Depressief. Aub, lees m'n verhaal.

Oké, hier komt m’n verhaal. Sorry dat ie zo lang is maar ik heb je hulp nodig, AUB!
Ik zit nu in het 3de jaar. Het eerste jaar zat ik op een school waar ik me totaaal niet thuis voel en ik een ‘saaie’ klas had, ze waren ook best gemeen.
Maar gelukkig zat ik bij m’n beste vriendin in de klas dat maakt iéts goed.
Ik kon goed om met m’n beste vriendin & nog een meisje uit de klas.
Maar ze werd niet geaccepteerd dus is ze van school veranderd.
In m’n klas zat ook nog een meisje die problemen thuis had en erg vaak loog, over AAALLES. Ik heb vaak met haar ruzie gemaakt over dat ze niet zo kan liegen etc… Maar zij werd ook buitengesloten.

Dan ben ik van school veranderd waar m’n andere beste vriendin op school zit. Ik kende er niemand behalve die vriendin.
Dan zie ik dat dat meisje die altijd loog bij me in de klas zat.
Ze heeft me het 2de jaar zuur gemaakt, gelogen over me, geroddeld, iedereen tegen me opgezet, uitgelachen, uitscholden etc…
Maar ze is ook een paar jaren ouder dus durfde ik niet echt iets te doen. (Uiteindelijk moest ze naar therapie & weet ik veel wat omdat ze loog en echt gemeen slecht was, dus ze was weg van school)

Dan had ik dus geen vriendin in het tweede jaar maar had ik (dacht ik, gelukkig) m’n beste vriendin nog.
Nou, ze liet me zowat stikken voor haar klas die me niet moet omdat ik ‘teveel met haar omga’ ze zien dat zowat als haar stelen van hun. WTF? Achja.
Dus liet ik d’r met rust. Nu moest ik vrienden maken uit andere klassen wat moeilijk was maar goed lukte (:
M’n nichtje ging ook naar die school (maar zit een jaar lager) dus daarmee kon ik ook terecht.

Ik had wel vrienden uit andere klassen, maar hun zag ik dus niet vaak.
M’n ex-beste vriendin is zowat het populairst van de school.
En zij had me het jaar ook zuur gemaakt ze loog tegen iedereen dat ik over hun roddelde etc… wat dus niet waar was!
Iedereen (die popu was haatte me dus)
Maar nu zit ze in een instelling omdat ze niet 100% is.
Dus ik wist dat het niet aan mij lag.

Ik was de dagen aan het aftellen zó erg was het. EINDELIJK is het gedaan. Zomer ging zoo snel voorbij dus ik ga naar het derde jaar.
Ik werd gewoonweg depressief bij alleen de gédachte al!
Want m’n middelbaar was tot nu toe gewoon verschrikkelijk.
Ik heb zo vaak gehuild en afgevraagd of het niet aan MIJ lag.

Nu het 1,2 de middelbaar is op de ‘kleine school’ & 3,4,5,6 is op de ‘grote school’.
Ik had er hele-maal geen vrienden want iedereen waar ik mee bevriend was ging naar een andere school of richting.
Ik was misselijk op de eerste schooldag omdat ik zo nerveus was.
Nu heb ik m’n klas gekregen, op zich valt ie wel mee… Maar heb ik nog steeeeds geen vrienden ;’(
Want iedereen bij m’n klas dubbelt zo vaak ! De meeste zijn 16,17 of bijna 18! + Ze hebben hun eigen groepjes en vrienden van de vorige jaren.
Dus ik heb geen idee waar ik toe moet. Er is bij me in de klas wel een meisje die mee valt.
Maar ik vind er niet echt leeuk want onze humor, intresses enz… zijn anders. Maar niemand wil met me praten als ze me met haar zien want ze is ‘een seutje’ zo noemen ze haar, best zielig voor haar maar mij helpt dat me ook niet echt…

Ik ken wel nog een meisje die daar zit maar ze is jaren ouder dan me en erg aardig, ze is een vriendin.
Maar die school is zo HUGE dat ik haar bijna nooit vind. Ik ben echt ALTIJD aardig. Ik snap er nieeets van! Ook in de lagere school was ik het populairst ómdat ik aardig was!
Echt hoor, ik liet niemand uitsluiten. Ook al was ze egoïstisch of gemeen.
Maakte me nooit uit. Nu ben ik echt depressief ik huil me vaak in slaap omdat ik er niet tegen kan! Ik HEB vrienden nodig aan m’n kant…

Ben BTW: voor al die probleempjes nooit naar een mentor of leerkracht geweest omdat ik WEET dat dat het alleen erger maakt…
Nu smeeek ik m’n moeder of ik het tweede mag overdoen dan zit ik bij m’n nicht in de klas :grin: (llll)
Maar ze laat me niet ze zegt dat ik een grote fout maak, dat het geld + tijdsverspilling is en dat ze er niet achter staat.
Maar ze weet niet wáarom ik het wil doen, ik geef haar niet echt een reden.
Zo ben ik gewoon niet, en ze zal het niet zien als problemen.
Ze denkt dat iedereen dat weleens heeft en dat je gewoon ‘vanzelf’ vrienden maakt.
Maar ze hebben me de laatste jaren zo afgekraakt dat ik best onzelfzeker ben geworden en een beetje verlegen…
Aub help? DANKJE voor alles te lezen.

