ook de eer aan zichzelf houden door zelf degene te zijn die het nu heeft uitgemaakt. Gun hem dat misschien dan ook maar, dan kunnen jullie allebei nu verder.

Ik denk dat dit t beste is. Persoonlijk vind ik het nogal vreemd dat ie zomaar zegt dat je depressief bent en een drankprobleem hebt. Zou het best kwetsend vinden.

hello,

Ik kan me in je inleven,
heb nu ook een vriend die ik al 2 jaar heb en we doen nauwelijks leuke dingen hij doet er ook geen moeite meer voor en omdat hij ontslagen is heeft hij het geld ook niet en ik met mijn weekendbaantje kan het ook niet. dat is ook een reden dat ik bijna ben vreemd gegaan. EN JA BEN SUPER GEK OP HEM
Het is niet op maar jullie moeten leuke dingen blijven doen, samen bios pakken ook al is het met de hond naar het bos toe. Leg snachts eens een briefje voor hem neer met je bent belangrijk voor me, of iets in die richting.
zoek de spanning weer op met je vriend ga samen eens uit en lekker dronken worden en dan lekker in slaap vallen thuis.

Depressief zijn is wel iets anders dan chagrijnig zijn. Ik denk eerlijk gezegd dat jullie relatie gewoon op is en herken dingen uit mijn eerste relatie ook wel in het verhaal dat jij hier schrijft. Ik genoot op een gegeven moment ook niet meer van het samenzijn met mijn vriend, vond het heerlijk om uit te gaan zónder hem en de aandacht van andere jongens voelde voor mij zoveel beter dan de aandacht die ik van mijn vriend kreeg. Ook mijn vriend zei dat het aan mij lag, dat ik in een dip zat en dat het allemaal wel over zou gaan als het thuis weer wat beter ging…

Het ging niet beter, ik ging me alleen maar rotter voelde, zei onze afspraakjes af etc. Het is gewoon een teken dat jullie relatie op is en dan kun je beter als vrienden uit elkaar gaan, dan dat jullie straks in een ruzie belanden, toch?

Ik denk inderdaad ook dat de koek op is.
Toevallig heb ik heel lang geleden hetzelfde meegemaakt. Ik begon me aan steeds meer dingen te ergeren en realiseerde me dat de relatie me op een gegeven moment weinig meer deed. Ik denk dat de verliefdheid niet is overgegaan in een houden van, dus echt liefde denk ik.
Sindsdien ben ik nooit meer verliefd geworden dus heb geen vergelijkingsmateriaal, maar je leven is niet over na een relatie. Probeer het je voor te stellen, denk je in hoe je verder zou gaan, welke dingen je zou ondernemen. Doe dit heel bewust en ik denk dat je zal zien dat het tastbaarder en minder eng wordt.