Depressief. Aub, lees m'n verhaal.

Nee, ze zit in het 2de dus ‘de kleine school’.
En het is niet zo dat ik écht verlegen ben fzo :grin:
'k ben best spontaan maar ze zijn zo luidruchtig in de klas dat
ik in tegenstelling met hun stil lijk xD

hahaha, super xd

jup (:

maar zoiets heb ik ook, alleen heb ik dan wel 2 goeie vriendinnen…

maar het eerste jaar was het echt erg…toen ben ik gewoon naar de mentor-mentrix gegaan, en het hielp wel (:

Ik geloof echt dat ik gelukkiger ben met m’n nicht, ik ben er goed bevriend mee.
Dan kunnen we samen opdrachten doen + op die school heb ik wél vrienden :stuck_out_tongue_winking_eye:
En een jaartje is toch niet zó veel om over te doen? (a)
Dan zit ik de komende jaren met haar in de klas…

Haha, dit zijn super tips (a)
Bedankt! Ik zal het zeker onthouden. En je hebt gelijk…
Ik zal me soms eens goed opmaken;P

je moet niet te afhankelijk zijn van 1 persoon O: stel dat er iets gebeurd met haar of tussen jullie, dan is het weer zoals vroeger en heb je voor niks een jaar overgedaan

Ze zou het niet begrijpen, ik ken haar… Ze zal zeggen dat ik enkele jaartjes moet volhouden en dan gaat het van zelf.
En ik heb niet echt zin in een heel andere school… Ik denk ook niet dat dat mag.
Als ik bij m’n nicht in de klas zit is dat ook een andere school hé,
En 1 jaartje overdoen is opzich toch niet zó veel? (a)

Nja, al m’n vrienden zijn van school veranderd of een andere richting gekozen waardoor je op een andere school zit, maar wel een paar straten verder. Of m’n vrienden zijn een stukje ouder…

echt heel kut voor.
ik ben in de eerste+tweede ook gepest/geïrriteerd/zwartgemaakt door vriendin, slaat echt helemaal nergens op. maar je moet een ding blijven geloven, en dat is dat het NIET aan jou ligt, echt niet. als je dat niet blijft geloven dan haal je het niet, geloof me.

ik moet het 3e nu overdoen en kom in een klas waar ik niemand ken, en ik ben nog steeds bang dat ik dalijk weer degene word die gepest gaat worden (ook al ben ik dan een jaar ouder dan de meeste)
ik ben ook echt zenuwachtig voor mijn klas, eerste schooldag is maandag, bang dat niemand me aardig gaat vinden ofzo terwijl ik echt wel aardig ben als je me snapt :stuck_out_tongue:

maarja, blijf gewoon in jezelf geloven &zorg dat je punten er niet achteruit gaan want dan moet je miss nog een jaar overdoen ook…

Maar op die school heb ik sowieso al vrienden…

Oh, veel succes dan! Laat me weten hoe het ging :wink:
En thanks voor de tips:)

wat erg… Maar goh ik zou niet echt weten wat doen, de tips hierboven zijn allemaal wel goed!
Beschouw dit maar als een upje meid! :slightly_smiling_face:

@WEHEARTIT
Dankje(:

Dankje iedereen, jullie tips helpen echt een heel stuk (:
You guys are great♥

Gelezen, dit is echt een stuk beter!

Je kent je klas nog maar net, natuurlijk heb je daar nog geen vrienden in. Maar wie zegt dat dat niet kan komen? JIJ! Het is alsof je voor jezelf al hebt vastgesteld dat je geen vrienden gaat maken, maar dat weet je helemaal niet. Alleen juist doordat je die houding hebt en denkt dat je geen vrienden gaat maken straal je dat uit en maak je idd minder snel vrienden. So what dat ze ouder zijn? Zij willen zich net zo goed vermaken op school, ouder is echt niet zo anders hoor. En wat maakt het uit dat ze al vrienden hebben? Dat wil toch niet zeggen dat ze niet nog een vriendin erbij willen?

Uiteindelijk zal je zelf er wat van moeten maken, heb dat vertrouwen toch in jezelf. Je weet dat de eerdere jaren verneukt waren door mensen die met zichzelf in de knoop zaten, dus dat heeft niks met jou te maken en kan je achter je laten.
Je ziet het wel helemaal zitten als je bij je nichtje in de klas zit, maar heb dat vertrouwen dan ook in jezelf alleen. Als je ze wat beter leert kennen zal er vast en zeker iemand bij zitten waarmee je het ook goed kan vinden. Dan heb je haast hetzelfde en hoef je daar geen jaar over voor te doen.

Zo zie je maar wie je echte vrienden zijn.

Ik vind dat je echt niet een jaartje over moet doen.
Je gaat naar school voor je diploma en niet hoeveel vriendinnen je kan maken.
Mss komt dit hard aan. Maar ik ben vroeger ook gepest ben ook naar een ander school gegaan. Omdat mijn beste vriendin d8 dat ik haar en haar andere vriendin uit elkaar wou halen. 4 maanden lang had zij en d’r stomme vriendin mijn leven op school ook zuur gemaakt.Ze hadden bijvoorbeeld tegen mijn andere vriendin gezegd dat ik vreemd ging met haar vriend? Sinds dien was ik al mijn vriendinnen kwijt geraakt. Toen met ik uiteindelijk naar een ander school gegaan. In begin was moeilijk om vriendinnen te maken maar na een tijdje lukt het wel.
Bij jou in de klas zijn ze mss ouder dan jij en hebben ze al groepjes.Maar als je zelfverzekerd bent en goed met mensen om kan gaan lukt het wel om met hun vrienden te worden. Gelukkig heb jij je nichtje op school. Ik had echt niemand.

En o ja wou dit gwn ff kwijt; M’n ex-beste vriendin heeft nu vreselijk spijt ervan ze mailt me de hele tijd van sorry enzo. Heb gehoord dat ze zelf nu word gepest waarschijnlijk had ze gwn ruzie met die stomme vriendin
Ik had terug gemaild; What-goes-around-comes-around-bitch.

Nja, misschien heb je wel gelijk. Thanks voor de tips;)

haha, make-up helpt altijd wel een beetje!
Ook voor je zelf vertrouwen (:
ik gun je het van harte! X

Idd. Ik ben er altijd voor haar geweest… Ik ging naar d’r toe & ze fluisterde
Ben je bevriend met dàt meisje!? Dat is een seutje. Ga gewoon naar je vrienden, je moet haar negeren! Ze is totaal veranderd. Dat ik voor dat mens ben veranderd van school ><
En ik heb geen nichtje op school, ik hàd die op school vorig jaar.
En ik snap helemaal wat je bedoelt met je verhaal. Echt zo zielig voor je.
haha, en zo goed van die mail! Karma is a bitch. Ik geloof echt dat iedereen terug krijgt wat ie een ander aandoet. En over dat ‘geen jaar overdoen’ … Wel ik liever gelukkiger en een jaartje verspillen dan depri en sneller m’n diploma hebben hoor…

dankje! zo lief van je♥