Iemand? :frowning_face:
Een idee, tips, kritiek ?
Of weet er iemand hoe ik m’n moeder kan ompraten dat ik m’n jaar overdoe ;s

IK HEB ALLES GELEZEN =D

Maar ik heb geen idee wat je moet doen =O
Je moeder heeft gelijk dat je een fout maakt als je blijft zitten.
Ik zou me minder druk maken, makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar je uitstraling verbetert een heel stuk als je zelfverzekerd en niet bang en kin omhoog tieten vooruit door de gangen loopt.
Het is zal vast allemaal beter gaan dan vorig jaar of dat jaar daar voor, je zit niet meer bij de bitches in de klas lees ik? Dus gewooon nieuwe vriendinnen in je eigen klas maken.

Dankje, iemand die dat leest =D
Maar ik heb niet echt leeftijdsgenootjes … Ben 14.
En zij zijn echt oúd achja, 4 jaars ouder. Zo is het bij de meeste.
En iedereen heeft z’n groepje van vorig jaar enz…

upje.

misschien moet je alinea’s doen?
want dit leest echt irritant ben nog bezig hoor:P

&Ik wil echt m’n jaar overdoen. Ik wordt gewoon depri van school. En met m’n nicht heb ik tenminste nog iéts om naar uit te kijken.

Euhm. Misschien kan je toch proberen vrienden te maken in je nieuwe klas? En anders gewoon goed je best doen voor de lessen. :slightly_smiling_face:
Klinkt misschien heel lullig, maar ik heb ook geen vrienden in mn klas en haal nu hele goede cijfers. :3

Owh, Sorry. Oké :grin:

En wat doe je dan tijdens de pauze’s? …

Zodra je alinea’s hebt ga ik lezen…

Tijdens de pauzes lees ik een boek, eet en drink ik, ga ik soms naar huis en doe anders mn huiswerk.
En ja dat klinkt heel saai :stuck_out_tongue:

Je moet het vertrouwen in jezelf weer terug vinden om zekerder in je schoenen te staan en dus meer open voor vriendschappen. Je moet niet opkijken tegen het nieuwe jaar, maar het zien als een schone lei. Dat mensen ouder zijn maakt trouwens toch niks uit? Ze zitten bij je in de klas, je moet gezellig praatjes proberen aan te knopen en gezellig mee te doen met ze. Als je ervoor open staat en spontaan bent zullen ze sneller met jou gaan praten enzo.
Je moet niet het jaar overdoen als daar geen reden toe is, daar ga je namelijk ontzettend spijt van krijgen.

Nouja blijven zitten lijkt me ook niet de beste oplossing.
Je kunt zo toch ook wel met je nicht afspreken voor de pauzes?
En via die pauzes kun je ook haar vrienden leren kennen.
Sowieso zou ik het niet nu al opgeven.
Je zit nog maar nét in die klas, het heeft een beetje tijd nodig voordat die klas went.
En wat Barthelomew zegt klopt, over je uitstraling.
Ik heb in mijn schooljaren ook wel gemerkt dat de stillere, verlegen en onzekere kinderen geen vrienden hadden in de klas.

Valt best mee :stuck_out_tongue_winking_eye:
En cool dat je naar huis mag tijdens de pauze’s! :open_mouth:

Zo, beter ? ;s

Haha ja. Ik heb 3 x een tussenuur, of meerdere, na mijn pauzes dus dan heb ik ook echt tijd zat. En anders kan ik zelfs nog gaan shoppen in het centrum ofzo, haha.
Het is opzich best handig voor je schoolresultaten. Maar je zal je niet altijd gelukkig voelen, als je net op school gaat zitten als ik, hehe :stuck_out_tongue:

Als je geen zin hebt als ‘koos-vriendloos’ door de gangen te lopen, en het lijkt alsof je geen vrienden kan maken… Ik snap dat je je echt superrot voelt, ik had zoiets één jaar en ik had vriendinnen uit een andere klas voor tijdens pauze’s… Maar als uitprobeerseltjes:
Ga eens lekker naar de kapper, koop een rits nieuwe kleding waar jij je mooi/heerlijk in voelt(die zijn er voor iedereen! Je moet alleen je best doen het te vinden!) en koop(als mogelijk) lekker dure make-up en maak je af en toe zo eens mooi op, kleur je nagels prachtig… Als ik zoiets doe en ik in de spiegel kijk ben ik soms best trots! (oke soms kan ik ook janken hoor:P) Maargoed doe zoiets eens een keer aan naar school, loop lekker rechtop, doe echt súpervrolijk naar iedereen toe, probeer met iedereen een praatje te maken … en probeer dit meerdere dagen per week! Misschien helpt het…

Ander ideetje(wat trouwens goed kan met het vorige): Houdt een feestje bij je thuis! Koop lekker chips en cola in, nodig een hoop kids uit je klas uit die je wel aardig lijken en zet een muziekje op. Ze vermaken zich vast en jij hebt zo alle gelegenheid gesprekken binnen te vallen en eventueel vrienden te maken!

Ik hoop dat het ietsje helpt? Sterkte!

Veel beter;)

maar ik zou niet de 2de over doen…

maar praat iig even met je moeder erover hoe jij je voelt enzo dan weet ze dat teminste dat kan soms heel fijn zijn dat iemand je begrijpt…

Tsja misschien toch een nieuwe school?zodat je helemaal opnieuw kan beginnen?

ik kom wel op je school en raak bevriend met je (:

ik blij, jij blij, allebei blij!

kzit ook in het 3e jaar dus dat komt goed uit ^^